Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierownomierna praca silnika


adam1974

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Silnik 1,8T BEX 226KM. Od pewnego czasu  silnik troche przerywal,na wolnych obrotach jakby zaplon wypadal.Wykrecilem swiece i jedna byla troche bardziej "mokra" z uwagi ze swiece wymienione byly przy prawie  201tys(obecnie 207tys) wiec to raczej nie swieca.Kupilem niedawno 4 cewki NGK ktore tez mogly byc przyczyna,zamienilem  i jakby lepiej na wolnych obrotach ale nadal silnik z 900 obr spadnie moze o jakies 20obr doslownie na chwilke,ale wyczowalne to jest jak silnik pracuje a auto stoi.Podczas jazdy tez jakby czasem szarpnie.Objawy te sprawdzalem przed wymiana cewek i na benzynie i na gazie.Bledy na vag nie wyskakuja poza bledem 17834 EVAP Purge Valve (N80) open circuit.

Wszystkie filtry,olej wymienione 7 tys do tylu.Nadmienie ze z dwa tygodnie do tylu sprawdzalem olej,i zauwazylem ze cos malo bylo plynu chlodniczego  w zbiorniczku-na minimum.Dolalem i plynu.

Zagladam pod korek a tam troszeczke widocznej bialej,brunatnej smietanki.No to ladnie. Ale mysle ze to nie uszczelka poniewaz w plynie nie widac babelkow,robie przewaznie krotkie odcinki 5km,Dzis troche" wiecej " przejechalem i osad znikna. Z tego co wyczytalem to osad moze sie pojawic z wilgoci z uwagi na niedogrzanie silnika.

Wracajc do glownego problemu.Czego szukac ,co sprawdzic by wyelminowac te nierowne obroty?

Rano jak silnik bedzie zimny zamienie swiece z 2 cylindra(ta co miala inny kolor) z np 3 cylindrem a za kilkanascie km sprawdze czy nadal ta swieca jest "inna" niz pozostale lub czy np na tym drugim cylindrze zamieniona swieca ma ten sam" mokry" wyglad.To wykluczy swiece,badz dany obwod swiecy.

 

Edytowane przez adam1974
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej ubywa płynu? Zmierz kompresję i daj logi statyczne 2+33 i grup 14-16 na jalowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plynu juz nie ubywa, przynajmniej jest to niezauwazalne. Logi zrobie na dniach.a kompresjie zmierze tylko kupie jakis miernik kompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kompem sprawdzałeś na którym konkretnie cylindrze masz wypadanie zapłonów [grupy 14, 15, 16]? Jak już zobaczysz na którym jest problem (1szy cylinder jest od rozrządu - z tego co kiedyś czytałem), to możesz "pożąglować" cewkami, świecami i wtryskami, w celu wstępnego wyeliminowania, że to te elementy są problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaje logi 001 i 003

VAGLOGGER.APPHB.COM

 

logi 002 i 033

LOG.MALONETUNING.COM

 

logi 014 i 016 -przy czym 016  taki log nie pojawia sie w programie

LOG.MALONETUNING.COM

 

 

Dzis wyskoczyly bledy:

16684

16686

Wczesniej ich nie bylo. Jak wspomnialem drugi cylinder mial inny kolor swiecy.Zamienie 1 z drugim.Dzis mialem to robic ale wyskoczyl wyjazd wiec po rozgrzanym silniku zrobilem logi statyczne.

 

Edytowane przez adam1974
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, adam1974 napisał:

ogi 014 i 016 -przy czym 016  taki log nie pojawia sie w programie

Miały być grupy 14,15,16 na raz. Powtórz. Z tego co widać to wypada również na 4 cylindrze a suma wypadań to 129 ale nie wiadomo po tym co zrobiłeś, których jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przem8 napisał:

Miały być grupy 14,15,16 na raz. Powtórz. Z tego co widać to wypada również na 4 cylindrze a suma wypadań to 129 ale nie wiadomo po tym co zrobiłeś, których jeszcze.

 

Robi sie:)

https://log.malonetuning.com/chart/281978#H8KLCADDoFQ1XgIDdcKPw5EKw4MgDEXDvyXDjwZmw5d9wo3DuMOgw5bDoMKEVktMS8OXwq9fVRjCg3XCr8Onw6Zwb8KMAcKmKcKtwoTCgxPCl0lAXcOUw5XCql%2FCrMOPccO3D3fDp1gXw7xIw5M9RELDj2nCmcOzUcOZw6DCmDjDrFQWwoDCp0jDrMKEwqAlcSUWwpTChBvCui0UwqM5bhjDsMO1QcOAw4E%2FwqUqR8ObV2B0w5nCqXp1wrMKdD1wwovCpDzCj8KhPsKse2vDn3M%2Bw70YCgEAAA%3D%3D

 

 

Chcialbym dodac informacje ze jak sprawdzalem przedwczoraj jak silnik chodzi  przy otwartej masce  to zawor EVAP cyka,tzn tak jakby przerywacz. A  kilkanascie dni do tylu wyskoczyl blad 17834-zawor wentylacji zbiornika.

Edytowane przez adam1974
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robisz log to musi być enabled napisane, bo inaczej nie działa zliczanie. Dopiero pod koniec loga zaczęło zliczać na 2-gim cylindrze. Do powtórki i dłużej loguj.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie problem z 2-gim cylindrem, na 4 też coś czasem wypadnie ale to pikuś  :P Tak samo wypada na pb i lpg? Skoro tak to pozostaje zmierzyć kompresję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na benzynie i na gazie to samo,nierowno pracuje.Logi robilem na Pb. Miernik cisnienia w drodze.Z rana przekladam swiece z 2 na 1.

i zrobie jakies 90km. potem jak wroce,silnik przestygnie wykrece i sprawdze te swiece.Wrzuce fotki. 

Chyba niepotrzebnie kupilem cewki,a na dodatek ta z drugiego cylindra wyrzucilem.A szkoda bo byla ori.

Edytowane przez adam1974
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano wykrecilem swiece z 1 i 2 cylindra

na zdjeciu pierwszym -swieca  z prawej to pierwszy cylinder,swieca lewa drugi cylinder i jest wyraznie mokra.

Swiece zamienilem miejscami

Przejechalem 70km,silnik ostygl i wykrecilem ponownie 1 i 2  swiece

Na zdjeciu drugim,trzecim   odpowiednio lewa swieca to 2 cylinder,prawa swieca to 1 cylinder. Swieca ktora pierwotnie byla na 2 cylindrze i wlozona na jest na 1 jest sucha,2 cylinder tez ma jakby sucha swiece ,troche gwint mokry(byc moze przejechane 70 km rozgrzalo silnik i wysuszylo ja po zatrzymaniu silnika)

Od jutra tradycyjnie krotkie przebiegi ,jak otrzymam miernik cisnienia to sprawdze kompresje i przygladne sie tej swiecy z bardziej zoltym izolatorem .Na zdjeciu teraz dopiero widac ze chyba ma porcelanke peknieta,a moze to tylko ryska.

Myslalem tez ze byc moze wtrysk uszkodzony lecz mam zalozone LPG i na gazie to samo.LPG ma swoje wtryski wiec przyczyna nierowniej pracy silnika raczej wtrysk nie bedzie.

IMG_3056.JPG

IMG_3062.JPG

IMG_3065.JPG

Edytowane przez adam1974
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwona świeca przyczyną stukowego albo złej mieszanki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tych kilometrów trochę. Podłącz kompa, odpal, monitoruj grupy 14, 15, 16, aż zacznie zliczać (enabled). Zobacz gdzie problem występuje a gdzie nie, oraz jak duża jest różnica na PB oraz LPG.
Następnie zmień cewki miejscami, z cylindra gdzie jest problem na taki gdzie nie ma. Odpal, poczekaj, sprawdź czy wypadanie poszło tam gdzie dałeś "złą" cewkę i czy w ogóle jest jakaś różnica - jak nie, to cewka powinna by ok.
Tak samo ze świecami, zmień, odpal, poczekaj, sprawdź.
Na Twoim miejscu wtrysk PB też bym podmienił, z 2giego cylindra na 1szy. Może Ci cały czas leje. To jest 10 minut, 4 kostki, 2 śrubki i do góry..
Jeszcze możesz sprawdzić wiązkę do cewki na cylindrze gdzie jest problem, no i ta kompresja obowiązkowo.

PS. Jak nie masz opisów grup, to sprawdź: https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/010-019.html
grupa 14 - suma wypadnięć ze wszystkich cylindrów
grupa 15 - 1szy, 2gi, 3ci cylinder
grupa 16 - 4ty cylinder

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem,np w grupie  015 mam 3 cylindry i 1-0wypadniec, 2-43 wypadniecia,3-0 wypadniec. Tak jak to widac na zdjeciu. Jesli tak widac ktory cylinder nawala to sprawdze  jak to chodzi po zamianach. Cewki mam nowki ale tez zamienie miejscami. Dodatkowo kupie jakas byle jaka  swiece do proby i podmienie ta z peknietym izolatorem. (Kupie taka pozniej nowa)

Jak zakladali mi gaz dali nowe swiece bo tez czasem zaplon  wypadal. Po odebraniu od gazownika autko chodzilo  bez szarpniec, rowniutko. Kompresjie moze jutro zmierze -przyrzad  w drodze. 
 

98BF3E2A-4F5F-415D-A6C8-A91B98487E2B.jpeg

Edytowane przez adam1974
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba szkoda czasu na dalsze testy, głowica do sciagniecia i albo wypalone zawory, albo co gorsza pęknięta głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba swieca bo wczesniej drugi cylinder wypadal. Siedze w garazu i sprawdzam co 2 w plynie i robie logi staryczne. Plyn ma byc niebieski i jest. Zielony lib zolty= co2 w plunie chlodniczym

Tylko to wszystko robilem na lpg

 

 

logi 14-15-16

LOG.MALONETUNING.COM

 

8387034E-DA2F-4C9F-825D-A28FDA1C1A39.jpeg

79C1EF63-4AF4-4347-BD23-254EC2D92221.jpeg

image.jpg

Edytowane przez adam1974
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik kompresji juz jest,nowe swiece tez. 
Pytanie-kompresie mierzyc na cieplym czy zimnym silniku bo opinie sa podzielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam1974 napisał:

Pytanie-kompresie mierzyc na cieplym czy zimnym silniku bo opinie sa podzielone.

Tak i tak :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2020 o 17:11, przem8 napisał:

Tak i tak :P

Narazie zrobilem na zimnym:

1cylinder 11,6

2cylinder 11,3

3cylinder 11

4cylinder 11,4

Na goracym silniku kompresje sprawdze wkrotce przy czym od razu wtedy zaloze nowe swiece.

Tak z ciekawosci spytam,Wszedzie pisza by swiece wykrecac na zimnym silniku z uwagi na mozliwosc uszkodzenia gwintu glowice.A spradzic mam na cieplym:)

 

 

 

Edytowane przez adam1974
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...