Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AWT - Logi dynamiczne doładowanie


audios

Rekomendowane odpowiedzi

Mam prośbę o analizę tych krótkich logów i wykresów odnośnie doładowania. Silnik był modyfikowany, niestety nie wiem jaką mam moc, ponieważ było to robione przez poprzedniego właściciela w Holandii. 

Na początku przepływ mas dla 2 i 3 biegu

image.pngimage.png

Tu wydaje mi się, że wszystko jest w najlepszym porządku. 

Następnie Doładowanie z bloku 115: Kolorem niebieskim oznaczyłem "zadane" jednak nie jestem pewien czy jest to prawidłowe z tabeli jest to blok 115 absolute preassure ten z lewej. Kolorem czerwonym "zmierzone" to z prawej również z bloku 115. Po lewej stronie wykresu wartość w mbar.

image.pngimage.png

Z tego widzę, że turbo wstaje dość późno na drugim biegu w porównaniu do wartości zadanej oraz pojawia się dość znaczny "pick" co chyba również nie jest najlepsze na żywotności turbiny, natomiast na biegu 3 wszystko wydaje się w porządku. Chyba, że stopniowe obniżanie ciśnienia jest nieprawidłowe. 

Dodatkowo wartość w procentach dla bloku 115.

image.pngimage.png

Mam również pomiar dla bloku 118 zasada wykresu taka sama. 

image.pngimage.png

oraz wartość Load w %.

 

image.pngimage.png

 

Na koniec tabele z logów 2 bieg

image.png

i 3 bieg

image.png

 

Zatem czy widać tu coś niepokojącego czemu warto się przyjrzeć czy jest to po prostu spowodowane zmianą programu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że sie rozpisałeś i powstawiałeś wykresy, jednak dużo łatwiej by to wszystko było ocenić jakbys zrobił normalny komplet logów na 3 biegu od 1500 do odcinki, po 2 kanały na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się to zrobić czyli blok 115 i 118 umieścić na jednym wykresie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc przedstawiam nowe logi na 3 biegu:

Z początku 002 oraz 033 - http://vaglogi.pl/log-002_033_Pl71x6.html

dla zobrazowania wykres

image.png

Następnie 115 i 118 - http://vaglogi.pl/log-115_118_307I8f.html

image.pngimage.png

 

Dość spora turbo dziura reszta chyba bez zarzutów? Choć jest ona tylko z początku ładowania turbo, bo w przypadku ciągłości przyspieszania po biegach (2-3-4) turbo trzyma ciśnienie co widać w pierwszym wpisie postu.

Niedługo będę się do Niej dobierał i przeglądał wszystko powoli (w celach naukowych :D)  jednak wolałbym wiedzieć czy na coś szczególnie zwrócić w takim przypadku uwagę? 

 

 

Edytowane przez audios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze 003+020, turbo wstaje tak sobie. Przeładowanie po wstaniu turbiny i od 4 tyś silnik jest zlany paliwem, to  spowodowane jest kiepskim programem.

Edytowane przez Łukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucam 003 + 020 - http://vaglogi.pl/log-003_020_BElH1.html

Patrząc teraz na te stuki z 20 dodam, że teraz sprawdzałem i:

- remont silnika był robiony rok temu - na tą chwilę problem stanowi mimo wszystko trochę uciekający olej i ostatnio płyn chłodniczy (pewnie uszczelka pod głowicą)

- w dolocie tuż przy przepustnicy zauważyłem niewielką ilość oleju. Bardziej jest on na ściankach niż była jakaś plama w jednym miejscu. (nie pływa)

- turbo po regeneracji również rok temu,

Co sprawdzić w pierwszej kolejności ?

 

Edytowane przez audios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgraj serię i ponów logi. UPG to zostaw sobie na koniec i zacznij od poprawnej diagnozy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie mam pojęcia jak to się robi, a raczej nie mam takiej możliwości.

Edytowane przez audios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do tunera na wgranie ori softu albo poprawkę tego. Ewentualnie kup mppsa za 70zł na allegro i dogadaj się z Łukaszem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 logi na seryjnym sofcie. 003 + 020 dorzucę jutro, bo bateria w lapku padła. :grin:

002 + 033 - http://vaglogi.pl/log-002_033_g5gj485.html

115 + 118 - http://vaglogi.pl/log-115_118_4o8tR.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Łukasz mi mówił postaram się w najbliższym czasie zrobić pomiar ciśnienia paliwa. Muszę się tylko zaopatrzyć w odpowiedni sprzęt, bo takowego akurat nie mam. 

Dziś miałem wrzucić pozostałe logi jednak pojawił się nowy problem mianowicie coś dość znacząco strzeliło w podwoziu pod silnikiem. 

Winowajca znaleziony. Jedna śruba ścięta więc mocowanie nie wytrzymało. Rdzy brak. No cóż przyzwyczaiłem się. 

Prawe dolne mocowanie poduszki silnika. Moje pytanie brzmi. Czy do spawania odpinać coś więcej niż Aku, ECU i pompkę centralnego? Czy może zrobić stosowną nakładkę która w sumie równie dobrze spełni swoje zadanie. 

IMG_20200417_125219.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dziś udało się zlogować pozostałe kanały.

003 + 020 - http://vaglogi.pl/log-003_020_pMI5A.html - http://vaglogi.pl/log-003_020_v96p8w3.html

Pomiar dwukrotny ze względu na brak idealnej powierzchni drogi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...