Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie wierz w mit oleju 5W40 do 1.8T


Sir.Ryan

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, tass napisał:

wcześniej czy później będą terkotać kwesta tylko czasu.

W a3 1.8 trekotał mi przez jakieś 150tys km. Oprócz efektów dźwiękowych przy odpalaniu nie było żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, tass napisał:
16 minut temu, tass napisał:

Motul więc jest spora szansa, że mogła trafić się podróbka. 5w30 nie są strasznie drogie zwłaszcza castrol chcesz się przekonać zmień na taki olej. Jest szansa, że przed sprzedażą w silnik mógł być zalany jakiś motodoktorek i to on wyciszył napinacz, a na świeżym oleju po pewnym czasie zaczęło się terkotanie.

Oleje olejami, ale te napinacze jakim by nie zalewać olejem wcześniej czy później będą terkotać kwesta tylko czasu.

Do castrola nie wracam, choć w tym przypadku był zalewany ten z wyższej półki. Chcę tylko rozwiązać problem terkotania, bo codzień to samo, a jak ma być gorzej to chce spróbować wrócić na 5w30, ale czy to ma sens.. 

 

Edytowane przez EmKw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma sens to się przekonasz jak zmienisz, może być też tak że na świeżym oleju nie będzie terkotać, a dopiero po pewnym nalocie.

Nikt Ci chyba nie da gwarancji, że to coś zmieni czy nie.

Edytowane przez tass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w komorze silnika jest emblemat mobil1 z oznaczeniem 0w30, jezdziłem na takim 2 wymiany czyli 20 tyś km (nie wiedziałem jaki dokładnie trzeba) i silnik był oszczędniejszy, od 40 tyś jest 5w40 i nie słyszę napinacza rano i napinacza nie wymieniałem od 5 lat bo tyle mam samochód i tyle, tak to u mnie wygładało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2020 o 19:27, EmKw napisał:

Cześć wszystkim. Kupiłem auto co jeździło na castrolu 5w30. Po przeczytaniu lektury wybrałem motul xcess 5w40 z allegro filtry Gdańsk, po przejechaniu 6-7tys od wymiany czyli lutego do dziś zaczęlo terakotac. Może to jednak podróbka? Gdyby miało pomoc 5w30 jak napisał kolega, to bym z chęcią zmienił. 

Przenieś się na Ravenol VST 5w40 oraz zrób płukankę "Engine flush" po castrolu ( może nawet 30 minut chodzić na wolnych obrotach ), a Twój samochód podziękuje Ci za to. Jeśli chcesz w dobrej cenie, to zapraszam do Pro-Choice https://pro-choice.pl/ - na forum jest @dzik, który od wielu lat dostarcza wszystkim produkty do naszych audic. 

A co do motul'a... Milion razy poruszany temat i nadal widzę jest problem. Raz, że motul to już gówno totalne, to dodatkowo jego cena jest niewspółmierna do jakości. Poza tym są dwa rodzaje tego oleju i jedna partia jest syntetyczna, a druga to pół-syntetyk. Trzeba się przyjrzeć etykiecie, bo łatwo jest się pomylić, gdyż dalej dużo osób myśli, że jak jest 5 z przodu to na 100% mamy do czynienia z olejem syntentycznym - a to nieprawda! 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas wrócić do tematu dokładnie po dwóch latach i jednyn dniu. Czas ten pozwolił zebrać szczegółowe dane.  W chwili obecnej nalatane mam 239800 km. Przed każdą wymianą płukanka LM z serii pro.

Czyli od pierwszego postu w 2020 zrobiłem 25tyś km. Oliwa wymieniana co 8 tyś zgodnie z normą VW. 502.

Na zmianę lane 5W40 i 5W30 Motul, tym razem tylko warszawiego Petrostara żeby była pewność oryginalności.

Obserwacja:

1. Na oleju 5W40 za każdym razem przy uruchamianiu słychać walący łańcuch rozrządu ok 2 sek.

2. Na oleju 5W30 podczas odpalania łańcucha wgl nie słychać.

Wnioski:

Pomimo tego iż oba oleje spełniają normę VW. 502 mają inną pompowalność.

5W40 jest gęstrzy i ciężej jest go przepchnąć przez magistrale niż 5W30.

Temat tego iż 5W40 jest leszy i szeroko polecany na tym forum można uznać jak w temacie za mit. Znacznie lepiej sprawdza się 5W30 i taki też polecam do BFB.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poobserwuj sobie temperatury tego oleju 5W30 w lato, jak turbinka rozrzedzi go do konsystencji herbaty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sir.Ryan napisał:

1. Na oleju 5W40 za każdym razem przy uruchamianiu słychać walący łańcuch rozrządu ok 2 sek.

2. Na oleju 5W30 podczas odpalania łańcucha wgl nie słychać.

 

Z tym się zgodzę bo też to zauważyłem. Jak kupiłem auto to miał zalany 5W30 i coś na nim pojeździłem, nigdy nie słysząc łańcucha przy odpaleniu. Moje wymiany to już 5W40 i łańcuch słychać w zimne i chłodne dni rano, średnio co drugie odpalenie,  jednak to chwila nawet nie 2 s tylko dużo krócej.

Tak czy inaczej, jeżdżę na 5W40 już około 70 k km w trochę ponad półtorej roku i na 5W30 nie zamierzam przejść. Jak coś, to jak mi się skończą zapasy taniego Ravenola VST to przejdę na Eurol Super Lite ale też 5W40.

Edytowane przez pelonek1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżcie sobie napinacze bez fazatora i zapomnicie o jakimkolwiek terkotaniu, bo dla niektorych widać to jest głównym kryterium wyboru oleju. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, przem8 napisał:

Załóżcie sobie napinacze bez fazatora i zapomnicie o jakimkolwiek terkotaniu, bo dla niektorych widać to jest głównym kryterium wyboru oleju. 

A mnie to akurat nie przeszkadza :wink: ale jak widać u kolegi @Sir.Ryan to główne kryterium dla którego 5W40 jest ble.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zrobi analizy laboratoryjne przepracowanego oleju to wyjdzie, który lepiej się sprawdza w jego warunkach i dopiero obali ten swój mit.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitolicie, ludziom głupoty wygadujecie że 5W40 tylko i wyłącznie do 1.8T a się okazuje że to gónwo prawda, są ludzie realnie potwierdzający lepszą pracę silnika na 5W30.

Na szczęście podczas tego tematu powstał uczciwy film obrazujący problem olejów z rosnącą wartością 5Wxx

 

Teraz proszę ekspertów negujących moje obserwacje już w 2020 roku o odniesienie się do tematu po lekturze tego filmu, a także przestawienie powodów problemów uwiecznionych na filmie. 

Tak tak dalej kupujcie 5W40...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pokazuje płynność oleju, żadna tu nowość. Powiedz mi, jak długo silnik pracuje w tej temperaturze? Liczą się właściwości oleju w 90+ stopniach, a 5W40 ma odpowiednie właściwości aby właśnie nie przyspieszyć nadmiernego zużycia łożysk turbo, tylko dlatego powinno się lać ten olej. No chyba że wolisz wymieniać turbo co 2 lata na nowe, lub co pół roku na używkę, Twój wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tysięczny tego typu filmik na YT, nic nowego tam nie ma i bez sensu.

wszedzie ta sama alaskańska metoda zamrazania oliwy

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wygrał u łysego olej sponsorowany. Który de facto jest jedynym syntetykiem w stawce. Dlaczego nie było vmp tylko dali smp? Przypadek, nie sądzę. Podobnie tyczy się podmianki totala ineo LL na ecs. Tylko zielone ludki łykają takie reklamy. Jednego autora tematu mamy na czele stawki..

Edytowane przez ELLIOTT
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor niech się lepiej przyjrzy pompie oleju, której najwidoczniej brak nominalnego ciśnienia.

5w30 na miasto, krótkie odcinki

 5w40 na autostrady, ciężką nogę, pałowanie, auto po wirusie 

 

 

 

Edytowane przez PiotrQP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy robi jak chce z olejem, w sumie nie my jesteśmy właścicielami czyichś aut. Jeżeli ktoś jest mądrzejszy od tych, którzy te silniki projektowali to śmiało, w sumie standardowo każdy Polak mądrzejszy od najmądrzejszego naukowca, nawet tego z Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...