Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam po urlopie.

Od ostatniego uzupełnienia oleju w silniku (500ml oleju) bo wg wskazań poniżej na bagnecie miałem minimum:

Cześć. Dziś zaświecił się mi "oil min" w czasie jazdy do pracy. Pod robotą wyłączyłem silnik i sprawdziłem od razu poziom oleju na bagnecie. Poziom oleju:

image.jpg
Następnie, poziom oleju na bagnecie po 6h od zgaszenia samochodu.
image.jpg

.........przejechałem bez dolewnia oleju równo 900km.

Zapaliła się kontrolka "oil min". Sprawdziłem zaraz po zgaszeniu i stan oliwy był taki jak wyżej na zdjęciach. Minimum na czarnym bagnecie (tuż pod prążkami) po zgaszeniu gorącego silnika i prawie połowa stanu na prążkowanym obszarze na drugi dzień, po nocy (silnik już dawno zimny).

Dolałem więc 500ml oleju Max Life 5W40. Zobaczę ile przejadę ponownie. Pozdrawiam.

Edytowane przez Dajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie trochę z innej bajki...jak można bez rozbierania silnika lub okolic wcisnąć gruszkę, która kończy przewód odmy z podstawą nr 17 na etce. Mi się to nie do końca chce udać. Niby jest to połączone ale nie do końca. 3426de419e592e7fgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bez zdejmowania niczego wyjalem i wsadzilem nowa odme trzeba miec male i zwinne rece powodzenia ;-) i napewno sie da trzeba kombinowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako że uleczyłem mój samochód z kontrolki Oil Min to powiem jak to zrobiłem. Męczyłem się z tym prawie rok czasu przez ten czas wymieniłem dwa czujniki poziomu oleju ale zamienniki z intercarsu po 125 zł za sztukę. Czujnik pokazywał temperaturę oleju ale co 100 km na zegarach komunikat wiadomo jaki. W końcu ugadałem się ze sprzedawcą w sklepie z częściami samochodowymi że kupie oryginalny firmy Hella za 400 zł ale jak nie będzie działał to zwrócę z oddaniem kasy. Wynik wymiany na oryginalny czujnik dał mi powód do radości ponieważ Oil min już nie wyskakuje na zegarach przejechałem ponad 1000 km i spokój. Wniosek jest taki że działają poprawnie tylko oryginalne czujniki niestety za 400 zł. Jest i z tego wyjście bo na allegro można kupić używkę sprawną za 150 zł :) Więc do wszystkich którzy mają z tym problem wymieńcie czujnik na oryginalny firmy Hella.

Nadmieniam, że olej nie ma tu NIC powtarzam NIC do znaczenia bo jeżdżę na oleju Castrol EDGE 5w40 choć co niektórzy mówili że kontrolka może się zapalać z powodu złego oleju albo temperatury na zewnątrz. Nie prawda powód leży w czujniku, olej i temperatura zewnętrzna nie ma znaczenia :)

Mam nadzieję, że komuś pomogłem pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie czy vagiem da sie wylaczyc ta nieszczesna kontrolke???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nawet uda się wyłączyć to co będzie jak rzeczywiście będzie mało oleju w silniku? Kontrolka się nie zaświeci i może być kosztowne kuku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak da sie wylaczyc i temat tez juz byl opisany. Tylko nie zrobisz tego kabelkiem za 50zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bez zdejmowania niczego wyjalem i wsadzilem nowa odme trzeba miec male i zwinne rece powodzenia ;-) i napewno sie da trzeba kombino

ale to trzeba na siłę wcisnąć w podstawę filtra? Pytam, bo nie dość że tam trochę ciasno i trudno jest ręką manewrować to jeszcze to cholerstwo średnio wchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

snake160.......

hm, to ja kupiłem nowy oryginalny czujnik poziomu oleju z ASO za 380zł Hella i miałem co 100km komunikat !

Czyżbym miał trefny/niesprawny oryginał ?

Sprawdź ile masz w blokach pomiarowych tego oleju, tzn. ile milimetrów (5mm, 7mm, 9mm, czy ile?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilo79 pamietaj ze tam jest jeszcze oring uszczelniajacy, zebys go w podstawe nie wepchnal, bo bedziesz musial zwalac kolektor zeby wyciagnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to

kilo79 pamietaj ze tam jest jeszcze oring uszczelniajacy, zebys go w podstawe nie wepchnal, bo bedziesz musial zwalac kolektor zeby wyciagnac.

to może w tym jest problem, bo czuję że się tamcoś blokuje. Do całkowitego włożenia tej gruszki w podstawę brakuje mi jakieś 2 milimetry. A jeszcze nałożyć tą zawleczkę zabezpieczającą..to jest wyczyn!!! Prawdę mówiąc nie wiem w zasadzie po co się tak mocuję, bo rura odmy jest tak powyginana, ze siedzie sztywno w podstawie - tyle że nie do końca. Czy coś się stanie jak będę tak jeździł? Wycieków oleju nie widać, więc system działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oring i zawleczka jest po to zeby uklad byl szczelny. Jak tego nie bedzie albo bedzie zle poskladane silnik bedzie ci wciagal lewe powietrze, i zacznie sie falowanie obrotow, drgania , glupie bledy i inne cuda. Ja zalozylem oring na odme, nastepnie posmarowalem olejem (dosc mocno, oring, odme i gniazdo w podstawie) wskoczylo elegancko. Pozniej zawleczka i po robocie. Zawleczki nie trzeba calkowicie wyciagac bo pozniej ciezko traficz, wystarczy lekko zeby tylko wyszla stara odma. Nastwepnie wciskasz nowa, telikatnie popychasz zawleczke i ta wskakuje na swoje miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oring i zawleczka jest po to zeby uklad byl szczelny. Jak tego nie bedzie albo bedzie zle poskladane silnik bedzie ci wciagal lewe powietrze, i zacznie sie falowanie obrotow, drgania , glupie bledy i inne cuda. Ja zalozylem oring na odme, nastepnie posmarowalem olejem (dosc mocno, oring, odme i gniazdo w podstawie) wskoczylo elegancko. Pozniej zawleczka i po robocie. Zawleczki nie trzeba calkowicie wyciagac bo pozniej ciezko traficz, wystarczy lekko zeby tylko wyszla stara odma. Nastwepnie wciskasz nowa, telikatnie popychasz zawleczke i ta wskakuje na swoje miejsce.

właśnie odkryłem, że w podstawie filtra znajduje się metalowa tuleja, która tkwi w gnieździe podstawy. Jest luźna i wystarczy że się przekrzywi to gruszka już się nie chce w to gniazdo wpasować. Jak z tym sobie poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze tam nic nie powinno byc luzne, przynajmniej nie pamietam zeby u mnie bylo, sprawdz to dokladniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze tam nic nie powinno byc luzne, przynajmniej nie pamietam zeby u mnie bylo, sprawdz to dokladniej.

znalazłem w sieci podobną sytuacje. Z tym pierścieniem, który wg autora służył do montażu gruszki starszego typu (była krótsza?) http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?125262-2-0-fsi-breather-pipe-broken-(p-s-first-post-Hi!)/page2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


kolego uzupełnij profil a tak do tematu to musisz zlac cały olej poza tym to nie wina czujnika bo była by kontrolka oil sensor jestem umuwiony z maherem na zrobienie coś w kompie nie wiem co dokładnie tylko nie mam, czasu do niego jechać a tak poza tym to masz szczęście że ci nie bierze oliwy masz go od nowość czy przejołeś od kogoś znajomego i na jakim oleju latasz

Profil uzupełnię, sorki. Autko kupiłem od kobiety, która miała go od nowosci i co roku serwisowany (do 2008 roku) Autko naprawde zadbane. Woziła dzieci do szkoły i praca. Roczny przebieg jaki był nim robiony to ok 8k mil ( ok 14k km) Olej jaki leje do niegoto Shell Helix HX7 10W40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

snake160.......

hm, to ja kupiłem nowy oryginalny czujnik poziomu oleju z ASO za 380zł Hella i miałem co 100km komunikat !

Czyżbym miał trefny/niesprawny oryginał ?

Sprawdź ile masz w blokach pomiarowych tego oleju, tzn. ile milimetrów (5mm, 7mm, 9mm, czy ile?)

Szczerze to nie wiem bo nie sprawdzałem tego ile mi teraz pokazuje mm. Kontrolka się nie zapala i naprawdę nie interesuje mnie reszta bo po akcji z kontrolką żygam nia za przeproszeniem. Napisz mi w jakie bloki wejść to jak będę miał chwilę czasu to sprawdzę i ci napisze. A co do twojego oryginału z Aso to naprawdę nie wiem może jest walniety nie próbowałeś reklamować ? ja założyłem oryginał Hella i wszystko działa włącznie z tempearaturą oleju. Nadmieniam że ja mam 1.9 TDI AJM zalany mam Castrol Edge 5w40 co niektórzy go tu krytykowali i mówili że to może być problem kontrolki, oczywiście to bzdura, bo nawet w Aso mi powiedzieli że ten olej jest zalewany na pierwszy montaż więc... :hi:

Edytowane przez snake160
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

snake160.......

hm, to ja kupiłem nowy oryginalny czujnik poziomu oleju z ASO za 380zł Hella i miałem co 100km komunikat !

Czyżbym miał trefny/niesprawny oryginał ?

Sprawdź ile masz w blokach pomiarowych tego oleju, tzn. ile milimetrów (5mm, 7mm, 9mm, czy ile?)

Szczerze to nie wiem bo nie sprawdzałem tego ile mi teraz pokazuje mm. Kontrolka się nie zapala i naprawdę nie interesuje mnie reszta bo po akcji z kontrolką żygam nia za przeproszeniem. Napisz mi w jakie bloki wejść to jak będę miał chwilę czasu to sprawdzę i ci napisze. A co do twojego oryginału z Aso to naprawdę nie wiem może jest walniety nie próbowałeś reklamować ? ja założyłem oryginał Hella i wszystko działa włącznie z tempearaturą oleju. Nadmieniam że ja mam 1.9 TDI AJM zalany mam Castrol Edge 5w40 co niektórzy go tu krytykowali i mówili że to może być problem kontrolki, oczywiście to bzdura, bo nawet w Aso mi powiedzieli że ten olej jest zalewany na pierwszy montaż więc... :hi:

kolego...między twoim dieslowskim 1.9 a naszym benzynowym 2.0 ALT jest głęboka przepaść. Anatomia i fizjologia ALT jest na tyle niezrozumiała, że każda teoria na temat apetytu na olej może być trafna. Co do gadania w ASO, że olej 5W40 jest dawany na pierwszy montaż to jest to stwierdzenie prawdziwe, ale do silników ALT na pierwszy montaż dawano 5W30, który zrobił spustoszenie w wielu jednostkach przy długim stoowaniu w trybie LongLife. Dzisiaj już wiadomo, że to był błąd...niestety za późno. Ekologia walczyła z rozsądkiem...i niestety wygrała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

snake160.......

hm, to ja kupiłem nowy oryginalny czujnik poziomu oleju z ASO za 380zł Hella i miałem co 100km komunikat !

Czyżbym miał trefny/niesprawny oryginał ?

Sprawdź ile masz w blokach pomiarowych tego oleju, tzn. ile milimetrów (5mm, 7mm, 9mm, czy ile?)

Szczerze to nie wiem bo nie sprawdzałem tego ile mi teraz pokazuje mm. Kontrolka się nie zapala i naprawdę nie interesuje mnie reszta bo po akcji z kontrolką żygam nia za przeproszeniem. Napisz mi w jakie bloki wejść to jak będę miał chwilę czasu to sprawdzę i ci napisze. A co do twojego oryginału z Aso to naprawdę nie wiem może jest walniety nie próbowałeś reklamować ? ja założyłem oryginał Hella i wszystko działa włącznie z tempearaturą oleju. Nadmieniam że ja mam 1.9 TDI AJM zalany mam Castrol Edge 5w40 co niektórzy go tu krytykowali i mówili że to może być problem kontrolki, oczywiście to bzdura, bo nawet w Aso mi powiedzieli że ten olej jest zalewany na pierwszy montaż więc... :hi:

kolego...między twoim dieslowskim 1.9 a naszym benzynowym 2.0 ALT jest głęboka przepaść. Anatomia i fizjologia ALT jest na tyle niezrozumiała, że każda teoria na temat apetytu na olej może być trafna. Co do gadania w ASO, że olej 5W40 jest dawany na pierwszy montaż to jest to stwierdzenie prawdziwe, ale do silników ALT na pierwszy montaż dawano 5W30, który zrobił spustoszenie w wielu jednostkach przy długim stoowaniu w trybie LongLife. Dzisiaj już wiadomo, że to był błąd...niestety za późno. Ekologia walczyła z rozsądkiem...i niestety wygrała.

Jasne rozumiem że to przepaść ale mi tylko chodzi o ten czujnik. Powiedziałem tylko jak ja zrobiłem i pomogło pomyślalem że się tym podzielę bo komuś pomogę bo sam się z tym męczyłem tyle że ja jeżdżę na oleju od wymiany do wymiany nie dolewam bo nie bierze tyle żebym musiał dolewać do wymiany w przeciwieństwie do ALT bo został załatwiony przez to co napisałeś. Wydaję mi się że zasada działania tego czujnika jest ta sama co 1.9 TDI czujnik to czujnik bynajmniej tak sądzę. A że kolega kupił oryginał w ASO i dalej co 100 km komunikat to może być przyczyną że czujnik jest uszkodzony tak samo jak kupiłem oryginał termostat z ASO i też był walnięty dopiero drugi był dobry więc nie ma co tak wierzyć w te części z ASO takie jest moje zdanie. A pozbycie się kontrolki przez wyłączenie w kompie nie jest dobre bo nigdy nic nie wiadomo co się stanie z olejem w każdej jednostce napędowej po coś to założyli inżynierowie i nie ma co tuningować :wink: Mam nadzieję że jak ktoś oprócz mnie założy nowy czujnik oryginalny hella to problem będzie miał z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Aby sprawdzić stan oleju na Vagu, należy wykonać czynności w następującej kolejności:

r6e8ka2z.jpg

w5ztfthn.jpg

xuzgf823.jpg


P.S.

Może mi ktoś wyjaśnić co to za szajs ten "dc_si_logo.png

" lub proszę o wsparcie jak załączać pliki bez piep.....nia.

Edytowane przez Dajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...