Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

no ale ten banan można kupić z dwoma rozmiarami M12 i M14 z tego co pamiętam .. to to?? czy mylę tematy ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa 3 rodzaje

1. tuleja 65mm sworzen 12mm (ten wadliwy)

2. tuleja 75mm sworzen 12mm (przejsciówka)

3. tuleja 75mm sworzen 14mm (poprawiony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa 3 rodzaje

1. tuleja 65mm sworzen 12mm (ten wadliwy)

2. tuleja 75mm sworzen 12mm (przejsciówka)

3. tuleja 75mm sworzen 14mm (poprawiony)

dzięki :)

i no właśnie, no.2 czyli przejściówka jest do bani też ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wadliwa jest tuleja.wydaje mi sie ze przejsciowka tez bedzie dobra choc nie probowalem.zalozylem 75 m14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie też tak myślałem że to tylko błąd tulei jest..

no to wszystko jasne zatem dziękuję za wyjaśnienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak kupisz nówkę to ok, ale używka będzie miała chyba 7 latek. Poza tym z jakiegoś powodu zmieniono ten sworzeń na większy - pewnie dla poprawy warunków jezdnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak generalnie masz racje na pewno nie bez powodu ale żeby toczyć coś to trzeba miec u kogo.. i ten ktoś musi być dobry bo do byle pierwszego to można, ale dać nie wiem co :D

Edytowane przez amaradaar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj ze dwie ostatnie strony tego tematu - masz tam całe kompendium wiedzy na temat zamiany wahaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak generalnie masz racje na pewno nie bez powodu ale żeby toczyć coś to trzeba miec u kogo.. i ten ktoś musi być dobry bo do byle pierwszego to można, ale dać nie wiem co :D

wystarczy ze ten ktos ma mikrometr i tokarke. ten co mi toczyl mial tokarke z 50tych lat ubieglego wieku :) sprzet 70 letni ale zrobil mi robote .zawsze mozesz tez przewiercic zwrotnice i nowa tulejka ci podejdie ale osblabisz zwrotnice:)

Edytowane przez quadral20004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ktoś wymieniał tuleje na te poliuretanowe z linku na pierwszej stronie? Pomaga to realnie rozwiązać problem wibracji? Jaką twardość wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x


Panowie, ktoś wymieniał tuleje na te poliuretanowe z linku na pierwszej stronie? Pomaga to realnie rozwiązać problem wibracji? Jaką twardość wybrać?

Ja montowałem czerwone . Jak chcesz to mam kpl wahaczy z wprasowanymi tulejami poliuretanowymi do zbycia.

Edytowane przez krupskim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

Panowie, ktoś wymieniał tuleje na te poliuretanowe z linku na pierwszej stronie? Pomaga to realnie rozwiązać problem wibracji? Jaką twardość wybrać?

Ja montowałem czerwone . Jak chcesz to mam kpl wahaczy z wprasowanymi tulejami poliuretanowymi do zbycia.
Czyli że poliuretan nic nie dał?Dzięki ale mam całe kompletne zawieszenie do B8. Kupilem na Poznaniu na gieldzie na czarna godzinę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

Panowie, ktoś wymieniał tuleje na te poliuretanowe z linku na pierwszej stronie? Pomaga to realnie rozwiązać problem wibracji? Jaką twardość wybrać?

Ja montowałem czerwone . Jak chcesz to mam kpl wahaczy z wprasowanymi tulejami poliuretanowymi do zbycia.
Czyli że poliuretan nic nie dał?Dzięki ale mam całe kompletne zawieszenie do B8. Kupilem na Poznaniu na gieldzie na czarna godzinę.

Kupiłem poliuretany , zamontowałem i było ok , ale trafiłem kpl z tulejkami od nowszej B8 i go założyłem. Jakoś bardziej wierzę w rozwiązania fabryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówisz że poliuretan pomaga? Nie szkrzypialy?

Nie skrzypią - rok przelatałem i było ok . Myślałem że straciły swoją skuteczność , ale okazało się że opona dostała gdzieś na dziurze i zaczęło lekko wibrować . po wymianie na owe wahacze wyszło że to wina rozwarstwiającego sie kordu opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzialam bo irytujace sa te wibracje. Zamawiales konkretnie te z linku w pierwszym poscie czy innej firmy jakiejś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a ja zakończyłem maraton walki z wibracjami, ogólnie wibracje były powodowane przez kilka podzespołów: amortyzator który na stacji diagnostycznej kilka dni wcześniej wyszedł jako "bdb+" w rzeczywistości był uszkodzony co wyszło u mechanika, tarcza hamulcowa przyhartowana miała bicie, wymiana poduszki pod skrzynia oraz wymiana wahaczy na grube. Kupiłem na allegro wahacze uzywki '14 ori z tulejkami za 600 zł. Mechanik wybil mi starą tuleje na wymiar, podjechałem do tokarza i ztoczył mi tulejki do setnej mm żeby pasowało w zwrotnice. Potem na hunteraz testem drogowym kilka osób mi polecało wulkanizatora na ursynowie i faktycznie, z jednej felgi zdjęli mi 65g (!!!) ciężarków ogólnie ponad 200g mniej na felgach... Rezultat jest taki że nie chce się z samochodu wychodzić :)

Wstawiam fotke tulejki wybitej ze zwrotnicy:

http://s32.postimg.org/4mz6nunph/20160516_130518.jpg

Różnica sworznia m12 i m14 oraz stożków (sorki za jakość warunki warsztatowe)

http://s32.postimg.org/5e4tjn8ud/20160516_130850.jpg

Edytowane przez Kanashii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Pani drgania w naszych autach w znacznej większości powstają na skutek złych felg a przede wszystkim opon.

Ja w końcu w Lublinie znalazłem człowieka który jest w stanie bardzo dobrze zoptymalizować koło na hunterze.
Niestety byłem na 3-4 hunterach i nic nie potrafili zrobić. Straciłem kasę.
Tak jak napisał kolega wyżej potrafią zdjąć dużo obciążeń z kół co wpływa potężnie na drgania w aucie.
ja miałem drgania ogromne po wizycie u tego Pana drgania ustały, chociaż są delikatnie jeszcze wyczuwalne ale z powodu prawdopodobnie 1 opony która ma bibie którego już nie da się zmniejszyć.
Także przestrzegam wszystkich przed zakupem nowych opon bez sprawdzenia. To one są prawie wszystkiemu winne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doważając dokładnie koła usuwasz skutek , nie przyczynę. Jak myślisz , dlaczego od 20010 roku zmieniono wahacze- te nowe są ładniejsze :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...