Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poziom paliwa w baku (wskazówka, fis)


Wosikxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Super, bardzo dziękuję. Wrócę z informacją.

Chciałbym dodać jeszcze pewna kwestie po sprawdzeniu jeszcze raz około 8 rano wskazówka poziomu paliwa wygląda następująco. Wczoraj pewnie nie był zupełnie zimny silnik, tak sobie to określam choć (w momencie kiedy jest już rozgrzany zawsze źle pokazuje. Wskazówka z 130km (bodajże prawidłowo pokazuje) maleje do 60km. 

IMG_20200313_075214.jpg

IMG_20200313_075930.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twoich logów wynika że pływak który pokazuje 1 litr, pokazuje taką wartość za wcześnie. Najpierw pokazywał Ci 13 + 1, potem 16 + 1. Jeśli taka różnica występuje bez tankowania to skąd miałaby wziąć się dodatkowa ilość paliwa? Jak rozumiem różnice wskazań i zasięgu występują tylko między 1/4 a rezerwą? 

Czujniki powinno się kablibrować, niestety nie jest to zbytnio rozeznane na forum. Na pewno można przestawiać charakterystyki czujników w liczniku (adaprtacja kanał 29 i 30 ) w liczniku. Ja zmieniłbym wartość ohm czujnika który pokazuje 1l. Jeśli to ten czujnik który nie jest przy pompie to prawdopodobnie będzie to kanał 29.

Możesz zrobić wykres wskazań czujników w czasie jazdy (wykres) ale dobrze byłoby wiedzieć ile w tym czasie litrów spaliłeś.

Są też inne kanały - 33, 34 do kalibraji na pustym i pełnym zbiorniku ale nie wiem jak to działa.

 

Edytowane przez bobikos
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś również podać wskazania vag po zatankowaniu do pełna

Edytowane przez bobikos
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co da kalibracja, kiedy po zatankowaniu rezystancja pływaka przy pompie wzrasta zamiast maleć, (przynajmniej tak wynika z fotek) . 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę że maleje. Gdyby były złe pływaki to przy pustym baku miałby wskazania że jest pełny, a tu widać że mniej więcej dobrze pokazuje

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wzrasta, na pierwszym zdjęciu ma 125 ohms, a po wlaniu 10 litrów ma 204 ohms. 

Natomiast na moich zdjęciach, na początku 137ohms, a po dolaniu 18 litrów jest 88ohms. 

Nigdy nie bawiłem się adaptacjami pozimu paliwa, więc jak wg. Ciebie ma to zrobić, przy takich wskazaniach?

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2020 o 11:40, Wosikxxx napisał:

Od strony pasażera nic nie robiłem, tylko zaglądnołem.

Jeszcze raz  podmień pływak i nie ten za kierowcą tylko właśnie ten za pasażerem tam gdzie masz główną pompę. To ten jest odpowiedzialny za wskazania.

Nie jest łatwo kosz z pompą najlepiej odkręcić jakimś dorobionym narzędziem bierzesz dwa porządne sztywne płaskowniki  tak ze 60 cm każdy przewiercasz je na wysokości około 30 cm skręcasz razem w litere X i próbujesz zaprzeć za plastikowe wypustki kosza i odkręcasz kosz  robisz to siłowo.. Po wyskoczeniu z zapadek kosz możesz wyjąc na zewnątrz bez większych problemów choć miejsca jest tam faktycznie mało..

Jeśli jeździłeś zawsze w okolicy rezerwy to pływak chodził zawsze w małym przedziale i mógł powycierać się i wskazywać głupoty.. Podmień go..

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Bromchit napisał:

Jak nie wzrasta, na pierwszym zdjęciu ma 125 ohms, a po wlaniu 10 litrów ma 204 ohms. 

Natomiast na moich zdjęciach, na początku 137ohms, a po dolaniu 18 litrów jest 88ohms. 

Nigdy nie bawiłem się adaptacjami pozimu paliwa, więc jak wg. Ciebie ma to zrobić, przy takich wskazaniach?

 

 

Aby rozwiać wątpliwości poprosiłem aby kolega Wosikxxx zatankował do pełna. Aby mieć pełen obraz logi powinny zostać zrobione przed i po tankowaniu. Najlepiej zlogować na zapłonie podczas taknowania aby widzieć jak zmieniają się wartości. Do tego wypadałoby aby podał informację ile paliwa mogło być w baku.

Jak dla mnie podejrzane są wskazania drugiego czujnika który w większości przypadków pokazuje bardzo małe ilości paliwa i interpretuję że paliwo przepompowywane jest z jednej części zbiornika ale nie jest poprawnie odczytywane w drugiej części.

Kolego Wosikxxx podaj vin auta i numery pływaków jakie masz zamontowane, będziemy weryfikowali czy masz założone poprawne pływaki. W B6 była zmiana w 2003 roku i źle dobrane pływaki pokazują wartości odwrotne (wtedy przy pełnym baku pokzuje rezerwę), natomiast pływaki z B7 mogą nie pokazywać odpowiednio w B6 po 2003 bo też mają trochę inne wartości. Może masz pływak/pompę z czujnikiem od B7.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bobikos napisał:

Jak dla mnie podejrzane są wskazania drugiego czujnika który w większości przypadków pokazuje bardzo małe ilości paliwa i interpretuję że paliwo przepompowywane jest z jednej części zbiornika ale nie jest poprawnie odczytywane w drugiej części. 

Czyli według tego co napisałeś drugi czujnik pokazując małe wartosci, ma wpływ na to, że rezystancja pierwszego czujnika zamiast maleć, rośnie? 

Według mnie problem jest jednak w pływaku przy pompie i jeśli jest prawidłowy, to może być uszkodzony tak jak napisał Robero321. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Bromchit napisał:

paliwo przepompowywane jest z jednej części zbiornika

Bo tak jest

Pompa za kierowcą  (pompa strumieniowa)  tylko przepompowuje paliwo z powrotu  do drugiej komory (w quattro) i to z drugiej (tej za pasażerem) jest pompowane do  silnika i z tej jest brany odczyt.

Pytanie do Wosikxxx

Czy tak miałeś od samego początku  czy się zrobiło już podczas eksploatacji..

Chodzi o to czy  masz wiedzę czy ktoś podmieniał pompę z koszem ?

Bo jak wcześniej słusznie zauważone możliwe że kosz z pływakiem nie jest od tego modelu..

Edytowane przez Robero321
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To że jest przepompowywane, doskonale o tym wiem, znam zasadę działania tego ukladu (pompy strumieniowej). 

Zaglądałeś kiedyś do zbiornika quattro? Pompa (ta eletryczna) jest za pasażerem. 

bobikos nie wiem czemu, pomija fakt, że po zatankowaniu, rezystancja pływaka przy pompie rośnie zamiast spadać. 

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Robero321 napisał:

Pompa za kierowcą  tylko przepompowuje paliwo do drugiej komory (w quattro) i to z drugiej (tej za pasażerem) jest pompowane do  silnika.... 

Popraw to, bo jeszcze ktoś pomyśli, że tam jest pompa paliwa ?

Dodam jeszcze, że w B7 quattro nie ma powrotu za kierowcą. ?

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2020 o 13:55, Bromchit napisał:

Odepnij obie wtycxki jednocześnie i połącz w nich te dwa piny od pływaków jakimiś kabelkami, powinno pokazać full. 

Zrób też test na jednej wtyczce (druga podpięta) , potem na odwrót i zobacz co się dzieje.

Test za kierowcą nic nie zmienia. Test za pasażerem (pompa) wskazówka schodzi do zera. Obie jednocześnie - schodzi do zera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2020 o 01:34, bobikos napisał:

Z twoich logów wynika że pływak który pokazuje 1 litr, pokazuje taką wartość za wcześnie. Najpierw pokazywał Ci 13 + 1, potem 16 + 1. Jeśli taka różnica występuje bez tankowania to skąd miałaby wziąć się dodatkowa ilość paliwa? Jak rozumiem różnice wskazań i zasięgu występują tylko między 1/4 a rezerwą? 

Czujniki powinno się kablibrować, niestety nie jest to zbytnio rozeznane na forum. Na pewno można przestawiać charakterystyki czujników w liczniku (adaprtacja kanał 29 i 30 ) w liczniku. Ja zmieniłbym wartość ohm czujnika który pokazuje 1l. Jeśli to ten czujnik który nie jest przy pompie to prawdopodobnie będzie to kanał 29.

Możesz zrobić wykres wskazań czujników w czasie jazdy (wykres) ale dobrze byłoby wiedzieć ile w tym czasie litrów spaliłeś.

Są też inne kanały - 33, 34 do kalibraji na pustym i pełnym zbiorniku ale nie wiem jak to działa.

 

Wykres zrobię na czasie. Kanał 34 ma być ustawiony na zero? Kanały wyglądają następująco:

IMG_20200315_140116.jpg

IMG_20200315_135937.jpg

IMG_20200315_140107.jpg

IMG_20200315_135951.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2020 o 02:19, bobikos napisał:

Czy auto ma LPG?

Tylko benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Robero321 napisał:

Bo tak jest

Pompa za kierowcą  tylko przepompowuje paliwo do drugiej komory (w quattro) i to z drugiej (tej za pasażerem) jest pompowane do  silnika i z tej jest brany odczyt.

Pytanie do Wosikxxx

Czy tak miałeś od samego początku  czy się zrobiło już podczas eksploatacji..

Chodzi o to czy  masz wiedzę czy ktoś podmieniał pompę z koszem ?

Bo jak wcześniej słusznie zauważone możliwe że kosz z pływakiem nie jest od tego modelu..

Wcześniejszy właścicielowi wszystko działało sprawnie i nic nie zmieniał. Z tego co wspominał coś mówił, że jeździł czasami na rezerwie nie mam pewności w 100%. Gdy już kupiłem audice wskaźnik źle pokazywał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, bobikos napisał:

Aby rozwiać wątpliwości poprosiłem aby kolega Wosikxxx zatankował do pełna. Aby mieć pełen obraz logi powinny zostać zrobione przed i po tankowaniu. Najlepiej zlogować na zapłonie podczas taknowania aby widzieć jak zmieniają się wartości. Do tego wypadałoby aby podał informację ile paliwa mogło być w baku.

Jak dla mnie podejrzane są wskazania drugiego czujnika który w większości przypadków pokazuje bardzo małe ilości paliwa i interpretuję że paliwo przepompowywane jest z jednej części zbiornika ale nie jest poprawnie odczytywane w drugiej części.

Kolego Wosikxxx podaj vin auta i numery pływaków jakie masz zamontowane, będziemy weryfikowali czy masz założone poprawne pływaki. W B6 była zmiana w 2003 roku i źle dobrane pływaki pokazują wartości odwrotne (wtedy przy pełnym baku pokzuje rezerwę), natomiast pływaki z B7 mogą nie pokazywać odpowiednio w B6 po 2003 bo też mają trochę inne wartości. Może masz pływak/pompę z czujnikiem od B7.

Postaram się to ogarnąć. Przesyłam zdjęcie numeru pływaka przy pompie paliwa prawdopodobnie w tej komorze jest usterka. Przy okazji blaszki wygiąłem (wyglądały w porządku ale dla pewności). Najlepsze jest, że w momencie kiedy odepnę kostkę lub kostki albo coś pogrzebie tam to działa dobrze do momentu kiedy zatankuje i wtedy lipa dalej. A może problem wynika w kwestii przepompowywaniu paliwa? 

IMG_20200316_184446.jpg

IMG_20200316_184251.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Wosikxxx napisał:

Test za kierowcą nic nie zmienia. Test za pasażerem (pompa) wskazówka schodzi do zera. Obie jednocześnie - schodzi do zera. 

Piny we wtyczkach zwieraleś gdy były odpięte?

Masz auto z 2004 roku sprawdź numer vin umeru czy łapie się w tym przedziale 8E-2-020 001>>*8E-5-065 000 jeśli tak to czujnik na prawą stronę ma taki numer 8E0 919 673 AG. 

Edytowane przez Bromchit
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Bromchit napisał:

Piny we wtyczkach zwieraleś gdy były odpięte?

Zrobiłem tak jak mówiłeś. W momencie kiedy jedna wtyczka była podpięta, drugą odłączyłem i połączyłem jednym kabelkiem pozycja 2 i 3. Dobrze zrobiłem? Kiedy było odpięte dwie wtyczki zrobiłem tak samo dwoma kabelkami. 

Edytowane przez Wosikxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...