Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie wierz w mit oleju 5W40 do 1.8T


Sir.Ryan

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Sir.Ryan napisał:

Niestety kolego nie masz racji że silnik 1.8T BFB wychodził z fabryki z normą VW 503.01 gdyż takiej nawet nie przewiduje producent. Zapraszam do instrukcji obsługi. 

Oba oleje kupione w znanym w Warszawie Petrostarze także nie ma mowy o podróbce. 

Nikt nie snuje nowych teorii, to czysta mechanika płynów która jest niezrozumiała dla niektórych. 

Oba zalane przeze mnie Valvo spełniają normy producenta, natomiast parametry 5W30 lepiej się sprawują niż 5W40 stąd ten wątek aby uświadomić ludziom że wszechobecnie polecany 5W40 niekoniecznie jest dobry. 

audi na kazdy kraj ma inne parametry oleju, na północ inne na południe inne itd itp

z tego co widze w serwisówce to BFB wychodził z fabryki na 0W30 norma: 503.00/506.00/506.01

  • Pomoc techniczna 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dev napisał:

audi na kazdy kraj ma inne parametry oleju, na północ inne na południe inne itd itp

z tego co widze w serwisówce to BFB wychodził z fabryki na 0W30 norma: 503.00/506.00/506.01

Nie ma sensu produkować się. Kolega Sir.Rayn przeczytał instrukcje obsługi oraz ma stetoskop w uchu i już nie snuje tylko teorii, tylko czysta mechanika olejów(niestety w podstawach olejowych jest w lesie, czyli zielony) którą odkrywa na nowo. 

Opadam z tematu, zmęczony jestem nawracaniem ludzi w tej materii. Prosty przykład, użytkownicy Motula vs reszta świata. Może być w środku najgorszy syf zalany i tak powiedzą, że to miód i najlepszy olej na świecie. Badania, argumenty nie przemówią do głowy. Tutaj mamy podobny przykład tylko, chodzi o lepkość oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Sir.Ryan napisał:

Niestety kolego nie masz racji że silnik 1.8T BFB wychodził z fabryki z normą VW 503.01 gdyż takiej nawet nie przewiduje producent.

Widocznie były różne instrukcje obsługi ale generalnie do tego silnika zalecano VW 502 lub 503 olej 5W30 LL.

VW 503.00 a VW 503.01 prawie identyczne dotyczyły olejów 0W30 i 5W30 w trybie LongLife z tym że ta 503.01 dotyczyła uturbionych silników benzynowych.

11 godzin temu, Dev napisał:

z tego co widze w serwisówce to BFB wychodził z fabryki na 0W30 norma: 503.00/506.00/506.01

VW 506.00 dotyczy silników diesla bez pompowtrysków oleje 0W30, 5W30 w trybie LL

VW 506.01 dotyczy jak wyżej lecz silniki z pompowtryskami.

Znajomy lał to tego silnika od nowości Aral Tronic 0W30 a potem Fuchsa LL 0W30 ale nie w trybie LL, wymiana co 10 -12 tys. km, 60-70% trasa.

Inspekcje silnika przy jakiś tam pracach nie wykazała żadnych uszkodzeń, a silnik ma swoje lata i na blacie przekroczone 300 tys. km.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekko odnosząc się do tego co napisał autor postu, zdajesz sobie sprawę, ze rożne oleje 5w30 będą miały inna pompowalność? także z góry Twój argument jest po prostu nieprawidłowy. Założenie jest błędne, a wiec i teza jest błędna.

Edytowane przez DivaynEays
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za głupoty totalne... Nie każdy 5w40 czy 5w30 będzie taki sam.Prosty przykład z Ravenol VST 5w40 a Motulem x-cess 5w40. Niby oba te same, a jednak Ravenol to full syntetyk, zaś Motul niekoniecznie.  Więc to nie są żadne gadania kaznodziejów, że 5w40 > 5w30. 5w40 powinno być stosowane dlatego, że ma nieco grubszy "film smarny", więc idealnie sprawdzi się dla 1.8T, które jak wiadomo lubi z temperaturą szaleć. No ale przecież nic się złego nie stanie, jak 5w30 zastosujesz. 

Temat do kasacji... Gościu chciał zabłysnąć, a nie pykło...

Pozdrawiam

Edytowane przez GET.
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze od siebie, że też miałem grzechotanie łańcuszka a cały czas jeździłem i jeżdżę na 5w40. Wymiana ślizgów i łańcucha naprawiła sprawę. 

Poza tym jak to się ma do innych krajów gdzie jeżdżą a4-ki tam gdzie klimat jest inny ? 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja dodam coś od siebie.

Na podstawie moich obserwacji niestety muszę przyznać rację koledze Sir.Ryan.

Zbiżała mi się wymiana oleju i przykład identyczny jak ma autor, czyli grzechotanie na zimnym. Wcześniej zalany olejem LM 5W40 z ww normą. Tak przejechane 60tyś. Wymiany robione co 12 tyś. Zupełny przypadek sprawił że kupiłem LM 5W30 bo tamtego oleju nie mieli. 

Grzechotanie na zimnym silniku ustało całkowicie. Teraz przy porannym odpaleniu cisza. Już miałem się przymierzać do wymiany napinacza, łańcucha, bo brzęk był niesamowity, ale olej 5W30 załatwił sprawę. 

Piszecie ze jak grzechocze to do wymiany - racja. Natomiast przestaje grzechotać na 5W30, czyli pracuje lepiej i z tym polemizować nie można. 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę też dodać coś od siebie, bo akurat jestem w trakcie grubej akcji. W poprzedni weekend ściągałem miskę olejową, bo robiłem płukankę i czyściłem smoka (zatkany w 50%). Musiałem kupić olej 5w30, bo 5w40 nie mieli akurat w sklepie i była sobota. Machnąłem ręką i pomyślałem, że wrócę do 5w40 przy kolejnej wymianie. Tak się składa, że u mnie też grzechocze łańcuch i wymiana oleju na 5w30 nic nie dała. Dziś wymieniam napinacz z łańcuchem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż jak widać sprawa nie dotyczy tylko mnie. 

"Dominojahaś" ile ma przebiegu, wymieniany kiedykolwiek napinacz? 

Problem nie polega na tym że 5W40 jest złym olejem, tylko na tym że jest tylko taki polecany tutaj na forum, i niekoniecznie dobrze się sprawdza w każdym przypadku. 

5W30 jest równie dobrą alternatywą i ten wątek to naświetla. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sir.Ryan napisał:

Cóż jak widać sprawa nie dotyczy tylko mnie. 

"Dominojahaś" ile ma przebiegu, wymieniany kiedykolwiek napinacz? 

Problem nie polega na tym że 5W40 jest złym olejem, tylko na tym że jest tylko taki polecany tutaj na forum, i niekoniecznie dobrze się sprawdza w każdym przypadku. 

5W30 jest równie dobrą alternatywą i ten wątek to naświetla. 

 

Nie wiem co Ci niby naświetla. Zachowujesz się tak w tym temacie jakbyś od nowa chciał stwierdzić że ziemia jest płaska. Wszystko powiedzieli już koledzy wyzej. Ja dodam tylko od siebie że 5w30 nie nadaje się w lecie do 1.8t, szczególnie jak ktoś ostrzej jeździ/ma auto po chipie. W skrócie i lopatologicznie ochrona będzie zbyt słaba i ugotujesz ten silnik. No chyba że jeździsz bardzo spokojnie/dziadkowo to wtedy 5w30 da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, tranduo napisał:

W skrócie i lopatologicznie ochrona będzie zbyt słaba i ugotujesz ten silnik. 

Osobiście ugotowales silnik na 5W30 VW 502.00 że pleciesz takie bzdury? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Sir.Ryan napisał:

Osobiście ugotowales silnik na 5W30 VW 502.00 że pleciesz takie bzdury? 

Ja nie, kolega tak. Przy moim sposobie jazdy silnik długo nie pozylby na 5w30 więc nawet do głowy mi tak debilny pomysł nie wpadl. Do 1.8t w innym aucie, którym latalem po torze lałem 5w50, zdarzało się też 10w60 i wiesz co? Silnik nadal pracował świetnie, oleju nie brał wcale, napinacza nie było słychać poza 1-2s po odpaleniu. A bzdury pleciesz Ty od początku tego tematu i nie masz pojęcia jak wysokie temperatury potrafi 1.8t w lecie osiągać.

Edytowane przez tranduo
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój silnik na 5W40 zrobił 60tys, a obecnie mam 307tys i przejechał na 5W30 jakieś 3tys i jak na razie cisza w napinaczu. Napinacz raczej nie wymieniany skoro walił.  

W dziale jaki olej do 1.8T temat oleju 5W30 widzę że też jest poruszony i tam są opinie napinacz cichnie z rana. Także ciekawa sprawa. 

Ogólnie najważniejsze żeby olej miał normę producenta. A potem co do lepkości po 5W to wybór należy do nas. U mnie ciszej chodzi na 5W30. 

Przyjdzie następna wymiana, przejdę na 5W40 w celu testów i zobaczymy czy zagrzechota. Dam znać tutaj. 

Pozdrawiam 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sir.Ryan napisał:

 5W30 VW 502.00 

jedyny przypadek to olej GMa ma taka normę

a jak wiadomo to jest do d.....

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Dev napisał:

jedyny przypadek to olej GMa ma taka normę

a jak wiadomo to jest do d.....

Oj oj jak nie ma? 

WWW.STREFAKIEROWCY.PL

DOBÓR OLEJU Aby wybrać odpowiedni olej do Państwa...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten olej jest do fordów i opli, przykleili sobie normę 502.00

a tak naprawde jest g.... warty

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim. Kupiłem auto co jeździło na castrolu 5w30. Po przeczytaniu lektury wybrałem motul xcess 5w40 z allegro filtry Gdańsk, po przejechaniu 6-7tys od wymiany czyli lutego do dziś zaczęlo terakotac. Może to jednak podróbka? Gdyby miało pomoc 5w30 jak napisał kolega, to bym z chęcią zmienił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul więc jest spora szansa, że mogła trafić się podróbka. 5w30 nie są strasznie drogie zwłaszcza castrol chcesz się przekonać zmień na taki olej. Jest szansa, że przed sprzedażą w silnik mógł być zalany jakiś motodoktorek i to on wyciszył napinacz, a na świeżym oleju po pewnym czasie zaczęło się terkotanie.

Oleje olejami, ale te napinacze jakim by nie zalewać olejem wcześniej czy później będą terkotać kwesta tylko czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...