Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszczelka pod głowicą tylko?


kriistoff

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.05.2020 o 19:27, kriistoff napisał:

Sprawdzę przy najblizszej okazji tę bezpieczniejsza wersje i dam znac:thumbup1:

Będę wdzięczny, jestem ciekaw też jaką prędkość max. osiągniesz na 2 przy 6800rpm.

 

W dniu 13.05.2020 o 21:01, garfield110 napisał:

Na 3 biegu do 6800 (sterownik sam zmienia bieg na 4 powyżej 6800) do okolo 150km/h

A na 2 biegu?
BTW. Można wykodować opcję automatycznej zmiany biegu na wyższy w trybie TIP :wink: 

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, BeyerBrown napisał:

Będę wdzięczny, jestem ciekaw też jaką prędkość max. osiągniesz na 2 przy 6800rpm.

 

A na 2 biegu?
BTW. Można wykodować opcję automatycznej zmiany biegu na wyższy w trybie TIP :wink: 

BeyerBrown jestem Ci winien przeprosiny za wprowadzenie w błąd z prędkością na 3 biegu. Dziś sprawdziłem i sprawa ma się następująco:

Bieg 2: dokładnie 6400rpm do 140km/h

Bieg 3: dokładnie 6400rpm do 180km/h

Pisze 6400rpm gdyż 6450 wskazówka wchodzi już na czerwone pole i tip zmienia bieg na wyższy.

Jeżeli chodzi o kwestie wykodowania automatycznej zmiany biegu z tipa to wygląda na to, że można. Nazywa się to opcją old strategy. Pytanie po co? Gdyby nie zmieniał do góry, ale w dół tak to jeszcze miałoby to sens. Pytanie jak wtedy zachowa się skrzynia przy kick down.

15895671157436185270670652300175.jpg

Edytowane przez garfield110
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem wszystko się zgadza, potwierdza to, że wersje na USA mają krótsze skrzynie automatyczne 5HP19, bo w moim poprzednim A4 cabrio 3.0 jak i obecnym A6 C5 2.7T (oba z USA) na 2-gim biegu mają Vmax. ok. 105km/h a na trzecim ok. 150km/h. Zawsze mnie zastanawiało dlaczego amerykańce mają lepsze czasy przyspieszeń w por. do odmian europejskich w oficjalnych danych technicznych. I to po uwzględnieniu poprawki na amerykański pomiar 0-60mil/h (0-96km/h), tj. że, trzeba dodać ok. 0,4s do europejskiego 0-100km/h (0-62mil/h). Kiedyś byłem przekonany, że to jakiś błąd.

Konkretnie wygląda to tak (A4 quattro sedan 3.0 tip)
EU:
0-100 KMH: 8,7s
US:
0-60 MPH: 7,7s (~8,1s 0-62 MPH)
https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a4/pdf/a4b6/2001_06_a4_b6_30_162.pdf
https://www.audiworld.com/model/a4/03/03a4sedan.pdf

Nadal jest to wyraźna różnica w por. do wersji manualnej (6,9s 5-bieg./7,1s 6-bieg.), ale nie jest już przepaścią. Jakby komuś padła skrzynia to niech pomyśli o wymianie na krótszą, taki tip na zwiększenie osiągów, tuning całkowicie bezpieczny :D 

 

W dniu 15.05.2020 o 20:25, garfield110 napisał:

Jeżeli chodzi o kwestie wykodowania automatycznej zmiany biegu z tipa to wygląda na to, że można. Nazywa się to opcją old strategy. Pytanie po co? Gdyby nie zmieniał do góry, ale w dół tak to jeszcze miałoby to sens. Pytanie jak wtedy zachowa się skrzynia przy kick down.

Komputer nie pozwoli na redukcję jeśli prędkość na wale wyskoczyłaby poza 6800rpm.
Sens takiej opcji widzę przy robieniu logów dynamicznych do odciny lub w jeździe wyścigowej, gdy kierowca nie życzy sobie przypadkowej zmiany biegu na wyższy, bo tylko przez krótką chwilę silnik wszedł w obszar czerwonego pola.
A próbowałeś może tzw. sportowego kodowania?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, BeyerBrown napisał:

Konkretnie wygląda to tak (A4 quattro sedan 3.0 tip)
EU:
0-100 KMH: 8,7s
US:
0-60 MPH: 7,7s (~8,1s 0-62 MPH)

Nie wiem, ale ja dane dotyczące przyśpieszeń dla aut na EU znajduje od 6.9 do 7.5 s, przy czym wartość dolna dotyczy manualnej skrzyni. Kiedyś katowałem troche auto i sprawdzałem te dane i mniej więcej siedziało w okolicach 7.5 sekundy (może bliżej 8 ze względu na błąd pomiarowy), obecnie po wymianie dwóch sond przed katami może byłoby lepiej, bo po wymianie czuć różnicę. 

Tak czy siak jak dla mnie nie ma to znaczenia większego, bo i tak najlepszy banan na twarzy jest kiedy na autostradzie wyprzedzasz wszystkie golfy i inne wynalazki z 1.6 tfsi bo im się silnik przy 160 km/h kończy, a Twoja a4 dopiero się zaczyna bujać ?. Fakt jest taki, że lepsza byłaby skrzynia 6hp26A montowana naprzykład w 4.2 np w A8 D3, bo wyraźnie brakuje 6 biegu.

Z ciekawości 4.2 w s4 też miały 5hp19 czy coś z sześcioma biegami bo nigdy się nie interesowałem.

29 minut temu, BeyerBrown napisał:

A próbowałeś może tzw. sportowego kodowania?

Nie próbowałem. Szkoda mi skrzyni i silnika, który już swoje przeszedł przy przebiegu 330k ? nawet unikam kicka. Buorąc pod uwagę jakie auta dziś robią to wolę jak najdłużej cieszyć się asn ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, garfield110 napisał:

Nie wiem, ale ja dane dotyczące przyśpieszeń dla aut na EU znajduje od 6.9 do 7.5 s, przy czym wartość dolna dotyczy manualnej skrzyni.

Podane dane opieram na oficjalnych danych Audi, nie z katalogów firm 3-cich (autocentrum, wikipedia itp.), które zresztą podlinkowałem.
Tak wyglądają charakterystyki skrzyń 5HP19:
na rynek EU:

na rynek US:

S4 ma inną skrzynię (6-bieg 6HP24) i dostosowaną do wyższych max. obrotów silnika 4.2 (7500rpm), jej wsadzenie do 3.0 ASN niewiele by poprawiło w kwestii osiągów czy ekonomiki jazdy, bo 3.0 kończy się na 6800rpm.

Najwyższy bieg w S4 jest zbliżony charakterystyką do najwyższego biegu w 3.0ASN w odmianie EU

Skrzynia z A8 D3 4.2 przedlift rzeczywiście byłaby w sam raz dla 3.0 ASN w roli krążownika szos:

Przy 140km/h jest 2500rpm na silniku na najwyższym biegu, a w razie potrzeby można zredukować do 4 biegu/4100rpm i dać w palnik aż do Vmax  :)  

Co do wyprzedzania to z Golfem 7 GTI Clubsport 2.0TFSI 265KM z softem ABT@360KM (chwilowa moc na ok. 10s.) nie daje sobie rady moje A6 2.7T 254KM USA (na krótkiej skrzyni - 6,5s 0-60 MPH)... zarówno w sprincie jak i z rolki... także są różne Golfy na drodze :wink: 

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BeyerBrown napisał:

Przy 140km/h jest 2500rpm na silniku na najwyższym biegu, a w razie potrzeby można zredukować do 4 biegu/4100rpm i dać w palnik aż do Vmax

Analizując wykresy, które podesłałeś, to ta skrzynia z A8 w sumie, aż tak wiele by nie zmieniła. 5hp16 na piątym biegu robi prawie to samo co 6hp26 na 6 biegu. W a4 z asn jak robisz kicka to redukuje z 5 najczęściej na 3, rzadko na 2. Generalnie redukuje tak, żeby być jak najbliżej 6000 rpm, bo przy tych obrotach moment jest najwyższy, dlatego też biegi zmienia bardzo późno, najczęściej w okolicy 5000 - 5500rpm. Nawet pokuszę się o stwierdzenie, że w przypadku szybkich przyśpieszeń czas rozpędzania wzrósłby ze względu na czas przełączania biegów, dobrze wiemy, że tiptronic nie należy do demona prędkości zmian biegów. Może moment obrotowy byłby wcześniej osiągalny to miałoby sens.

3 godziny temu, BeyerBrown napisał:

Co do wyprzedzania to z Golfem 7 GTI Clubsport 2.0TFSI 265KM z softem ABT@360KM (chwilowa moc na ok. 10s.) nie daje sobie rady moje A6 2.7T 254KM USA (na krótkiej skrzyni - 6,5s 0-60 MPH)... zarówno w sprincie jak i z rolki... także są różne Golfy na drodze :wink:

Hehe oczywiście nie mówię o takich przypadkach, bo asn ma problemy z 1.8T (ach ten brak turbiny), ale o zwykłych 1.6 TFSI i protoplastów tej technologi. Takie silniczki z turbiną robią robotę przy przyśpieszaniu, ale potem następuje koniec ich możliwości i pojawia się 3.0 lub 4.2 wolnossące, które jeszcze chce jechać :)

Btw te wykresy, to jest Twoje opracowanie czy gdzieś dostępne w sieci?

Strasznie odbiegliśmy od tematu głównego wątku, ale chylę czoła przed ogromem wiedzy :hi::)

Edytowane przez garfield110
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jednak wiem, że wciąż mało wiem ;) 
Nie ma okazji/miejsca do pogadania z ludźmi z praktyką, więc stwierdziłem, że pogadam o tym tutaj a nie z gdybaczami na forum ogólnym :wink: 
Nie, to nie moje charakterystyki :) Te wykresy można znaleźć tutaj:
https://www.automobile-catalog.com/model/audi/a4_b6.html 
Twój konkretnie to: 
https://www.automobile-catalog.com/car/2004/246860/audi_a4_3_0_quattro_tiptronic.html 
Strona jest niestety mało intuicyjna i chaotyczna w odnajdywaniu informacji. Ale dzięki niej po raz pierwszy spotkałem się z rozgraniczeniem danych tech. modeli z rynku US i EU, np. z wykresem mocy i momentu dla silnika 2.7BiT montowanego w A6 (jest wyraźnie inny soft dla samochodów z rynku US).

34 minuty temu, garfield110 napisał:

dobrze wiemy, że tiptronic nie należy do demona prędkości zmian biegów.

Hmmm, a jak ocenisz szybkość tej skrzyni? ? 

 

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_20200520_221854.jpgAnalizując wszystko stwierdzam że nawet fajna podstawka pod piwo :drinks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, kriistoff napisał:

IMG_20200520_221854.jpgAnalizując wszystko stwierdzam że nawet fajna podstawka pod piwo :drinks:

Rób stolik z tego bloku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I taki jest właśnie plan :decayed:, tylko koncepcji jeszcze brak co i jak zrobić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie z innej beczki, dajecie mocno w palnik swoim Asn?. Bo ja gdzies po wymianie bloku boje się że znów pęknie i staram sie nie katować go. Katy wyrzucone także ryzyko chyba zminimalizowane?. Dodam że teraz bardzo pieknie się zbiera jak juz dopiołem sprawę z wałkiem kolektora i teraz dopiero czuć że to v6:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pałuję,bo i po co i gdzie,jak w moment możesz kwita wyłapać:decayed:.Katy,katy.U mnie blok rypnął przy nowych katach:wallbash:. I wcześniej też specjalnie nie upalałem.Walnął pewnego,pięknego dnia w trakcie normalnej,spokojnej jazdy;).U mnie wiedziałem od razu na 99%,bo pyknięcie,jak przy przełączeniu na gaz i za chwilę smród spalenizny.Po postoju problem z odpalaniem i chmura białego dymu.Zmęczenie materiału i upalanie przez kogoś wcześniej?

Edytowane przez mirek31071977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2020 o 19:10, BeyerBrown napisał:

Hmmm, a jak ocenisz szybkość tej skrzyni? ? 

Powiem, że dziś sprawdzałem u siebie i przy ręcznej zmianie widać, że pracuhe wolnej. Są to te milisekundy, które na tym filmie widać. Czy to kwestia kodowania, czy inny soft skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam pałuje bez problemu, oczywiście pozwalam sobie dopiero po przejechaniu minimum 15 km, bo po 2/3 km mam już 90 stopni na wodzie i tak na oko stwierdzam, że olej jest już na tyle rozrzedzony, że da radę sprawnie przepłynąć przez silnik, dlatego też lepiej wiedzieć jaka jest temperatura oleju, pewnie wiele osób upala zaraz jak woda 90 stopni osiągnie, może to zabija te silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem co myśleć na temat katów czy to by było to ale wolałem wyrzucić. Poki co reguluje tę nieszczesną instalacje. Zastanawiam sie też nad dołożeniem dodatkowej chlodnicy cieczy, moze to by troche ostudziło go?. Taki mój pomysl nie krytykujcie :decayed:

IMG_20200522_120345.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, garfield110 napisał:

Powiem, że dziś sprawdzałem u siebie i przy ręcznej zmianie widać, że pracuhe wolnej. Są to te milisekundy, które na tym filmie widać. Czy to kwestia kodowania, czy inny soft skrzyni?

Soft jest fabryczny, amerykański ? Zmienione jest jedynie kodowanie, na tzw.sportowe (przedostania cyfra w kodzie to 3, czyli xxxx3x), acz jeszcze musiałbym powrócić do standardowego kodowania by sprawdzić czy to coś faktycznie daje, bo może amerykańce już same w sobie są szybsze ??

W skrzyni jest też zalany świeży olej, wymieniony zostal metodą dynamiczną.

16 godzin temu, kriistoff napisał:

Panowie takie pytanie z innej beczki, dajecie mocno w palnik swoim Asn?.

Tak, często dawałem...nigdy nie miałem przy tym myśli z tyłu głowy, że coś się złego może przez to wydarzyć, że kręcę go pod czerwone pole. Uważam, że w miarę możliwości od czasu do czasu, wszystkie konie pod maską muszą dostać wycisk by były zdrowe ? Mój samochód po ponad 5 latach/60tys.km użytkowania wykończył świeżo upieczony kierowca (wymuszenie pierwszeństwa przejazdu) a nie moja ciężka noga ? Stan licznika przed śmiercią auta to ok.150tys.km.

13 godzin temu, kriistoff napisał:

Zastanawiam sie też nad dołożeniem dodatkowej chlodnicy cieczy, moze to by troche ostudziło go?.

Pomyśl o oleju Liqui Moly Molygen 5W50, który chyba jako jedyny olej na rynku, o tej lepkości, oficjalnie spełnia normę VW502 00 W tym roku po raz pierwszy go wlałem do 2.7T, pierwsze 1000km już za mną, oczywiście z kręceniem pod czerwone pole. Rzecz jasna gdy piec jest dobrze rozgrzany i jest okazja. Ten olej podobno świeci w ultrafiolecie, co ma niby ułatwiać lokalizowanie wycieków ?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem stary silnik i napotkałem taką ciekawostkę:co:. Dodam że  ja tego ślizgu nie uszkodziłem. Tak w ogóle to projekt stolik rozpoczęty:naughty:

IMG_20200528_170723.jpg

IMG_20200528_170915.jpg

Edytowane przez kriistoff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam troszkę czasu minęło i chciałbym się podzielić co z ASN.Otóż autko pokonało już przez ten czas około 22 tys kilometrów i jest dobrze,nic niepokojącego nie zauważyłem.Tak na marginesie jest dużo zrywniejsze niż było na starym motorze.Co do kwestii katalizatorów to górne zostały rozcięte,wybebeszone i ładnie na szczelno tigiem zalane,zaś na dole poszły rurki i do tego sondy ze zwężkami.Wiem trochę sztuka i nie jeden wyśmieje ale lepsze to jak dla mnie niż pęknięty blok, w przyszłości jak sie będzie sprawować to sprawie mu kominy jak należy.Co do dzwieku to na zimnym nie jestem zbytnio zadowolony dzwoni i pierdzi szczególnie z początku,ale gdy wydech się nagrzeje to nie ma takiej tragedii,podobnie jak z naderwaną plecionką jak miałem wcześniej,i pierdzenia nie słychać,raczej buczenie.Co do błędów bo oczywiscie sond nie wyprogramowałem,są błedy w sterowniku nie powiem że nie ale check mi nie dokucza,czasem tylko jak dam mu za dużo na nie rozgrzanym uprzednio silniku dam po garach to sie zaświeci.Gdy juz jest rozgrzany mozna dawać w piec i nic się nie zapala,z ciekawostek to nawet po check-u mocy nie ucina.Podsumowując Asn....bardzo fajny silnik, na tyle fajny że zakupiłem drugie a4 b6 z tym silnikiem którym jeździ dziewczyna.Jak narazie 4 katy na miejscu i błędów o systemie katalizatora brak,więc nie ruszam, jedynie to zastanawiam sie po co ktoś wycinał srodkowy tłumik:eusathink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu akurat sprawne katalizatory nie psują tego silnika, dużo miesza kolektor wydechowy, który nie powinien istnieć w takiej postaci przy tym silniku. To wygląda, jakby zaprojektowali układ wydechowy tylko po to, żeby skrócić żywotność tego silnika.. jak z poborem oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...