Skocz do zawartości
IGNOROWANY

LPG STAG - Strzały i szarpanie


Lemaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pacjent: Audi A4 B7 1.8T BFB 163km 2006r.

Instalacja LPG: STAG 4 Q-BOX BASIC / Reduktor: AC R01 RED/ BARRACUDA

Wszystkie filtry wraz z olejem wymienione dnia 23.09.2019. Od tej pory zrobiłem 4 000km. 

Przejechane w sumie na instalacji LPG: 19 000km

Problem pojawił się dokładnie 31.12.2019 podczas drogi na zabawę sylwestrową. Podczas jazdy, chwilę po rozgrzaniu samochodu do 35 stopni samochód zaczął szarpać i każde dodanie gazu kończyło się jakby dławieniem się silnika. W konsekwencji zatrzymałem się na poboczu, uruchomiłem samochód i w momencie przejścia z benzyny na gaz samochód momentalnie zgasł. Problem ten pojawia się do tej pory, ale nie zawsze! Zauważyłem, że ma to duży związek z temperaturą na zewnątrz, jeżeli noc była "w miarę ciepła", tzn. więcej jak np.7 stopni to samochód przełącza się na gaz normalnie, natomiast przy 5 i mniej problem wraca. Są momenty, że wszystko chodzi prawidłowo, a nieraz szarpanie ustaje dopiero przy rozgrzaniu silnika do 70 stopni, a nawet 90.

Kilka dni po sylwestrze w samochodzie i dookoła niego strasznie było czuć gazem. Okazało się, że opaska na wtryskiwaczu puściła co spowodowało wyciek gazu, co pokazuje zdjęcie poniżej. Dokręcenie opasek zażegnało problem wycieku i zapachu, ale nie szarpania.  

Filmik do wycieku gazu: https://photos.app.goo.gl/RVNTvG7QmCezcuHB7

Byłem z tym problemem niedawno u gazownika i nie widział żadnych błędów, mapa ustawiona idealnie. Do dnia dzisiejszego jeżdżę na zasadzie: jak szarpie to czekam na rozgrzanie się silnika i jeżdże na PB, a po jakimś czasie przełączam się na LPG. Do gazownika, który zakładał mi gaz jestem umówiony na "diagnozę" dopiero na 21.01, ale do tego czasu wolę coś sam wykminić. 

Do napisania tego tematu skłoniło mnie dzisiejsze zdarzenie, a mianowicie podczas wyhamowywania samochodu na biegu z wysokich obrotów strzeliło mi w rurze wydechowej. 

Dodam, że świec od czasu zakupu nie wymieniałem i nie wiem tak szczerze jaki jest ich aktualny stan.

Za wszelką pomoc - dziękuję

Pozdrawiam, Karol

 

EDIT. WYMIANA ŚWIEC NA NGK PFR6Q POMOGŁO

EDIT2. Wymiana świec, owszem, pomogła (zauważalne mniejsze spalanie i lepsza praca silnika), ale jak się okazało, nie było to źródło problemu. Po wizycie u gazownika okazało się, że miałem uszkodzony czujnik ciśnienia gazu. Wadliwy element powodował nadmierny (ew. "nieodpowiedni", nie znam się aż tak) wzrost ciśnienia w układzie, przez co puszczały wężyki i dochodziło do wycieku gazu.

Przy podłączeniu instalacji pod komputer i spuszczeniu całego gazu (aż do zaworu), czujnik pokazywał ciśnienie w instalacji ~1bar, a powinno zejść do 0. Już wtedy było wiadome, że jest coś nie tak z ciśnieniem. Symptomem uszkodzonego, wspomnianego wcześniej czujnika okazał się być również fakt, iż gdy skończył się gaz w butli to komputer automatycznie NIE przełączał na benzynę, tylko dochodziło do szarpania samochodem. Instalacja na podstawie pomiaru poziomu ciśnienia myślała, że gaz wciąż znajduje się w butli, a tak naprawdę była już pusta. Gazownik dodał, że czujnik bardzo rzadko się psuje, a jak już dojdzie do usterki to komputer zazwyczaj wywala błąd. W moim przypadku błąd takowy nie wyskoczył, co tylko nieznacznie wydłużyło lokalizowanie usterki. Dodam, że nowy czujnik to koszt około 250zł, a na części mechaniczne do mojej instalacji są 2 lata gwarancji.:banan:

 Po zmianie czujnika ciśnienia gazu wszystko wróciło do normy. Może komuś kiedyś to pomoże. Pozdrawiam.

 

 

zdjecie1.jpg

zdjecie2.jpg

Edytowane przez Lemaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 - zmień gazownika 

Po 2 - wymień sobie świece. Na gazie wszystkie niedomagania układu zapłonowego zaczynają się uwidaczniać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zrobienia korekta po temperaturze. Za dużo ma gazu na zimnym przed pełnym rozgrzaniem, i po dodaniu gazu go dławi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy reduktor normalnie się nagrzewa (szczególnie kiedy występuje szarpanie), zaraz po przełączeniu na gaz powinien być ciepły. Przy połowie skali na zegarach, reduktor powinien być gorący, tak, że nie da się na nim ręki utrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Arek476 napisał:

Do zrobienia korekta po temperaturze

Stag juz ma zaimplementowaną korektę od temperatury,nie trzeba jej poprawiać.

Autorowi posta proponuje włączyć opcje "zubożanie na zimnym" oraz "zimny vag" (do temperatury w której ustaje szapranie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ulisses napisał:

Sprawdź czy reduktor normalnie się nagrzewa (szczególnie kiedy występuje szarpanie), zaraz po przełączeniu na gaz powinien być ciepły. Przy połowie skali na zegarach, reduktor powinien być gorący, tak, że nie da się na nim ręki utrzymać.

Sprawdzę temperaturę w momencie gdy osiąga 35stopni i w teorii przechodzi na gaz. Szarpanie (dławienie) występuje tylko i wyłącznie podczas jazdy, także może być ciężko dotknąć go dłonią. 

 

23 godziny temu, R4xx napisał:

Po 1 - zmień gazownika 

Po 2 - wymień sobie świece. Na gazie wszystkie niedomagania układu zapłonowego zaczynają się uwidaczniać. 

Gazownika od razu nie będę zmieniać, nie jest aż taki zły. Co do świec, to już do mnie jadą, zamówiłem NGK PFR6Q.

 

3 godziny temu, pila24 napisał:

Stag juz ma zaimplementowaną korektę od temperatury,nie trzeba jej poprawiać.

Autorowi posta proponuje włączyć opcje "zubożanie na zimnym" oraz "zimny vag" (do temperatury w której ustaje szapranie.  

Rozumiem, że "zimny VAG" oraz "zubożanie na zimnym" to normalna opcja sterownika LPG i wystarczy to tylko włączyć/wyłączyć? Zważając na fakt, że mam jeszcze gwarancję to wolę żeby to zrobił gazownik. 

Idą dalej tym tematem - jaki interfejs wystarczyłby do podglądu głównych parametrów i dokonania podstawowych czynności w instalacji, chociażby takich jak "zimny VAG"?

Edytowane przez Lemaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Lemaa napisał:

Rozumiem, że "zimny VAG" oraz "zubożanie na zimnym" to normalna opcja sterownika LPG i wystarczy to tylko włączyć/wyłączyć? Zważając na fakt, że mam jeszcze gwarancję to wolę żeby to zrobił gazownik. 

Idą dalej tym tematem - jaki interfejs wystarczyłby do podglądu głównych parametrów i dokonania podstawowych czynności w instalacji, chociażby takich jak "zimny VAG"?

Tak,są to opcje w ustawieniach lpg które można włączyć i działają. U mnie rozwiązało to problem gorszej pracy na zimnym gazie,musiałem sam włączyć bo gazownik mimo próśb nie zrobił tego. Kup interfejs bluetooth od ccy-mam taki i polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przeczuwałem - wymieniłem świece na NGK PFR6Q i samochód jeździ normalnie. Przełącza się ładnie na gaz w każdej temperaturze, dodatniej bądź też ujemnej :banan:.

Dziękuję wszystkim za pomoc :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...