Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI BPW EGR kopcenie


aleczadzior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym was poprosić o jakąś radę poniewaz mam następujący problem. Wczoraj po wypaleniu dpf podczas jazdy na ekspresowce procedurą z kompa zjechałem na plac i auto po ponownym uruchomieniu gdy ruszyłem zaczęło mocno kopcić (kolor jakby szary ale nie jestem pewien bo było już ciemno) dymem który strasznie śmierdział olejem. Najbardziej kopcil na 2 i 3 jak dawało się gazu ponieważ za każdym razem po ponownym uruchomieniu na wolnych obrotach nie kopcil i nie śmierdziało olejem dopiero jak się ruszyło. Wpadłem na pomysł wtedy żeby odpiąć wtyczkę od egr i kopcenie znikło całkowicie. Ani dymka podczas ruszania i mocniejszym dępnięciu. Po dłuższej chwili jazdy podpiąłem znowu egr i auto zaczęło znów dymic więc do tej pory jeżdżę z odpiętym. Teraz pytanie czy to będzie wina egr? Ostatnio czyscilem egr bo był w miarę mocno brudny. Mam nadzieję że ktoś pomoże :)

Edytowane przez aleczadzior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

miałem kiedyś problem z EGR-em, na wolnych obrotach nie kopcił, przy ruszaniu z miejsca w dolnej części obrotów (nie pamiętam już do jakich obrotów ale bardzo możliwe że do 2500 lub nawet pod 3000 obr/min) nie tyle strasznie kopcił na czarno co niemal stawiał zasłonę dymną ;) no i była bardzo ale to bardzo mułowaty, zaczynał coś jechać dopiero od tych obrotów co wymieniłem.

Po wymianie EGR-a wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocy o której wspomniałeś to jak jest podłączony egr to wydaje mi się że moc jest taka sama jak z odłączonym bo auto się jak na 140 koni zbiera. Dymienie u mnie też jest mocne bo patrząc na lusterko tylne widać dosłownie całą ulicę zadymioną dopiero po dłuższej chwili jazdy przestaje tak nadmiernie kopcic ale po wyjściu z auta śmierdzi olejem i widać jak lekko z rur wydostaje się dym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalistą, ale możliwe że to zależy od budowy EGR-a oraz jego położenia w którym się zaciął lub jeśli przepaliła się blaszka/mechanizm kierujący strumień wylotowy/powietrza to wielkości tej dziury. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...