Jump to content
1 1
xKuuBa

Cena rozrządu w b6 a c6

Recommended Posts

Witam mam takie małe pytanie. Mianowicie przymierzam sie do zakupu samochodu mam na oku dwa modele b6 lub c6. Czytając na Internecie o silniku 2.4 wyczytałem że w b6 rozrząd to cena rzędu 600/700 złotych a w c6 ceny sięgają powyżej kilku tysięcy złotych. I nasuwa mi się pytanie czy to są te same silniki czy zupełnie inne? I czy ceny tych rozrządów w c6 są faktycznie tak duże? Dodam że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o sprawy związane z silnikami 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

To zależy od silnika jaki siedzi w danym aucie. Owszem rozrząd np b6 z silnikiem 1,9 tdi kosztuje około 5 stówek a jak np masz w b6 benzyne 2,4 to jest to ten sam silnik co c6 wiec cena rozrządu będzie taka sama. Ewentualnie może różnić się koszt wymiany. Wiem np że w c6 żeby wymienić rozrząd to zazwyczaj mechanicy wyciągają silnik , nie wiem natomiast jak sprawa wygląda w b6. Ogólnie jeśli chodzi o samą jednostkę 2,4 to radze się dobrze zastanowić. Pali tyle samo co 3,0 a mocy jest zdecydowanie mniej. No jak by kiedyś coś się rypło a nie oszukujmy się że auta z polskiego rynku są mocno oszukane i leciwe i takie awarie trzeba brać pod uwagę a wtedy za wszystko płacisz razy 2. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi osobiście jeśli chodzi o AŁDI :) podchodzą silniki diesla. Naprawdę twarde sztuki.Sam nadal jedną ujeżdźam. Natomiast jeśli chodzi o silniki benzynowe to 1,8 T to chyba jedyny silnik warty uwagi. Jeśli miałbym kupować duże pojemności i miała by być to benzyna to szukał bym bmw jakąś trójkę rzędową 6 albo 5. bardziej trwałe i mniej awaryjne. Miałem co prawda e36 2,8 zakutą w spaniałe paliwo lotnicze i dobrze ją wspominam. Gdyby nie rdza może do dziś bym latał :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik z a4b6 2.4 bdv

13064.JPG.jpg

Silnik z a6c6 2.4 bdw

140320121281.jpg

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łukasz najlepiej objaśnił.To są 2 różne motory.W B6 stary mało awaryjny BDV na pasku i tu rzeczywiście ceny,tak jak piszesz.W C6 tylko pojemność ta sama,a konstrukcja nowa,na łańcuchach z rozrządem od grodzi,gdzie przy LL i badziewnym oleju waliło się to na potęgę i koszty kilka tysi do dzisiaj.To już 3,0 ASN sporo taniej zrobisz.2,4 w B6 niestety chodziło bez Q.W A6 już tak:).Dla świętego spokoju szukałbym 1,8T.Potem 2,4 BDV,a jak sama benzyna i większe auto,to C6 z 2,0T też się można rozejrzeć.:hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc! 😀 Faktycznie tak jak piszecie rozejrze się jednak za 1.8t zwłaszcza że dużo osób mówi że do gazu bardzo dobry motor a mi chodzi o dobrą dynamikę z w umiarkowanym spalaniem 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, xKuuBa napisał:

Dzięki za pomoc! 😀 Faktycznie tak jak piszecie rozejrze się jednak za 1.8t zwłaszcza że dużo osób mówi że do gazu bardzo dobry motor a mi chodzi o dobrą dynamikę z w umiarkowanym spalaniem 😁

Spalanie i osiągi w 1.8T bfb bez programu będą w zasadzie takie same jak w 2.4

Koszty eksploatacji według mnie to w 2.4 niższe ze względu na mniejszą ilość osprzętu. 

Masz tutaj spalanie u mnie z 2 lat,70% miasto 30% trasa 

Screenshot_20200216-171446_Fuelio.jpg

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...