Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny odgłos!


Andrzejjek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Auto odebrane 3 dni temu od mechanika zmieniane tylnie hamulce i regeneracja turbiny. Po 2 dniach taki odgłos. Nie mam pojęcia o czym myśleć i w którą stronę iść że sprawdzaniem. Dźwięk słuchać przyn30 -50 Km/h nie cały czas . Po skręcie lub mocnym hamowaniu się pojawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się szybciej i sprawdź czy tarcze nie są gorące. I czy zacisk  nie łapie felgi

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzejjek napisał:

czy może miec na to wpływ inny rozmiar kół na przedniej osi przy napędzie quattro?

O tym mnie wspomniałeś,jest to niedozwolone w napędzie quattro,możliwe że właśnie zabiłeś torsena gotują go. Koła na osiach obracają się z różnymi prędkościami .

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak może 100 km . U mechanika przełożyło mi tylko przód tył miałem przełożyć sam by nie wozić opon. Tak szybko by skończyło skrzynię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Andrzejjek napisał:

Zrobiłem tak może 100 km . U mechanika przełożyło mi tylko przód tył miałem przełożyć sam by nie wozić opon. Tak szybko by skończyło skrzynię?

Im większa różnica w średnicy kół tym szybciej można dyferencjał zajechać,jest nawet zalecenie dla aut z napędem quattro by robić rotację kół przód->tył co 15 tys km by zbyt duża różnica w bierzniku nie wpływała na zużycie dyferencjału. Jaką masz różnice kół przód tył? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Andrzejjek napisał:

17 przód 19 tył.   To sobie zrobiłem koszta z glupoty.

Nie czytaj głupot na forum bo osiwiejesz, polecam. Cofnij się do mechanika, niech sprawdzą założone hamulce, od tego są. Nie rozumiem w ogóle jak to działa, że najpierw leci temat na forum, a potem dopiero ludzie wpadają na pomysł, że w sumie.. to mechanika problem. Oddawałeś auto - nie hałasowało, odebrałeś - hałasuje, więc oddajesz i niech się martwią.

 

 

Edytowane przez JawoR36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, JawoR36 napisał:

Cofnij się do mechanika, niech sprawdzą założone hamulce, od tego są.

Tez myslałem że hamulce na początku,ale jak się przysłuchasz to nie ma opcji by takie dźwięki wydawały hamulce. 

Niech kolega napisze jak się dowie co to było,ale podejrzewam że jego torsen żegna się powoli ze światem. Na szczęście nie kosztuje dużo.

afdaeaa7f5da83c230149fe62eee53ec320c461f
BLOG.BESTDRIVE.PL

Opony różnych marek, nawet jeśli są to opony w jednakowym rozmiarze, w praktyce różnią się szerokością i wysokością, a tym samym długością obwodu. W przypadku aut 4x4 ma to – w razie zastosowania różnych opon...

 

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem prawie 500km na połączeniu 16cali, 17cali i 2 x 19cali, oczywiście na przeróżnych oponach wysokościowo, bieżnikowo itd i zero efektów. Torsen nie padnie w takim tępie od jakiś tam opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze zależy jaki i kiedy olej miał w nim kolega wymieniony :)

ok,czekamy na wieści od autora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, pila24 napisał:

To jeszcze zależy jaki i kiedy olej miał w nim kolega wymieniony :)

ok,czekamy na wieści od autora.

Wymiana oleju w torsenie w B8? :decayed: Po co, na co? Oleju w tylnym moście się nie wymienia, a ewentualnie uzupełnia braki, a tym bardziej w tak świeżym aucie. Bardzo uznany serwis specjalizujący się w VW/Audi, w momencie jak zapytałem o profilaktyczną wymianę oleju w manualnej SKRZYNI, dosłownie wybił mi to z głowy tłumacząc to brakiem konieczności i zbędnymi kosztami (mowa o B8 Q z 2012), a co dopiero torsen. Nie mylić z ASO, bo tam to wszystko wcisną jak ktoś chce zapłacić.

Gdyby Quattro padało od jakiś różnic w wysokości bieżnika, innego profilu opon czy niewymienionego oleju w torsenie B8, to nie było by nazywane LEGENDARNYM napędem Quattro tylko szmelcem, którego trzeba unikać po padnie od byle kichnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik ma mi zmienić olej w skrzyni na następnej wizycie powiedział że audi zaleca już zrobić przy 140 tyś audi zaleca 200 ale mówi że nie pokrywa się to w praktyce . Pierwsze co zrobiłem to zmieniłem opony ten dźwięk nie występuje tak często tylko zauważyłem że przy ostrym skręcie na lewą stronę . A jest cos napewno nie tak bo rozumiem że hamulce się docierają jak są.nowe i wg ale nie skrzypia tak głośno intensywnie długo tylko piszcza. Dzwiek rowniez nie utrzymuje się cały czas tylko raz na 20 km i też zawsze zaczyna się od skrętu.  W przyszłym tygodniu zawiozę do mechanika może coś się okaże konkretnego. Dodam ze u mechanika byla na regeneracji turbiny zmieniali obudowe oleje filtry i hamulce przod .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...