Jump to content
1 1
qubanat

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm

Recommended Posts

Z przykroscia musze stwierdzic ze wczoraj "polatalem" troszeczke po autostradzie...i zadowolony jestem srednio. Jak na poczatku wydawalo sie ze wsio jest ok tak teraz nie jestem do konca pewny. Tyle ze to nie sama kierownica drga co wydaje mi sie ze cala buda jakby tak dziwnie drga :-/

Bede musial zaczac poszukiwania problemu na powaznie !

Przy jakiej prędkości masz ten problem? Bardzo dziwne w końcu masz 2010r.

U mnie pojawia sie w okolicy 140-160 km/h :/

Szczerze jestem w szoku ze w aucie za taaaka kase (i w roczniku 11.2010 :/ ) sa tak upierdliwe drgania :/


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie czy takie wahacze są już poprawione? 8k0407696E

Zczytywałeś z prawego?

To srednica tuleji 65mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co Wy na to (może to coś by pomogło) :

Najczęściej w tym modelu wymienia sie sworzeń wahacza.

Wymienne są też tuleje.

Zawieszenie_przod.jpg


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie o te wahacze chodzi Szymon. Chodzi o tuleje wahacza tego banana:wink:


S3++/A4 TFSI/A6 C6 3.0 TDI++ 310/620NM QUATTRO

Share this post


Link to post
Share on other sites
To nie o te wahacze chodzi Szymon. Chodzi o tuleje wahacza tego banana:wink:

o numer 8 ???


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie to chodzi o nr7.


S3++/A4 TFSI/A6 C6 3.0 TDI++ 310/620NM QUATTRO

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli praktycznie caly wahacz (7) :(

Sama tuleja (8) jest niewymienna ??

image.jpg


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest wymienna ale mogę się mylić ale raczej nie pasuje do starego wahacza tuleja z lifta.

Ps. U ciebie szukał bym innego powodu ty masz raczej te nowe wahacze z tulejką 75mm


S3++/A4 TFSI/A6 C6 3.0 TDI++ 310/620NM QUATTRO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieje.

Musze do "prostowania felg" podjechac - niestety wiaze sie to z jakims urlopem bo typek jeden z drugim pracuja do 16 :/

Chyba ze dopadne gdzie kogoś zyczliwego kto mi na chwile "użyczy" swoje kółka zeby wykluczyć jedno z wielu.... :/

Oooo :)

Na miejscu mam gościa mającego w zakresie swoich usług :

"Komputerowa (3d)regulacja geometrii kół(zbieżność) na rewelacyjnym urządzeniu marki Hunter.Komputerowe wyważanie kół(z wydrukiem stanu opony wymaganym w wypadku reklamacji) w teście drogowym z optymalizacją i ułożeniem kół w pojeździe ze względu na ściąganie i drgania, na innowacyjnej maszynie: System Kontroli Wibracji Hunter GSP 9722,(wyważenie na zwykłej wyważarce nie zawsze likwiduje drgania lub ściąganie pojazdu)obsługujemy również felgi nieprzelotowe(np.występujące w citroen,peugeot)."

Chyba udam się do niego :)


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek ten nr wahacza zczytywales z prawej strony? Ja mam takie same tylki 695E to lewa strona. To sa tuleje 65mm i co najlepsze wedlug sprawdzenia po nr vin to nie powinny sie znajdowac w moim autku, a nikt tam nic nie grzebał .

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Wielowahaczowe zawieszenie sprzyja dobremu prowadzeniu się auta na zakrętach, ale polskie drogi obchodzą się z nim dość brutalnie – warto regularnie sprawdzać stan przednich wahaczy. Drgania wyczuwalne przy wyższych prędkościach to nie wina źle wyważonych kół czy pokrzywionych tarcz hamulcowych, ale najczęściej objawy luzów w przekładni kierowniczej. Z drobnych niedociągnięć warto wymienić trzeszczące plastiki wewnątrz słupków. Lista usterek jest krótka, bo to przecież bardzo młode auto."

Wyczytałem na :

Kupujemy Audi A4 B8 Ť AUTOKULT.pl


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marek ten nr wahacza zczytywales z prawej strony? Ja mam takie same tylki 695E to lewa strona. To sa tuleje 65mm i co najlepsze wedlug sprawdzenia po nr vin to nie powinny sie znajdowac w moim autku, a nikt tam nic nie grzebał .

To nr jaki dostałem od jednego sprzedawcy


S3++/A4 TFSI/A6 C6 3.0 TDI++ 310/620NM QUATTRO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego wymienny sworzeń wahacza dotyczy wahacza prostego, a nie tego w kształcie banana.

---------- Post dopisany at 09:26 ---------- Poprzedni post napisany at 09:24 ----------

Sama tuleja JEST wymienna, ale ma inną średnicę, więc w praktyce musisz wymienić cały wahacz (z tuleją).

---------- Post dopisany at 09:27 ---------- Poprzedni post napisany at 09:26 ----------

W 2010 roku były montowane również wahacze z tulejami 65mm, więc nie dałbym głowy, że Kolega simon__75 ma tuleje 75mm.

---------- Post dopisany at 09:30 ---------- Poprzedni post napisany at 09:27 ----------

Ja też robiłem wyważanie na Hunterze i nic nie dało... Wiem Kolego, że wymiana wahaczy, to ostatnia rzecz, jaką człowiek chce w takiej sytuacji robić, ale uwierz mi, że w moim przypadku jedynie to pomogło. A walczyłem długo i zawzięcie :)

---------- Post dopisany at 09:41 ---------- Poprzedni post napisany at 09:30 ----------

Jasne... jakbym czytał artykuł o A4 B5... Z doświadczenia wiem, że od B6 w górę wahacze wcale nie są już tak słabe i wytrzymują naprawdę długo. Nie będę się rozpisywał, bo to nie wątek wytrzymałości wahaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Wielowahaczowe zawieszenie sprzyja dobremu prowadzeniu się auta na zakrętach, ale polskie drogi obchodzą się z nim dość brutalnie – warto regularnie sprawdzać stan przednich wahaczy. Drgania wyczuwalne przy wyższych prędkościach to nie wina źle wyważonych kół czy pokrzywionych tarcz hamulcowych, ale najczęściej objawy luzów w przekładni kierowniczej. Z drobnych niedociągnięć warto wymienić trzeszczące plastiki wewnątrz słupków. Lista usterek jest krótka, bo to przecież bardzo młode auto."

Wyczytałem na :

Kupujemy Audi A4 B8 Ť AUTOKULT.pl

Jak byś dokładnie prześledził wątek, to już była o tym mowa. Ale nic

konkretnego. Sam pisałem że to może tu jest problem, ale coraz więcej

osób pisze o wymianie wahacza. Znajomy w a5 też miał problem i po wym

bananów z tulejami 75mm pomogło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledze watek ale wrzucam co znajde - moze komus cos pomoze.


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sledze watek ale wrzucam co znajde - moze komus cos pomoze.

:thumbup1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie macie jakieś namiary gdzie kupić te wahacze 75mm?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie macie jakieś namiary gdzie kupić te wahacze 75mm?

Może inaczej.

Czy istnieje zamiennik wahacza z tuleją gumowo -olejową godny polecenia?

Czy zamiana wahacza z tuleją jest pług&play (ktoś pisał że są różne rozmiary jakiś śrub)?

Jaki jest numer wahacza z tuleją gumowo - olejową?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie macie jakieś namiary gdzie kupić te wahacze 75mm?

Może inaczej.

Czy istnieje zamiennik wahacza z tuleją gumowo -olejową godny polecenia?

Czy zamiana wahacza z tuleją jest pług&play (ktoś pisał że są różne rozmiary jakiś śrub)?

Jaki jest numer wahacza z tuleją gumowo - olejową?

8ko407693N metalowo gumowa, 8k0407693R gumowo hydrauliczna, oczywiście różnią się ostatnią cyfrą w zależności czy prawy czy lewy bananek.

thomas pisze że znalazł jakiś zamiennik "Meyle (jedyny dostępny zamiennik z tulejami o średnicy 75mm)” ale nie pytałem w sklepie o tą firmę bo sprawdzałem zanim jeszcze napisał o tym thomas. w serwisie 940zł za wahacz + 115zł tuleja olejguma - rabacik. :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też zauważyłem ten problem u siebie, wiec jak zwykle A4 klub i widzę że jest on powrzechny. Auto ma 91 tys przebiegu rok 2009. Nie mam pojęcia czy wystepowalo to u mnie od poczatku uzytkowania auta, bo dopiero w tym roku robię trasy tym autkiem, wcześniej być może nie zauważyłem. Nie jest to tak bardzo uciązliwe zjewisko jak opisują to pozostali forumowicze ale jednak delikatnie kierownica czasami wpada w drgania pomiedzy 110-140, felgi AEZ 18". Wszytsko wygląda na to że to jednak wada konstrukcyjna wachaczów. Ja jednak póki nie trzeba nie bede ich raczej wymienial bo jakos bardzo to uciążliwe nie jest w moim przypadku żeby warte byłoby ładowania nie małej kasy....:) Zastanawia mnie tylko jak to może sie zdarzyć w takiej klasie auta i czy inne marki też mają problemy z takim niby "drobnostkami" które jednak nie powinny mieć miejsca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie mam problem, samochod wchodzi w wibracje i drży przy prędkości 120-140 dalej już tak nie czuć ale to nie znaczy że nie ma wibracji

Samochod ma wyważone koła, nowe tarcze nowe klocki i opony wiec wykluczam te sprawy

prosze o jakieś porady gdzie szukać dalej!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dla tego chcesz go sprzedać :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mój prywatny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Czytając cały wątek posiadam również takie same objawy jak koledzy wyżej pomimo ze mam B7 od prędkości 100 zaczyna bić kierownica od 110-145 auto wpada w rezonans czy jest możliwość założenia większych tulei wahacza do B7 dodam że jestem po zmianie tarcz,piast,wyważeniu kół zmianie kół na może jak koledzy piszą rzeczywiście problem tkwi w tulejach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie pomogło powtórne wytwarzanie kół tzn tydzien wcześniej wywarzalem a mimo to po tygodniu okazało sie ze znów trzeba wywazyc koła , pamiętajcie także ze opony są ważne jak stare albo ząbkowane wywalić , wystarczy ze maja lekka deformacje i drży

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktos poradzil sobie z problemem ??


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów

U mnie drgania występują niezależnie od pory roku i typu opon.

Męczy mnie to od daty zakupu, czyli od 4lat i wielu macherów rozkładało ręce co to może być ( nawet kierownik dobrego nieautoryzowanego serwisu)

Wszystkie możliwe roboty przy felgach, oponach wykonałem.

Zauważyłem zależność od temp. zewn. Przy niskich temp., tzn. poniżej 15 st. C objawy nasilają się od ok 70 km/h, a przy 140 km/h są nie do przyjęcia i zdecydowanie wymuszają zmniejszenie prędkości. Zimą są najbardziej dokuczliwe. Cała buda się trzęsie.

Natomiast przy temp. powyżej 27 st C. zaczyna się zanikanie tej przypadłości po przebyciu pierwszego kilometra. Zanik nie jest całkowity. Im cieplej tym lepiej.

Przy ponad 33 st. C. jest prawie niewyczuwalne, ale przy ponad 140km/h już je wyraźnie czuć.

Tym sposobem nie wiem co to jazda powyżej 160 km/h w tym Audi.

Także po dłuższym postoju zjawisko to można wyczuć.

Pytanie: dlaczego wysoka temperatura otoczenia ma wpływ na zanikanie drgań a niska na powiększanie.

Jaki to element może być tak wrażliwy na zmianę temp. zewn. ( tuleja met.-gum jak pisze się we wcześniejszych postach ?)

Proszę o podanie swoich spostrzeżeń w tej kwestii.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twardość gumy jest zależna od temperatury. Wydawało mi się że temat został już rozpoznany. Tak jak koledzy juz pisali dopiero zmiana wahacza a dokładniej tuleji na gumowo olejową rozwiązuje problem. Niestety jest to kosztowna operacja ponieważ nie ma zamienników. Jedna rzecz mnie tylko interesuje, a mianowicie czemu ten problem nie występuje u wszystkich którzy mają starego typu tuleje.?? Ps. Napisz z którego roku masz auto, jakie fale i opony, sedan czy avant

Share this post


Link to post
Share on other sites
Twardość gumy jest zależna od temperatury. Wydawało mi się że temat został już rozpoznany. Tak jak koledzy juz pisali dopiero zmiana wahacza a dokładniej tuleji na gumowo olejową rozwiązuje problem. Niestety jest to kosztowna operacja ponieważ nie ma zamienników. Jedna rzecz mnie tylko interesuje, a mianowicie czemu ten problem nie występuje u wszystkich którzy mają starego typu tuleje.?? Ps. Napisz z którego roku masz auto, jakie fale i opony, sedan czy avant

Odpowiadam ( dla gontash).

Rok produkcji: marzec 2008

Silnik: 2.0 Tdi CR 143KM CAGA, sedan

Skrzynia: 6 biegów, manual

Felgi: 16" alu i stalowe oryginalne

Opony: Pirelli ( lato), GoodYear( zima). Były też inne ale nazwy zapomniałem.

Objawy zawsze były te same.

Czy ten temat został rozwiązany, nie mam pewności, ponieważ dotyczył jednego przypadku ewent. małej grupy użytkowników. Nie było szczegółowej analizy, która wskazywała by co zastosowano, z jakim skutkiem w odniesieniu do poszczególnego rocznika. Były to raczej takie szczęśliwe "strzały w 10' ".

Co i tak bardzo cieszy, nawet nieużytkujących dany model / rocznik.

Dziękuję za sugestie, pozostając dalej otwarty na dalsze wypowiedzi.

Pytanie: jak zweryfikować ( sposób, narzędzia, przyrządy, metody) taką tuleję aby być pewnym czy ona nadaje się do wymiany ?

Link do zamiennika banana : EuropaParts.com: Control Arm (B8, Front, Lower, Left, Curved) - 8K0407693R

Albo taki: 8K0 407 693 R,AUDI 8K0407693R Track Control Arm

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedynie wzrokowo możesz określić czy nie jest spękana. Koszt wymiany tuleji nie jest przesadnie duży w przeciwieństwie do całego wahacza. Może w kolejnych rewizjach tuleji zmienili domieszki gumy co mibimalizuje ten problem w ostatnich modelach z przed 2010 roku. Ale to są czyste domysły nie podparte żadnymi informacjami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...