Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Objawy zużycia Dwumasy w skrzyni multitronic


Yooman

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Przeleciałem masę tematów na forum ale niewiele jest o dwumasie w naszych A4 B8 z multi.

Mam takie objawy;

Mam wibracje, które bardziej słychać niż czuć wówczas kiedy jadę w granicach 20 - 70 km/h i kiedy skrzynia nie zredukuje na niższy bieg a obroty pozostaną na poziomie 1200 obr/m . Nasz multi w trybie D raczej preferuje niskie obroty. Kiedy przyspieszam i obroty podnoszą się do 1500 - 1800 obr/m to moim zdaniem jest OK. Pomaga przełączenie na tryb S ale to dlatego ze obroty rosną bo skrzynia własnie redukuje bieg na niższy.

Czasami jak auto jest zapalone ale nie jedzie trochę zacznie bujać natomiast to  bardzo mały efekt i nie wkurza mnie to w przeciwieństwie do tego co opisuję powyżej

Widziałem temat gdzie chłopaki pisali na forum że ten typ tak ma ale nie chce mi się wierzyć żeby to była norma 

I jeszcze jedna ciekawa sprawa - problem zdecydowanie bardziej widoczny zimą, im cieplej tym coraz lepiej, latem w zasadzie nie przeszkadza mi to. Takie zachowanie powoduje że nie do końca obstawiam dwumasę ale nie jestem expertem :-) 

Dodam, że generalnie skrzynia pracuje dobrze, olej wymieniany. Obecny przebieg to 275k km. Auto mam od 220 k  km i problem wydaje się bardzo powoli ale jednak postępować. 

Ciekawi mnie Wasza opinia; czy to moze być dwumasa? czy moze jeszcze coś innego? i czy ktoś wymienił dwumasę i coś pomogło ?

 

Edytowane przez Yooman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nikt nie może podzielić się swoją opinią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Też mam do wymiany 2mas bo przebieg nawet większy mam niż u ciebie a objawy zobacz sobię na filmie jednego fajnego mechanika z yt. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź ale...

Kolega na filmiku bardziej skupia się na omówieniu demontażu i montażu dwumasy. Objawy to tylko jakiś stukot który ciężko porównać przed i po na tym filmie. Ja osobiście nie widzę tego u siebie. Swoje objawy opisuje powyżej. 

Powiedz co Ciebie skłania do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas gaszenia dwumas wydaje skrzypiące dźwięki. W trakcie jazdy jak mocniej cisnę to odczuwam drgania przy trybie D i obrotach ok 1600-1800. Dodatkowo na postoju z zaciągniętym ręcznym jak wrzucę d lub r to słychać ją jak buczy, słychać to z kanału że dźwięk dochodzi z dwumas. Dodatkowo jak zwalniam z prędkości od 70 do 50 bez gazu i obroty w trybie D spadną do ok 1100 t delikatnie słychać buczenie i czuć lekko na lewarku zmiany biegów. Zazwyczaj ją słychać na niskich obrotach kiedy wibracje są duże. A że mam chyba problem ze sprzęgłem to odrazu chciałbym zrobić dwumas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozumiem że też masz multitronic? 

Podjąłem decyzję o wymianie. Kwestia czasu bo terminy są jakie są. Odezwę się po

Edytowane przez Yooman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam a6 c7 2.0tdi multitronic z tego co widzę charakterystyka pracy na niskich obrotach tylko sprzyja szybkiemu zużywaniu się dwumas ona zazwyczaj telepie na niskich i cichnie jak się rozgrzeje ale nie zawsze. Daj znać jak po wymianie. Nagraj film że starą dwumasą i załącz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, po zagrzaniu jest lepiej. Tak samo latem gdy jest ciepło. 

Spróbuje nagrać film przed i po. 

Wymianę mam zaplanowaną na 21.04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

I co Panie Kolego M... robiłeś ten swój wóz po Świętach ? jaki efekt ?

Ja dopiero oddaję 27.04 bo mechanik ma braki kadrowe.

Dodaję link to filmiku gdzie próbuję pokazać o co mi chodzi. Najlepiej słuchać w słuchawkach bo wówczas można wychwycić zmiany. Pokrótce;

- zapalam woza na zimnym silniku po nocy

- z P przełączam na D i coś juz tam słychać

- potem telefon daję aby zebrał dzwięk spod spodu i przełączam znowu z D na P - również dzwięk ulegają zmianie na bardziej powiedzmy łagodny

- i teraz rzecz która mnie najbardziej wkurza - jadę i kiedy rozpędzę się trochę (około 1m 10s) obroty spadają i słychać jak rosną wibracje które bardziej słychać niż czuc

- potem w zasadzie juz jadę szybciej i nie słychać tego bardzo

_RXtO_TCqNjpfg7260WYeQWoVrB1Lw8e47CFbOk8
PHOTOS.APP.GOO.GL

New photo added to shared album

 

Edytowane przez Yooman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No hej, tak zrobiłem. Jest temat na forum szarpanie przy ruszaniu czy jakoś tak ? Robiłem sam z kolegą wymieniłem 2 mas luka za 1050zl z allegro, tarczki sprzęgła do przodu i tyłu za 500zł, simeringi dyfra i sprzęgła 150zl bo mi ciekło i olej dyfra. No i nie to auto, rusza płynnie pod górkę czyli tarczki się wyślizgały no i wibracje znikły i dzwięki terkotania z okolic dwumasy. Moją mogłem rękoma obracać na max w prawo i lewo. Miała już dość. Teraz jak zwalniam a obroty spadają na coś powyżej 1000 nic nie drży i nic nie słychać to samo przy przyspieszaniu. Słychać tylko jak na D dam obciążenie silnika a nie terkotania. U ciebie jak na d wrzucasz to tak terkocze jak dwumas i te drgania też na to wskazują one tak mają150-200tyś przejechane i tłuką się a że to multi to może zniszczeć skrzynie bo drgania idą na łańcuch skrzyni. Wibracje na niskich obrotach spowodowane są dwumasem też tak miałem. 

Edytowane przez Ma1477
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to spoko że poszło dobrze 

Co to za tarczki sprzęgła? Za co to odpowiada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i co zrobiłeś dwumasę? Tarczki odpowiadają za zasprzęglanie tak jak w manualu tarcza sprzęgła jest tak i tu są tarczki z automatycznym sprzęgłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Tak, dwumasa wymieniona.

Generalnie to koło było zatarte. Nie pracowało w ogóle. Tak więc dobrze że wymieniłem.

Poprawiła się kultura pracy na niskich obrotach. Nie słychać i nie czuć drgań. Owszem auto pracuje inaczej na 1200 rpm a inaczej na 1500 rpm ale słychać że to normala praca. 

  W załączeniu zdjęcie dwumasy wyjętej. Mechanik mówi że rdzawy osad świadczy o zatarciu 

20200430_212434.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ogrzeje kotleta ponieważ mam podobny problem w swoim Audi w multitronicu mianowicie wibracje są już po włączeniu na postoju z N na D a jeszcze bardziej podczas gwałtowniejszego przyspieszania, natomiast po włączeniu na R czuć bujanie autem. Obstawiam koło dwumasowe ale nie jestem pewien tym bardziej, że spec od skrzyni automatycznych twierdzi, że dwumasu nie słychać ale jak będzie zapieczony to go raczej nie będzie słychać??? Proszę o jakieś cenne rady osób, które miały podobny problem.

Edytowane przez Lukas84j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, odgrzeje kotleta. Mam problem z drganiami na niskich obrotach telepie całą budą jak dodam lekko gazu to drgania znikają w trakcie jazdy nie czuć ich w ogóle, natomiast jak stanę na światłach to tak jakby auto delirium dostawało, bez względu na jakim trybie stoję (p,d,s,n) skrzynia multitronic 2.0 TDI, nic nie szarpie, nic nie słychać tylko te drgania, poduchy, wtryski, sprzęgło alternatora okej, skrzynia zmienia biegi płynnie, może to być dwumasa a jak nie to co ? Podzieli się ktoś wiedzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.06.2023 o 13:35, Albaniec napisał(a):

Cześć, odgrzeje kotleta. Mam problem z drganiami na niskich obrotach telepie całą budą jak dodam lekko gazu to drgania znikają w trakcie jazdy nie czuć ich w ogóle, natomiast jak stanę na światłach to tak jakby auto delirium dostawało, bez względu na jakim trybie stoję (p,d,s,n) skrzynia multitronic 2.0 TDI, nic nie szarpie, nic nie słychać tylko te drgania, poduchy, wtryski, sprzęgło alternatora okej, skrzynia zmienia biegi płynnie, może to być dwumasa a jak nie to co ? Podzieli się ktoś wiedzą?


 

Kolego poradziłeś coś na to? Mam ten sam problem.. jak się rozgrzeje to trzęsie się na  P, czy na D czy na N. Wtryski ok, wymieniłem Dwumas, zerwana prawą poduszkę, olej w skrzyni i nadal to samo.. rozkładam ręce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...