Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

jezeli to bylo u mnie naprawione w niemczech to dlaczego tak jak ktos wspomnial ze mecza sie z tym wlasnie w niemczech skoro to powszechny problem i udalo sie go wyeliminowac np. u mnie to dlaczego jest to dalej problem ??? cos musi byc powodem skoro duza czesc to ma a mniejsza nie, przeciez konstrukcja aut jest taka sama czyli cos powodem musi byc , mnie moze to dopiero czekac jezeli nie bylo naprawiane w niemczech

p.s. w B6 takiego zachowania powodem były krzywe tarcze w moim przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys w pewnym tygodniku motoryzacyjnym czytalem ze typowym problemem w B8 sa drgania kierownicy spowodowane wlasnie nie wywazeniem ani stanem tarcz a ... padniętą kolumną kierowniczą.

Tylko szczerze mówiąc nie widzę szczególnego związku i watpie zeby tak masowo padały, a taka zabawa jest kosztowna :/

Brednią jest natomiast to ze brak pierscienia centrujacego nie może wpływać na drgania!

Osobiscie odpukac nie mam tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez o tym czytałem ale tam zdaje sie chodziło o A6. Tam był taki problem ze kierownica z pozycji prostej na skrecanie sie czuła jakby zablokowana dopiero po prezwyciezeniu jakiegoś tam oporu mozna było lekko skrecac. Zrobili jakiś update sterownika, ale zaczynaja sie procesy o zwrot samochodu. No bo jak tu prosto jechać jak nie mozna delikatnie korygować kierunku jazdy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi rowniez szapralo kierownica w zakresie 120-140 wywazanie kół pomoglo zero bicia. a co koledzy ze zabkowanymi oponami to moze tez dawac takie znaki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie zaczerpnięte z innego form:

"MAM TEN SAM PROBLEM CO WY PRZY 120 KM MOCNE WIBRACJE KOLA WYWARZYLEM ZMIENIELEM FELGI I OPONY NA DRUGIE TEN SAM OBJAW JAK PRZED WYMIANA ,TARCZE PRZETACZANE DALEJ TO SAMO ,CZEKA MNIE TERAZ WYMIANA POLOS LUB PRZEGOBOW WEWNETRZNYCH I OSKI PRZECHODZACEJ PRZEZ SKRZYNIE ,JESLI TO NIE POMORZE TO WADE MA SKRZYNIA MAM MULTITRONIKA WIEM ZE W MANUALACH TO JEST WADA I JEST SKRZYNIA DO WYMIANY KOLEGA MA WRSZTAT I DWIE JUZ WYMIENIAL NIE WIEM JAK TO SIE MA DO MULTI MOJ TEL 501189238"

i na kilku forach wyczytałem że w a4 b8 są wadliwe skrzynie biegów :whistling: i one powodują wibracje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również pojawił się opisany powyżej problem.

Ponowne wyważenie kół nic niedało.

Auto stoi u mechanika, tarcze i tak mam do wymiany więc pójdą na pierwszy ogień. Zobaczę co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie zaczerpnięte z innego form:

"MAM TEN SAM PROBLEM CO WY PRZY 120 KM MOCNE WIBRACJE KOLA WYWARZYLEM ZMIENIELEM FELGI I OPONY NA DRUGIE TEN SAM OBJAW JAK PRZED WYMIANA ,TARCZE PRZETACZANE DALEJ TO SAMO ,CZEKA MNIE TERAZ WYMIANA POLOS LUB PRZEGOBOW WEWNETRZNYCH I OSKI PRZECHODZACEJ PRZEZ SKRZYNIE ,JESLI TO NIE POMORZE TO WADE MA SKRZYNIA MAM MULTITRONIKA WIEM ZE W MANUALACH TO JEST WADA I JEST SKRZYNIA DO WYMIANY KOLEGA MA WRSZTAT I DWIE JUZ WYMIENIAL NIE WIEM JAK TO SIE MA DO MULTI MOJ TEL 501189238"

i na kilku forach wyczytałem że w a4 b8 są wadliwe skrzynie biegów :whistling: i one powodują wibracje

okej, a jak sie to ma do zaniku, lub zmniejszenia wibracji po wywazeniu kol?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano ma się tak że to "trochę" pomaga ale nie niweluje problemu

---------- Post dopisany at 23:16 ---------- Poprzedni post napisany at 23:14 ----------

zrozumiałe jest że jeśli po dokładnym wyważeniu problem ustał-to była to kwestia niedoważenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli moja skrzynia jest dobra ciekawe ???? hmmmm jak kazdy ma taka sama ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2009roku były wadliwe skrzynie,mojemu koledze padła po 30tys auto nówka z salonu a4 b8,wibracje na kierze miał między 80-100km nie było mądrego wymienił całą zawieche,poduszki,parenaście razy wyważał koła i dopiero mechanik z serwisu go naprowadził co jest grane :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pocieszajaca wiadomosc ehhhhh czyli jezeli ktos tego nie ma to juz mial nie bedzie czy to tylko kwestia czasu ??? kto ma to tylko wymiana skrzyni to naprawi ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również pojawił się opisany powyżej problem.

Ponowne wyważenie kół nic niedało.

Auto stoi u mechanika, tarcze i tak mam do wymiany więc pójdą na pierwszy ogień. Zobaczę co będzie dalej.

Tarcze i klocki wymienione, koła po daważaniu.

Jest trochę lepiej ale dalej trzęsie. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..proponuje żeby teraz wypowiedział się ktoś, kto zmieniał skrzynię :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

ja o skrzyni nic nie wyczytałem na forum przytoczonym powyżej.

Piszą natomiast o zbyt twardych tulejach, o tym, że ktoś je wymienił i jest ok.

Kolejna osoba wymieniła całe wahacze ale to nie pomogło - dopiero zamontowanie nowych tulei.

Pewnych jest kilka rzeczy:

-konstrukacja wahacza w tym samochodzie jest trapezowa

-niestety sprzyja to przenoszeniu jakichkolwiek drgań

-drgań od felg opon czy tarcz,

-do tego zbyt twarde tuleje i mamy efekt dużego fiata na oponach bieżnikowanych ;)

Rozwiązaniem zatem jest :

-kupowanie opon z oznaczeniem AO [ zaledwie kilku producentów i tylko kilka modeli ] jest to homologowane via VAG do Audi

-proste i oryginalne felgi

-na niskim profilu 45 i mniej ważenie kół co 8 tyś km [ u mnie dokładnie po takim przebiegu od początku kwietnia pojawiły się różnice na wagach przy każdym kole ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..proponuje żeby teraz wypowiedział się ktoś, kto zmieniał skrzynię :naughty:

Jakoś nie wydaje mi się, że to wina skrzyni.

Wrzucałem przy 140 na luz i dalej drgało tak samo.

Dziwne jest natomiast, że drgania nie zawsze się pojawiają, czasem jest ok.

Zdaża się również, że kierownica ani drgnie a czuć drgania jakby auto jechało po bruku.

Dodam jeszcze, że na zimówkach 16 jest dużo lepiej, drgawki pojawiają się głównie na letnich 17 (oba komplety ori felg a letnie 17 to opony fabryczne)

Może ma ktoś jeszcze wtyki w ASO, coś by musieli wiedzieć na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..proponuje żeby teraz wypowiedział się ktoś, kto zmieniał skrzynię :naughty:

Jakoś nie wydaje mi się, że to wina skrzyni.

Wrzucałem przy 140 na luz i dalej drgało tak samo.

Dziwne jest natomiast, że drgania nie zawsze się pojawiają, czasem jest ok.

Zdaża się również, że kierownica ani drgnie a czuć drgania jakby auto jechało po bruku.

Dodam jeszcze, że na zimówkach 16 jest dużo lepiej, drgawki pojawiają się głównie na letnich 17 (oba komplety ori felg a letnie 17 to opony fabryczne)

Może ma ktoś jeszcze wtyki w ASO, coś by musieli wiedzieć na ten temat.

...ja mam to samo, raz jest, raz niema, raz mocniej raz słabiej, niedawno jechałem 180kmh i drgało mi w przedziale tak od 100 do 180, no czyli cały czas a dziś jechałem 190 kmh i powyżej 140 już przestało i szło elegancko..

...może to i głupie co napisze ale może wpływ na to ma również pogoda ?:kox::facepalm::grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobną przypadłość .

Co do pogody to też to podejrzewałem na zimówkach przy wyższej temp drgania były jak by większe .

I podobnie jak wyżej mogę jechać 140 i widać gołym okiem drgania kierownicy a za jakiś czas ta sama prędkość i słabiutkie drgania w sumie w normie.

Ale doszedłem też do takiego wniosku: Koledzy nie ma się co oszukiwać nasze drogi pozostawiają wiele do życzenia nawet te nowe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobną przypadłość .

Co do pogody to też to podejrzewałem na zimówkach przy wyższej temp drgania były jak by większe .

I podobnie jak wyżej mogę jechać 140 i widać gołym okiem drgania kierownicy a za jakiś czas ta sama prędkość i słabiutkie drgania w sumie w normie.

Ale doszedłem też do takiego wniosku: Koledzy nie ma się co oszukiwać nasze drogi pozostawiają wiele do życzenia nawet te nowe:)

..nie chodzi tutaj o drogi, bo szwagier ma skode, jeździ tymi samymi drogami co ja (te same miejsce pracy) i mu nie drga :kox:

..ale widze że mają z tym problem w 2,7 tdi i 3.0 tdi, w 2.0 skrzynie biegów są inne więc tu bym raczej problemu nie szukał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

trochę grzebnąłem w temacie, poszukałem jak działają siły fizyki i jakie są na to rozwiazania.

Mianowicie jeżeli drgania pojawiają się i znikają to możemy mówić o sumowaniu lub odejmowaniu sił jeżeli osiągają 0 ( brak drgań ) jakakolwiek inna wartość różna od 0 powoduje drgania.

Sprawdźcie czy jazda po łuku powoduje że drgania znikają- tutaj koło zewnętrzne pokonuje większą odległość = zwiększa ilość obrotów / zmienia się jego położenie i dlatego nie czujemy drgań na zakrętach i następuje kompensacja różnic w niedoważeniach w dwóch płaszczyznach.

Znalazłem informacje na stronach niemieckich że w ASO AUDI MERC I BMW standardowo znajdują się maszyny do wyważania dynamicznego.

Względem polskich ASO producent nie ma takich wymagań, ponieważ nie wpływa to znacząco na zużycie zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...