Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrusznik nie kręci 2,0TDI A4 B8 - gdzie jest bezpiecznik rozrusznika. Błąd P3054


sołtys85

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Wymieniałem rolkę napinacza i niestety upadła koledze na pokrywę silnika, żeby ją wyjąć trzeba było wjechać na kanał. Przekręciłem kluczyk a poluzowny pasek zakręcił sie na kole pasowym i zblokował silnik. Wskazówka obrotomierza zatrzymała sie na 6 tys obr. i po 3 sek wróciła na 0.

Pod maską pojawił sie delikatny smród i prawie nie zauważalny dymek. 

Obecnie wszystko działa oprócz rozrusznika. Po podpięciu kompa wywala stały błąd P3054. W necie szukałem i wychodzi, że to błąd pirotechnicznej blemy. Ominąłem ją za pomocą kabli rozruchowych i nic nie pomogło. 

Wątpie, żę rozrusznik sie spalił bo nie raz wjeżdzałem juz na rozuszniku do warsztatu przez próg itp i rozrusznik nie jest tak łatwo spalić, śmierdzą grzeją sie itp ale kręcą. Mój milczy jak grób. Tylko tyknięcie elektromagnesu słychac i nic.

Bezpieczniki  pod maską (pod klapką na podszybiu) sprawdzone, w konsoli bocznej od kierowcy tez, w bagażniku również. Zdjąłem nawet osłonę pod kierownicą i tam też znalazłem 3 bezpieczniki 2x40A i 60A.

Gdzie jeszcze szukać? Nie mam czasu teraz bawić sie w wyjmowanie rozrusznika bo to zabawa na dobre kilka godzin może być a wątpię, że to jego wina.

Edytowane przez sołtys85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik niema bezpiecznika, w B8 zdarza się że przewód rozrusznika się uszkadza może w zaistniałej sytuacji został przepalony przez nadmierne obciążenie.

Sprawdź czy jest zasilanie na rozruszniku tylko najlepiej nie miernikiem a żarówką tak aby obciążyć obwód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisj miałem pomocnika i chwilę wolny kanał. Okazało się, że prąd na rozruszniku jest na przewodzie zasilającym i na cienkim od elektrozaworu równiż się pojawia po naciśniećiu kluczyka.

Jak zobaczyłem ile roboty jest żeby wymienić rozrusznik to mi sie wszystkiego odechciewa. 

Jak wymienię po niedzieli to dam znać czy to rozrusznik sie spalił czy w eletromagnesie stopiły się styki i one generują błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Panowie opiszcie co trzeba demontować aby wyjąć rozrusznik. Dzisiaj tam zaglądałem i czeka mnie wymiana ale sporo trzeba zdemontować aby go wyciągnąć. Pierwszy problem jaki zauważyłem to jedna śruba od łapy silnika jest gdzieś nad rozrusznikiem i ciężko będzie tam dojsc. Drugi problem to górna śruba rozrusznika też nie jest w ciekawym miejscu . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, darekaudi4 napisał:

Hej Panowie opiszcie co trzeba demontować aby wyjąć rozrusznik. Dzisiaj tam zaglądałem i czeka mnie wymiana ale sporo trzeba zdemontować aby go wyciągnąć. Pierwszy problem jaki zauważyłem to jedna śruba od łapy silnika jest gdzieś nad rozrusznikiem i ciężko będzie tam dojsc. Drugi problem to górna śruba rozrusznika też nie jest w ciekawym miejscu . 

Musisz wyjąć poduszkę z podstawą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2021 o 23:10, Dev napisał:

Musisz wyjąć poduszkę z podstawą 

Ok. A czy muszę odkręcać dpf od turbo aby dojść do jednej śruby od łapy silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...