Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Większe spalanie po wymianie wałka


Brujsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Tak jak w tytule, wszystko zaczęło się od wymiany wałka rozrządu którego objawem było charakterystyczne ,,fukanie". Do wymiany oczywiście poszedł wałek,szklanki, panewki wałka, komplet nowych śrub oraz uszczelka pokrywy. PD nie były wyciągane. Przed wymianą auto paliło na trasie KRK-WWA ok. 6l na 100Km przy prędkości 140-150 Km/h na dzień dzisiejszy wychodzi ok. 7,3L, dodatkowo odpalało od razu po przekręceniu kluczyka na chwile obecną jakieś 2-3 sekundy kręci i dopiero zapala, kolejnym dziwnym objawem po wymianie jest samoczynne wyłączanie się tempomatu tj. jadę np. 120 na tempomacie i w pewnej chwili tempomat się wyłącza i nie da się go już uruchomić. Pomaga dopiero 30 min postój na wyłączonym silniku. Szczerze mówiąc skończyły mi się pomysły co może być przyczyną takiego zachowania. Mam również wrażenie że po całej operacji są zdecydowanie gorszę korekcje na PD wcześniej żaden nie przekraczał 1.0  teraz najgorszy ma 1.72. Synchronizacja w grupie gr.004 wychodzi na 0.0.  Sorki że tak chaotycznie napisane ale taki pierwszy raz na forum.

Wymienione do tej pory zostało : Przepływka(Ori bosch),  MAP(Ori bosch), EGR(wahler), N75 (pierburg)

IMG_0637.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że pompowtryskow nie trzeba wyciągać do wymiany walka, to po skończonej operacji przydałoby sie na nowo ustawić śrubę regulacyjna i tu pytanie czy zostały ustawione? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że zostały ustawione ale ręki nie dam sobie uciąć, tak samo nie wiem czy na 230 stopni czy 180.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamuj to.

Przecież ktoś dał Ci gwarancję na to???

Wiem że taka głupota i szkoda czasu mech tracić ale spalanie samo się nie podniosło.

Znam takich majstrow co nie ruszają nic tylko wykrecaja i wkrecaja bez żadnej regulacji bo przecież to jeździło jakoś...

Jakie synchro teraz jest???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest napisane, że 0.0 ale może być tak, że jest poza zakresem i wtedy też pokazuje chyba 0.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w tej kwestii myśle ze jest ok ustawione, bo po całej operacji było na 1.7 wiec od razu do niego podjechałem żeby ustawił na 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nie dopatrzyłem się tego synchro.

Tak jak wyżej Kamil napisał,do sprawdzenia pompki.

Kamil z tego co pamietam to jak.wychodziło niżej luz wyżej to pokazywalo plus lub minus ale ja nie lecialem aż tak daleko poza zakres..

Można by się jeszcze pokusić o sprawdzenie rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, powiedźcie mi tylko czy kontra ma być ustawiona na 180 stopni czy na 230 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś było na 230, teraz jest na 180. Wielkiej różnicy to nie robi, ważne żeby wszystkie były ustawione jednakowo... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Brujsky ja mam wprawdzie AWX'a ale u mnie występuje podobne zjawisko po wymianie wałka, z tym że ja robiłem remont całego silnika, gdyż pierwsza wymiana wałka skończyła się jego pęknięciem i demolką silnika, demolka ta wymusiła generalny remont i montaż nowego wałka. Zwiększenie apetytu na paliwo zauważyłem już po pierwszej wymianie, silnik przejechał paręset kilometrów. Po generalce sytuacja się powtórzyła. Generalnie jeżdżąc po Krakowie nie jestem w stanie zejść poniżej 8,5l/100km, jadąc w trasie przy spokojnej jeździe pali koło 7l - 7,5l, wcześniej przed wymianą wałka spokojnie schodził na poziom 6-6,5l w trasie. Z tą różnicą, że nie mam żadnych problemów z uruchomieniem silnika nawet przy temp. -15*C - jeden obrót rozrusznika i silnik pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc , tak dzwoniłem i się dowiedziałem że ustawiał dźwigienki na 180 stopni podczas wymiany walka. Rozrząd ustawił na blokady. Skończyły mi się pomysły :wallbash:

Edytowane przez Brujsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zrób logi dynamiczne 003+008+011

Drugi 013 +023 statyczny i dynamiczny... 

Sprawdź wskazania czujników na kanale 007

Trzeba szukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...