Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mieszanka paliwowa 2.0 ALT


Mateusz123258

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Próbuje uporać się z problemem mieszanki paliwowej w moim aucie. Sytuacja wyglądała tak, że korekty długoterminowe na benzynie to -6% na biegu jałowym i +12% pod obciążeniem. Natomiast na gazie jest -6% i + 19%. Kierownica powietrza działa. Była sprawdzona szczelność dolotu lecz silnik nie do końca był zimny. Dolot szczelny. Natomiast na zimnym silniku, po nocy korekty krótkoterminowe są straszne. Dodatkowo przez pierwsze 100-200 metrów jazdy na zimnym silniku na 1 biegu na obrotach 1500-2000 fis pokazuje spalanie około 50l/100km. Możliwe że jest coś nieszczelne na zimnym silniku i po chwili się doszczelnia? I tutaj logi statyczne i dynamiczne, na benzynie i na gazie. Dodatkowo wrzucam loga z jazdy około 1 km na zimnym silniku. Ważna sprawa, pojawia się błąd bogatej mieszanki na biegu jałowym (17545 P1137)po 300 km od kasowania korekt.

Pb dynamicznie

LOG.MALONETUNING.COM

LPG dynamicznie

LOG.MALONETUNING.COM

Pb statyczne

LOG.MALONETUNING.COM

chart.csv pb statyczne pb dynamicznie LPG dynamicznie LPG statyczne

LPG statyczne

LOG.MALONETUNING.COM

Jazda na zimnym silniku

LOG.MALONETUNING.COM

 

 

Edytowane przez Mateusz123258
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem napisać, choć myślę że to nie ma związku z sprawą ale ucieka mi płyn chłodniczy na króćcu z tyłu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych, przyczyną złej mieszanki paliwowo powietrznej była odma olejowa. Wymiana jej uzdrowiła mój samochód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w B6 się daje czwórnik z B7 od odmy. Można odmę całkowicie przerobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Makale napisał:

w B6 się daje czwórnik z B7 od odmy. Można odmę całkowicie przerobić.

Oczywiście tak zrobiłem. Czwórnik jest od B7. Zobaczymy jak będzie z poborem oleju. Co ciekawe, w starym czwórniku nie było membrany a pobór oleju był na poziomie około 100 ml/tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie zrobiłem prosty patent. Rura przepływka -> przepustnica na stół. Odciąłem króciec od tego dolnego elementu (jakiś kumutator powietrza chyba) i od czówrnika. Wszystko zaklejone taśmą i uszczelnione porządnie czyli do rury dolotowej nie ma żadnych innych wejść. Z czwórnika odmy dałem kawałek węża gumowego olejoodpornego i na końcu mały filtr stożkowy. Ułożone jest tak, że wąż od czówrnika idzie do góry wymuszając spływ oleju na dołu. Dolot czysty bez grama oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Makale napisał:

U siebie zrobiłem prosty patent. Rura przepływka -> przepustnica na stół. Odciąłem króciec od tego dolnego elementu (jakiś kumutator powietrza chyba) i od czówrnika. Wszystko zaklejone taśmą i uszczelnione porządnie czyli do rury dolotowej nie ma żadnych innych wejść. Z czwórnika odmy dałem kawałek węża gumowego olejoodpornego i na końcu mały filtr stożkowy. Ułożone jest tak, że wąż od czówrnika idzie do góry wymuszając spływ oleju na dołu. Dolot czysty bez grama oleju.

Nie masz połączonej odmy z dolotem?
Ogólnie rzecz biorąc odma w ALTach jest dobra, tylko silnik jakoś nieogarnięty. Przy AGNie z odmą od ALTa nie pcha mi oleju do dolotu. W alt na tej samej odmie z niektórych miejsc na dolocie olej się "lał" :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam. Dolot szczelny, a wyjście z czwórka, które szło do dolotu jest przedłużone wężem gumowym i na końcu filtr stożkowy, mimo wszystko filtr wymieniam co 30 tys km bo robi się lekko czarny od oparów oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...