Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz paska alternatora ( klikanie na zimnym)


michall51

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z napianczem paska alternatora. 

Na zimnym silniku wydaje dziwne dźwięki ( klikanie ) dzieje się to tylko na obrotach jałowych 720 rpm. W momencie gdy dodam delikatnie gazu, dźwięk nie występuje.  Gdy się rozgrzeje dźwięk znika i powraca wtedy np gdy samochód stoi na jałowych i zamykam szybę,  wtedy obroty silnika spadają na ułamek sekundy poniżej normalnej wartości ponieważ dostaje obciążenie właśnie z zamykającej szyby. 

Załączam filmik na którym dociskam napinacz delikatnie drewnianym kołkiem i wtedy również klikanie ustępuje. 

Miał ktoś taki przypadek? Wymieniać? Zostawić?

Proszę o porady. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień na nowy oraz pasek osprzętu najlepiej conti. A tak na marginesie zacznij od uszczelnieniu silnika. Zarzygane wszystko masz, aż przykro patrzeć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ELLIOTT napisał:

Wymień na nowy oraz pasek osprzętu najlepiej conti. 

Dzięki, ale może to sie rozpaść w jakiś sposób i coś uszkodzić? 

 

Godzinę temu, ELLIOTT napisał:

A tak na marginesie zacznij od uszczelnieniu silnika. Zarzygane wszystko masz, aż przykro patrzeć..

Spokojnie, juz jestem zapisany do mechanika w kolejkę wszystko będzie ogarnięte. A przy okazji zapewne wymienimy ten napinacz, bo strasznie mnie to denerwuje.
Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz do wymiany, to poza dyskusją.

Co do skutków braku wymiany, sam piszesz, że Ci to przeszkadza i chociażby tylko to powinno być bezwzględną decyzją o wymianie o "niezdrowej" pracy tego elementu nie wspominając....

Natomiast pasek jeżeli byś wymieniał to czysto indywidualna kwestia. Ja osobiście zakładam firmy Dayco od długiego czasu do różnych aut i jest jak najbardziej ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Trochę to trwało, ale napinacz paska wymieniony na oryginał, rolka alternatora również INA, a dźwięk  tego klikania jak był tak jest.... przy włączonych wszystkich odbiornikach mocy tzn, klima, radio, światła itp zaczyna drgać bardziej i przy okazji klikać ( duże obciązenie ) . 
( stoi auto na wolnych obrotach, domykam szybę obroty silnika nieco spadają, dostaje obciążenia i w tym czasie zaczyna klikać i za chwilę przestaje. 
Chce wymienić jeszcze pasek, aktualnie mam 6PK 1590.
Na etce znalazłem dwa rodzaje 1590mm, oraz 1572mm. czyli jakies 18 mm krótszy. 
Da się sprawdzić jaki powinienem mieć zamontowany?  Wydaje mi się, że napinacz jest napięty do samego końca i po prostu stuka o swoją obudowę / ogranicznik . ( tak jakby pasek był za długi) 
i przy dużym obciążeniu ( np ruszanie bez gazu przy czym obroty silnika lekko spadają owe klikanie się nasila, ponieważ zaczyna bardziej drgać przez co dobija go do końca.
Proszę o pomoc oraz porady  :P 

Pozdrawiam  :)

Edytowane przez michall51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla potomnych: występowały dwie długości paska... wystarczyło założyć ten krótszy 1572mm i klikanie znikło...
przez ten czas zdążyłem wymienić napinacz, sprzęgiełko alternatora, a na samym końcu pasek który był przyczyną 😅

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...