Skocz do zawartości
IGNOROWANY

tuleje w tylnym wahaczu


QuikSilver

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy możne ktoś poradzi, wyciągam zwrotnice z tylu żeby wybić łożysko i mam problem z górnym wahaczem ten na którym jest regulacja zbieżności, nakrętka się odkręciła ale śruba nawet nie drgnie chyba od nowości nie była ruszana i teraz czy jest jakiś sposób na nią czy na tuleje jest wymienna i czy wtedy trzeba odkręcić cały wahacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, śruba zwulkanizowała aluminiowym środkiem tulei. Trzeba pewnie będzie wyjąć cały wahacz bo strasznie ciężko wyprasować tą tuleję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pożyczyłem sobie kompresor i klucz pneumatyczny od jutra ciąg dalszy, a orientujesz się czy górny wahacz łatwo odkręcić od sanek i jaka tam tuleja idzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientowałem to trzeba przynajmniej popuścić z jednej strony sanki aby podejść kluczem. A jak to się nie uda to całe sanki w dół. Niestety ale mocowanie tego wahacza jest straszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quick, nic nie zdziałasz. To śruba z mimośrodem przy zwrotnicy i nie wykręcisz jej  tym bardziej jak się zestaliła z wahaczem. Zaopatrz się w używany wahacz + śruba (raczej ASO, używek brak) i dopiero wtedy podejdź do tematu wyjęcia wahacza z kątówką w dłoni. Przerabiałem to już. Oczywiście nowa śruba na smar miedziany (z tuby, nie w sprayu) aby znów z tym nie walczyć za rok czy parę lat.

Sanek nie trzeba opuszczać.

Edytowane przez adams78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, adams78 napisał:

Quick, nic nie zdziałasz. To śruba z mimośrodem przy zwrotnicy i nie wykręcisz jej  tym bardziej jak się zestaliła z wahaczem. Zaopatrz się w używany wahacz + śruba (raczej ASO, używek brak) i dopiero wtedy podejdź do tematu wyjęcia wahacza z kątówką w dłoni. Przerabiałem to już. Oczywiście nowa śruba na smar miedziany (z tuby, nie w sprayu) aby znów z tym nie walczyć za rok czy parę lat.

Sanek nie trzeba opuszczać.

Czemu używany wahacz jak są dostępne nowe zamienniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śrubę akurat mam bo kiedyś jak brałem łożysko na przód z FAGa to była w pudelku z logiem audi wiec doczekala sie swojego zastosowania, jedynie co to odkręcenie tego wahacza zamówiłem juz tulejki koszt nie jest duży, ściągnę nadkole i będę walczyć, trzymać kciuki :)

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, QuikSilver napisał:

śrubę akurat mam bo kiedyś jak brałem łożysko na przód z FAGa to była w pudelku z logiem audi wiec doczekala sie swojego zastosowania, jedynie co to odkręcenie tego wahacza zamówiłem juz tulejki koszt nie jest duży, ściągnę nadkole i będę walczyć, trzymać kciuki :)

 

Powodzenia :)

Też jestem zmuszony odkręcić tego wahacza, o ile z prawej strony można by jakoś podejść o tyle z lewej stronie przeszkadza u mnie czujnik od samopoziomowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sanki opuszczone i zrobil sie kolejny problem, bo sruba ruszyla, ale zaczela sie obkrecac nakretka i nie wiem co jest grane bo zaden klucz mi nie chce spasowac do niej, na srubie jest 18 a tu juz sam nie wiem , jaki jest jej numer zeby kupic nowa bo to wszystko nienadaje sie do ponownego skrecenia, do tego czujnik od ABS srubka co go trzyma tez sie objechala a wyczyscilem gniazdo i wbilem bita a i tak ukrecilo, masakra!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możemy sobie przybić piątkę!

Z czujnikiem ABS mam to samo - ukręcona śruba, czujnika nie idzie wyciąć, musiałem uciąć kabel, czujnik jakoś siłą wywale.

Sanki będziesz musiał zdjąć bo ta nakrętka, co się obraca, jest samoblokująca się z sankami. Niestety blokada się zerwała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, trepek napisał:

Możemy sobie przybić piątkę!

Z czujnikiem ABS mam to samo - ukręcona śruba, czujnika nie idzie wyciąć, musiałem uciąć kabel, czujnik jakoś siłą wywale.

Sanki będziesz musiał zdjąć bo ta nakrętka, co się obraca, jest samoblokująca się z sankami. Niestety blokada się zerwała a sama nakrętka ma nietypowy kształt bo jest 8-kątna.

Dubel

Edytowane przez trepek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te nakrętki samoblokujące ja zastąpilem zwyklymi nakrętkam tak zeby potem mozna bylo zblokować ję kluczem nasadowym... i jes t ok . 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh no dokladnie poszedl przecinak w ruch, teraz mordowanie sie z tym czarnym wahaczem bo siedzi w zwrotnicy ktos ma jakis patent na wyciagniecie tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, QuikSilver napisał:

ehhh no dokladnie poszedl przecinak w ruch, teraz mordowanie sie z tym czarnym wahaczem bo siedzi w zwrotnicy ktos ma jakis patent na wyciagniecie tego?

A wyjąłeś śrube? Jak tak to podważ łyżką jakąś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20191218_200021.jpg

ja juz mam to za soba. sruby regulacji geometrii nie do odkrecenia. na 4 sztuki tylko jedna wyszla. w wahaczu dolnym katówka odciete, w gornym palnikiem. potem wystarczylo nowe tuleje wprasowac

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare zostaly (nie malowalem tego proszkowo wiec sie nie zniszczyly)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy ściągniętych sankach to dojście jest do wszystkiego, 2 dni mi zajęło odkręcanie,  teraz robiąc druga stronę na pewno bym szybciej to zrobił, jutro nabicie nowego łożyska i tulei i co niestety ale założenie nowego czujnika ABS, nie chciał wyjść a gdybym wiedział ze tak będzie to bym odpiął kostkę i nie ruszałbym go a tak to się złamał i niestety kolejny niepotrzebny wydatek, ale nie był ruszany od czasu montażu posiadał znaczki audi 16 lal miał prawo się skleić do zwrotnicy.

co do tego czarnego drążka kierowniczego, nie chciał sie odłączyć od zwrotnicy dopiero odpięcie wszystkiego od sanek i w garażu na imadle pościł, niestety do wymiany choć tuleje nie wyrobione, tyle ze przy probie wybicia troszkę go zmasakrowałem i do tego guma się przecięła to wole wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, JeJu napisał:

 

20191218_200021.jpg

ja juz mam to za soba. sruby regulacji geometrii nie do odkrecenia. na 4 sztuki tylko jedna wyszla. w wahaczu dolnym katówka odciete, w gornym palnikiem. potem wystarczylo nowe tuleje wprasowac

Ila takie sanki z dyfrem wazą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie umiem określic w kilogramach ale same sanki (bez wahaczy dyfra itd) to nosiłem na ramieniu w garazu wiec nie ma zle, sam dyfer wazy podobnie do sanek, całość uzbrojona jak na zdjęciu to w jedna osobe nie dzwigniesz, bralem to we 2 osoby i wnosilem pod auto, do tego robiłem w kanale wiec opuszczalem na podnosniku i wyjezdzalem spod auta. 2 osoby do tej roboty musza byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...