Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Problemy z turbo, brak mocy


Damian_97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , pół roku temu kupiłem A4 B6 1.9 TDI wszystko było dobrze , a w ostatnim tygodniu mam problem . 

Auto ma mniej mocy , turbo nie ciągnie dobrze jak wcześniej , przeciągnę go kilka razy tak do 3000/3500 obrotów , spadek do 2000 i znowu 3k , kilka razy i samochód odzyskuję moc turbo ciągnie ladnie . 

W czym problem ? Od czego zacząć ? Cos co moge sam sprawdzić . 

Edytowane przez Damian_97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. 

Na początek obejrzyj przewody podciśnienia. Sterowanie gruszką od turbo może gdzie się przełamał i zasysa lewe powietrze. Kiedyś tak miałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Fish1991 napisał:

Cześć. 

Na początek obejrzyj przewody podciśnienia. Sterowanie gruszką od turbo może gdzie się przełamał i zasysa lewe powietrze. Kiedyś tak miałem. 

Ok , wrócę z pracy to sprawdzę , tez miałeś podobne objawy? Slabo jedzie a jak kilka razy dostal ,,kopa" to potem jedzie ladnie ?

Obstawiam tez ze moze gdzies jest jakis nagar , EGR moze zatkany trochę albo cos . Poprzedni właściciel jeździł tylko po mieście .

Edytowane przez Damian_97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz zrób logi dynamiczne 003+011 to dużo pomoże w diagnozie. Na początek przejrzyj ukald podciśnienia jak kolega wyżej dobrze radzi, zwróć uwagę na króciec przy pompie vacum czy nie ma luzow... 

Chociaż obawiam się że takie nawroty mocy po deptaniu to może być zacinajaca się zmienna geometria, tym bardziej, że piszesz ze poprzednik po mieście jeździł... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kamil-vag napisał:

Jak możesz zrób logi dynamiczne 003+011 to dużo pomoże w diagnozie. Na początek przejrzyj ukald podciśnienia jak kolega wyżej dobrze radzi, zwróć uwagę na króciec przy pompie vacum czy nie ma luzow... 

Chociaż obawiam się że takie nawroty mocy po deptaniu to może być zacinajaca się zmienna geometria, tym bardziej, że piszesz ze poprzednik po mieście jeździł... 

Logow nie zrobię , nie mam kabla ani programu itp , właśnie miałem kupić.

Przewody chyba sa dobre 

Kronice przy pompie vacum ma toche luzy.

Geometria jak to sprawdzić? Moge sam to naprawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Damian_97 napisał:

Logow nie zrobię , nie mam kabla ani programu itp , właśnie miałem kupić.

Przewody chyba sa dobre 

Kronice przy pompie vacum ma toche luzy.

Geometria jak to sprawdzić? Moge sam to naprawic?

Co do króćca warto zastanowić się nad dwiema kwestiami

- wymiana vaccum na poprawioną wersję z wkręcanym króccem, 

- zdemontowanie węża nałożenie odpowiednio dobranej nasadki zaklepać go raz jeszcze następnie zalać go porządnie np, tym: 

WWW.CX80.PL

CX80 AUTO WELD SPAWANIE NA ZIMNO Żywice epoksydowe, uszczelniacze CX80

 ja u siebie tak zrobiłem już sporo czasu temu (na pewno ponad rok) i trzyma elegancko żadnych luzów. 

 

Pedał hamulca Ci nie twardnieje po nocy? To jest min. skutek uciekającego podciśnienia przez nieszczelność w układzie.

 

Jeżeli chodzi o przycinające się łopatki zmiennej geometrii to rozwiązaniem jest demontaż turbo i dokładne wyczyszczenie - gdybyś się na to zdecydował to nie czyść wirnika i jego "śmigieł" gdyż spotkałem się już kilka razy z sytuacją, że po nieumiejętnym wyczyszczeniu po jakimś czasie turbo dostawało luzów na wirniku i szlak je trafiał - oczywiście tu zdania są podzielone w tej kwestii. 

 

ps. Jeżeli samochód nie wchodzi w tryb awaryjny (całkowita odcinka turbo) to może jeszcze nie być tak źle ze zmienną geometrią. Warto czasem dać w palnik i przeciągnąć go na biegach. Jak masz gdzieś dłuższą trasę około 30 km to możesz się przejechać np na 4 biegu trzymając powyżej 3 tyś obrotów aby się wszystko dostało odpowiedniej temperatury :) 

Edytowane przez lewiatan1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, lewiatan1989 napisał:

Co do króćca warto zastanowić się nad dwiema kwestiami

- wymiana vaccum na poprawioną wersję z wkręcanym króccem, 

- zdemontowanie węża nałożenie odpowiednio dobranej nasadki zaklepać go raz jeszcze następnie zalać go porządnie np, tym: 

WWW.CX80.PL

CX80 AUTO WELD SPAWANIE NA ZIMNO Żywice epoksydowe...

 ja u siebie tak zrobiłem już sporo czasu temu (na pewno ponad rok) i trzyma elegancko żadnych luzów. 

 

Pedał hamulca Ci nie twardnieje po nocy? To jest min. skutek uciekającego podciśnienia przez nieszczelność w układzie.

 

Jeżeli chodzi o przycinające się łopatki zmiennej geometrii to rozwiązaniem jest demontaż turbo i dokładne wyczyszczenie - gdybyś się na to zdecydował to nie czyść wirnika i jego "śmigieł" gdyż spotkałem się już kilka razy z sytuacją, że po nieumiejętnym wyczyszczeniu po jakimś czasie turbo dostawało luzów na wirniku i szlak je trafiał - oczywiście tu zdania są podzielone w tej kwestii. 

 

ps. Jeżeli samochód nie wchodzi w tryb awaryjny (całkowita odcinka turbo) to może jeszcze nie być tak źle ze zmienną geometrią. Warto czasem dać w palnik i przeciągnąć go na biegach. Jak masz gdzieś dłuższą trasę około 30 km to możesz się przejechać np na 4 biegu trzymając powyżej 3 tyś obrotów aby się wszystko dostało odpowiedniej temperatury :) 

Pedał hamulca po nocy twardy , po odpaleniu i po chwili normany po kilku hamowaniach znowu twardszy .

Nie wiem dokladnie o co chodzi z  kroccem od vacum . Jakis nr tej pompy z poprawionym kroccem? 

Powyżej 3000 odcinało turbo , wymieniłem zawór N-75 teraz spokojnie do 4000 kręcę (czasem ) i nie odcina , tylko jak jest zimny to właśnie nie ma mocy , trzeba kilka razy deptać u dopiero odzyskuję moc .

Właśnie czytałem ze trzeba mu dac ,,w palnik"  dlatego zacząłem kręcić troche wyżej 3k obrotów i sie samochód jak by dostał z 30hp wiecej , ale po zgaszeniu po pewnym czasie znowu ten sam problem , dlatego chce to naprawić

Edytowane przez Damian_97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Damian_97 napisał:

Pedał hamulca po nocy twardy , po odpaleniu i po chwili normany po kilku hamowaniach znowu twardszy

No i to jest jeden z objawów nieszczelności układu. Układ ma kilka newralgicznych miejsc: wspomniany króciec, gumowa przelotka w ścianie grodziowej która prowadzi podciśnienie do serwo, może samo serwo puszczać jak i samo vaccum no i przewody podciśnienia. Turbo potrzebuje raptem 0,6 bara o ile dobrze pamiętam reszta jest od sterowania serwo, ponieważ podciśnienie właśnie odpowiada za sterowanie tymi elementami. W skrajnych wypadkach może być tak, że w momencie ostrego dania w palnik i w tym samym momencie ostrego hamowania może zabraknąć podciśnienia. 

12 godzin temu, Damian_97 napisał:

Nie wiem dokladnie o co chodzi z  kroccem od vacum . Jakis nr tej pompy z poprawionym kroccem?

Tu masz cały wątek o vaccum. 

12 godzin temu, Damian_97 napisał:

tylko jak jest zimny to właśnie nie ma mocy , trzeba kilka razy deptać u dopiero odzyskuję moc .

Tylko nie dawaj w palnik na zimnym silniku diesel średnio to lubi.

Bez logów ciężko będzie coś więcej wywróżyć. Bo powodów braku mocy na wystudzonym silniku może być serio wiele i nie muszą być one związane z turbo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, niechce zakładać nowego tematu więc tu napisze. Mam taki problem że jak uruchomię auto nieważne czy stoi 10 min czy 10 godzin to przy 2 tys, plus minus auto dostaje takiego zamulacza, jak by czegoś brakowało, (raz mi nawet zgaslo) na 1, 2 biegu jak minę te obroty powiedzmy do 2.5 tys, z wydechu pójdzie dym i cos się odblokowuję i auto już jeździ normalnie. Dodam że przed każdym zgaszeniem schodze z obrotów, niebutuje tylko jadę spokojnie, potem chwilka i gasze. Czy to będzie wina w geometria (z miesiąc temu używane turbo wsadzalem, geometria luźno latala) czy kat zapchana? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chcecie żeby ktoś Wam z fusów wróżył... Logi, logi, logi... I 003+011 najlepiej w sytuacji jak jest problem... 

Od zacinajacej się geometrii nie gaśnie auto... Prędzej problem z MAF, EGR, kalapa gaszącą, albo brakuje paliwa... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lewiatan1989 napisał:

No i to jest jeden z objawów nieszczelności układu. Układ ma kilka newralgicznych miejsc: wspomniany króciec, gumowa przelotka w ścianie grodziowej która prowadzi podciśnienie do serwo, może samo serwo puszczać jak i samo vaccum no i przewody podciśnienia. Turbo potrzebuje raptem 0,6 bara o ile dobrze pamiętam reszta jest od sterowania serwo, ponieważ podciśnienie właśnie odpowiada za sterowanie tymi elementami. W skrajnych wypadkach może być tak, że w momencie ostrego dania w palnik i w tym samym momencie ostrego hamowania może zabraknąć podciśnienia. 

Tu masz cały wątek o vaccum. 

Tylko nie dawaj w palnik na zimnym silniku diesel średnio to lubi.

Bez logów ciężko będzie coś więcej wywróżyć. Bo powodów braku mocy na wystudzonym silniku może być serio wiele i nie muszą być one związane z turbo. 

Ok bede sprawdzał przewody , pompe vacum , servo itp 

 

Na zimnym nie ,, daje w palnik" dopiero jak sie rozgrzeje , dlatego denerwuje mnie to bo musz czekac az sie rozgrzeje i dopiero mg mu ,,depnac" zeby odzyskal moc bo takto jedzie jak by mial z 70 km ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Panowie chcecie żeby ktoś Wam z fusów wróżył... Logi, logi, logi... I 003+011 najlepiej w sytuacji jak jest problem... 

Od zacinajacej się geometrii nie gaśnie auto... Prędzej problem z MAF, EGR, kalapa gaszącą, albo brakuje paliwa... 

Może ktos nie ma jak albo nie potrafi zrobić logów ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuje się interfejs za ~ 30 zł, byle jaki laptop i się uczy... Jest tyle info na forum i w internetach... Każdy zaczynał od 0. 

Jeśli nie mamy laptopa,wchodzimy w temat regionalny forum, szukamy naszego województwa i pytamy czy ktoś za flaszkę ma ochotę pomoc z logami... 

Ostatecznie nie robimy logów, płacimy w ciemno za części, za mechanika itd... 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil, podesłał byś linka jaki kupić kabel, bo kupiłem jeden, to łączy się z laptopem a z autem już nie, drugi się pożyczyłem to zaś łączy się z autem a z program go nie widzi. Zas dopiero 3 od kolegi łączy się z autem ale wywala praktycznie co chwilę. Przez co zrobienie log dynamicznego to ciężka sprawa. (zmieniałem wartość na 1 ale nic nie daje). Napisałem temu, bo jak by to był jakiś czujnik to chyba by swirowal cały czas, a tu raz zamuli, przykopci na czarno z rury nawet z 5 sekund coś się odetka i potem już jeździ, niekopci. Więc tak pomyślałem że ktoś miał już taki problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odżałuj trochę i kup sobie interfejs na atmega z bootloaderem, można taniej kupić na Ali, można na forum, ogólnie na necie... Cena średnio 150-200 zł ale warto do B7, jeśli chodzi o B6 nie ma sensu przepłacać i lepiej kupić zwykły KKL, który w tym aucie spisuje się bardzo dobrze ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamil-vag Wiedzę ze ty sie znasz . 

Mam 2 pytania na szybko.

Mam problem z poduszka silnika (ta z czujnikiem) Wyciekł z niej olej , chlupie wiedz musze ją wymienić , kupilem na allegro uzywana ori Avon ( bo zamienniki podobno sa do niczego) przyszła , wyglada ladnie , nie ma wycieków , nie chlupie ale wazy 680 g . To oznacza ze poduszka uszkodzona ? Czytałem ze orginalna nowa okolo 900 gram .

Zaślepienie EGR czy bedzie blad ? Samochód końcówka 2003 roku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ori, z olejem lewa waży ok 900g, prawa ok 700. Także jak Twoja lewa waży 680g to raczej jest wylana... 

Jak końcówka 2003r to będzie błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kamil-vag napisał:

Dokładnie ori, z olejem lewa waży ok 900g, prawa ok 700. Także jak Twoja lewa waży 680g to raczej jest wylana... 

Jak końcówka 2003r to będzie błąd. 

Ta co mi przysłali wazy 680g czyli musze ja zwrócić... Czyli używana w dobrym stanie 800+ gram? 

 

Vag-comem mozna wyłączyć blad egr ? Warto bawic sie w zaślepienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAGiem nie da rady, trzeba to zrobić w ECU, poczytaj o wyłączeniu EGR w EDC15... 

Czy warto ? Są i plusy i minusy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...