Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problematyczne zawieszenie A4 B7


Siwy081991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu mam problem z prowadzeniem mojej B7. Auto strasznie niepewnie się prowadzi. Podczas lekkich wiatrów bocznych auto mi ściąga i muszę kontrować kierownicą,oraz czasami  "myszkuje" po drodze, ogólnie wrażenie jest takie ja by winowajcą był przód. 

Opiszę ogólnie co już zrobiłem i może ktoś wpadnie na pomysł co mógł bym jeszcze sprawdzić.

-diagnoza zawieszenia na 3 stacjach diagnostycznych (niby wszystko ok )

-zamiana kół na inne żeby sprawdzić czy wina nie leży po stronie opon

-wymiana całego przedniego zaiweszenia

-wymiana przednich amortyzatorów oraz poduszek 

-ustawienie geometrii

Dodam że po ustawieniu geometrii jakieś 3 dni jezdziło się nawet fajnie.

Podczas ustawiania geometrii tylne prawe koło było strasznie przekoszone ale zostało to ustawione.

Proszę o pomoc, ponieważ już nie mam pojęcia co może być przyczyną. Z góry dziękuję. 

P.S. Jest to mój pierwszy post więc mam nadzieję że założyłem go w odpowiednim dziale. Jeżeli nie to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko powymieniane to według mnie zostają tylko mało precyzyjne opony lub niepoprawne ustawienie geometrii.

Jednakże przy wiatrach to mojego też sciąga na trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wiatrach to owszem może ściągać. Ale u mnie to wystarczy lewy podmuch. Chyba że może wina leży po stronie tyłu? Proszę o poradę. Ostatnio podczas przejazdu po kostce po lewej stronie słychać jakieś dziwne trzepanie. Zapomniałem napisać że podczas wymiany przedniego zawieszenia nie wymieniłem tylko drążków kierowniczych, ponieważ podczas diagnozy zawieszenia na stacji, stwierdzono że nie  mają luzu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro geometria została ustawiona to założyłem, że na tyle nie było tragedii.

Jeżeli jednak nic nie było z tyłu robione to prawie na pewno chociażby gumy poprzecznych stalowych wahaczy są w opłakanym stanie lub nawet nie trzymają i wtedy będzie pływać.
Diagnozom na SKP nie dawał bym wiary. Jeszcze nie spotkałem aby znaleźli niesprawność w zawieszeniu Audi o ile luz nie jest krytycznie.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Siwy081991 napisał:

Chyba że może wina leży po stronie tyłu? Proszę o poradę

Sprawdź gumy tylnych łączników stabilizatora.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za pomoc. Wymienię tylne wahacze poprzeczne oraz łączniki stabilizatora i zobaczę czy będzie lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanie czy luzy na łożysk przedniej piasty mogą powodować ściąganie auta oraz tak zwane myszkowanie podczas jazdy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Siwy081991 napisał:

Mam małe pytanie czy luzy na łożysk przedniej piasty mogą powodować ściąganie auta oraz tak zwane myszkowanie podczas jazdy? 

Jak są luzy to już łożysko się rozpada i powinno głośno hałasować. Sprawdź gumy stabilizatora tył i jego łączniki,oraz gumy na wahaczach-od tego może myszkować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dla zainteresowanych. Moim problemem był luz na piascie łożyska na przednim lewym kole. Po wymianie łożyska oraz ponownym ustawieniu geometrii problem znikną. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...