Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy akumulator rozładowany / Niskie ładowanie?


mariuszfmario

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj miałem duży problem z uruchomieniem auta. Podczas próby uruchomienia zgasły zegary. Dopiero za drugim razem się udało. 

Po dotarciu do domu i odczekaniu 30min, napięcie na aku było 12,2.

Po uruchomieniu silnika, bez obciążenia było 14,1, natomiast lo włączeniu klimy, świateł i grzania tylnej szyby spadło do 13,6.

Akumulator ma 2 miesiąc (74Ah 680A). Czy to wskazuje na problem z ładowaniem? 

IMG_20200122_184958.jpg

IMG_20200122_185043_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, mariuszfmario napisał:

Dzisiaj miałem duży problem z uruchomieniem auta. Podczas próby uruchomienia zgasły zegary. Dopiero za drugim razem się udało. 

Po dotarciu do domu i odczekaniu 30min, napięcie na aku było 12,2.

Po uruchomieniu silnika, bez obciążenia było 14,1, natomiast lo włączeniu klimy, świateł i grzania tylnej szyby spadło do 13,6.

Akumulator ma 2 miesiąc (74Ah 680A). Czy to wskazuje na problem z ładowaniem? 

 

12,2V to zbyt niskie napięcie. Coś pobiera prąd albo aku jest do wymiany. 

 

Ładowanie powinno być wyższe niż 14V, niemniej jednak dopuszcza się spadek do ok. 13.8V przy pracy samochodu na biegu jałowym obciążonym wyżej wymienionym osprzętem. Celowo piszę dopuszczalne, bo pożądane wartości to ok. 14 - 14,5V.

 

Sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonym silniku i zamkniętym samochodzie (po odczekaniu kilku minut od zamknięcia auta). Z ładowaniem również jest słabo i należałoby się tym tematem zająć. 

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie masz w normie... odkręć przewody od rozrusznika i je wyczyść dokładnie papierem ściernym to samo zrób z klemami akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie 12,2 V świadczy, że aku jest naładowany na poziomie 60-70% pojemności, powinien jednak odpalić.

Aku pod dobrą ładowarkę i dobrze by było po ładowaniu zrobić test.

Aku Varty niestety  są teraz słabej jakości, to nie te same produkty co kilka lat temu

Jaka jest data produkcji aku ? Jak kupowałeś jakie parametry miał aku, zrobiono test ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem testu po zakupie i nie wiem jakie miał parametry. Nie ja go kupowałem. Ale wiem, że jest nowy. 

Aku ładuje się całą noc. Dam znać jaki jest efekt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, KINIAM napisał:

Napięcie 12,2 V świadczy, że aku jest naładowany na poziomie 60-70% pojemności, powinien jednak odpalić.

 

Już widzę, co dzieje się z tymi 12,2V w trakcie odpalania auta. Zresztą, problemy autora tematu mówią same za siebie.

 

7 godzin temu, Mechanikkosmita napisał:

Ładowanie masz w normie... odkręć przewody od rozrusznika i je wyczyść dokładnie papierem ściernym to samo zrób z klemami akumulatora.

 

Kolega dobrze sugeruje, aby przyjrzeć się kablom w okolicach alternatora, rozrusznika i akumulatora. Jednak nie zgodzę się, co do określenia, że ładowanie na poziomie 13,6V jest normalnym zjawiskiem w Naszych samochodach. Sugeruje problem, który może nastąpić w niedalekiej przyszłości - wymiana/regeneracja alternatora. Oczywiście akumulator zostanie doładowany, ale jeśli zależy Nam na sprawnym i niezawodnym samochodzie, podpowiada on już, że pomału należy zainteresować się poprawą poziomu ładowania. 

 

51 minut temu, mariuszfmario napisał:

Nie robiłem testu po zakupie i nie wiem jakie miał parametry. Nie ja go kupowałem. Ale wiem, że jest nowy. 

Aku ładuje się całą noc. Dam znać jaki jest efekt. 

 

Przy naładowanym aku zmierz sobie pobór prądu przez samochód w stanie jakim zostaje na noc (wpinasz się szeregowo w obwód). Niekoniecznie akumulator musi ponosić winę za szybkie wyzbywanie się prądu a nawet jestem przekonany, że coś go rozładowuje. 

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę po odłączeniu prostownika po całej nocy (jakieś 9 godzin) 12,8.

 

Podczas uruchomienia silnika ponownie problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mariuszfmario napisał:

Chwilę po odłączeniu prostownika po całej nocy (jakieś 9 godzin) 12,8.

 

Podczas uruchomienia silnika ponownie problem. 

 

Czym był ładowany? Prostownik automatyczny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy akumulator nie został już zmęczony rozładowywaniem. Zmierz do jakiej wartości [V] spada przy kręceniu rozrusznikiem a wcześniej przeczyść wszystkie konektory na kablach Alternator - Aku - Rozrusznik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u elektryka. Stwierdził, że ładowanie jest ok. Przy rozruchu spadek do 11,2 (z 12,8).

Zasugerował, że może być problem z rozrusznikiem. 

W poniedziałek odstawię auto do weryfikacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mariuszfmario napisał:

spadek do 11,2 (z 12,8).

 

I o to właśnie mi chodziło :wink:

Jest duże prawdopodobieństwo, że Pan elektryk ma rację. 

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mariuszfmario napisał:

1.Byłem u elektryka. Stwierdził, że ładowanie jest ok. Przy rozruchu spadek do 11,2 (z 12,8).

2. Zasugerował, że może być problem z rozrusznikiem.

1. To jest w normie.

2. Tak może być.

Ta ładowarka ze zdjęcia / podobnie jak znakomita większość pseudoładowarek / nie naładuje Twojego akumulatora, wykres na jej obudowie kłamie.

Prawdopodobnie szczytowy prąd ładownia to 4A a potem poniżej 2A przy napięciu max. 15V.

Alternator przy prawidłowym prądzie ładowania również nie naładuje akumulatora.

Jak już trafiłeś do elektryka to niech profesjonalnie naładują aku i przemierzą jego pojemność.

Warto sprawdzić datę produkcji może aku leżało gdzieś na półce a przed sprzedażą nie naładowano go, potem 2 miesiące niedoładowania w samochodzie i klops.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulon 912 ale cena dość wysoka może zakup przez całą rodzinę dla większej ilości pojazdów.

Znacznie tańszy ale wyśmienity Blue Box od Piotra Krawczyka o ile będzie je nadal tworzył bo coś ostatnio brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto naprawione. 

Przyczyną był rozsypujący się rozrusznik, który dodatkowo był zalany przez wyciekający olej z silnika. 

Dodatkowo został sprawdzony alternator. 

 

Teraz pali na strzała aż miło. 

Dzięki wszystkim za porady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...