Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi TT 1.8t 225 quatro - prośba o zweryfikowanie logów


richardzgl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Posiadam audi tt 8n - silnik 1.8t 225 hp quatro.
Moje problemy zaczęły się jakiś czas temu.
Mianowicie - nadmierne spalanie oleju - szary dym rano przy odpaleniu.

Problem dymu rozwiązany - wymienione uszczelniacze zaworowe.
Natomiast dziś po 200 km zauważyłem znowu nieznaczy ubytek oleju - było zalane do konca kropeczek na bagnecie, dzisiaj rano było już o 2 mniej.

Postanowiłem sprawdzić logi turbo bo być może gdzieś tam przepuszcza olej.

Oto wynik logów:
http://vaglogger.apphb.com/log/5e8f674d37307540c02b510d

Wydaje mi się że ciśnienia są zbyt duże i zbyt wolno turbo się podnosi. Czy mam rację?
Robiłem jakiś czas temu pomiar na hamowni (jeszcze przed wymianą uszczelniaczy).
Wtedy hamownia wypluła jakieś 210 km. Pan "tuner" stwierdził że wypada zapłon i że powinienem wymienić świece - co również zrobiłem.

Jeżeli program był już robiony to te 210km to chyba mało skoro seryjnie jest 225... I teraz zaczynam martwić się czy nie jest to jakiś grubszy problem...

Proszę specjalistów o weryfikację logów icon_smile.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak właśnie wydawało, zrobię jutro logi tych innych kanałów.
Najdziwniejsze jest to że na hamowni wyszła moc seryjna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki pomiar albo coś innego go boli. Patrząc po zadanym doładowaniu to tam w c**j kuni brakuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W c**j tzn ile ?:)) Tak na oko?

 

W sumie to zapomniałem wspomnieć o być może istotnej rzeczy.
Przed wykonaniem logów były następujące błedy - usunięte już nie wyskoczyły.

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-10 - - - Intermitte
17695 - Boost Pressure Control Valve (N249): Open Circuit P1287 - 35-10 - - - Intermittent 

 

 

Edytowane przez richardzgl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Wrzucam ponownie świeże logi...

 

- Grupa 115,118 - https://tiny.pl/rsswb

- Grupa 003, 020 https://tiny.pl/rsscq

- Grupa 002, 033 https://tiny.pl/rsscm

I jeszcze raz 115,118, 001 - po wymianie zaworka PCV w odmie.
https://bit.ly/3t0mB0R

Gdzie szukać przyczyny takiej różnicy pomiedzy wartościami turbo?
Niestety reszty logów nie potrafię zweryfikować bo nie wiem jakie mają być wartości....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padaka jest. Zacznij może od wgrania serii. Turbo żyje własnym życie, stukowe, generalnie słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

Padaka jest. Zacznij może od wgrania serii. Turbo żyje własnym życie, stukowe, generalnie słabo.

No ale myślisz że to wina softu?
Ogólnie już tak ją kupiłem... 

Jestem w stanie sam przywrócić soft seryjny po jakimś kablu ?
W sensie wiem że jestem w stanie zgrać aktualny soft, tylko pytanie skąd dorwę orgyginał dla BAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytaj soul87 albo łukasz13 o wsad. A kto wie co tam jest natworzone? Wtryski, turbo seria? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, przem8 napisał:

Pytaj soul87 albo łukasz13 o wsad. A kto wie co tam jest natworzone? Wtryski, turbo seria? 

Nie wiem czy seria :) 
Wydaje mi się że tak. Jak już to może ktoś w sofcie grzebał.
Ogólnie chce to wszystko ogarnąć... Ja dopuki nie pojechałem na hamownię to nawet nie wiedziałem że coś jest nie Halo.
W sensie zauwazyłem np nadmierne spalanie oleju, wykonałem test kompresji i był ok 9,5.

Czuć spaliny w kabinie auta, ale to chyba przez downpipe...
Chciałbym to doprowadzić do stanu używalności, ale nie wiem od czego zacząć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zacznij od remontu silnika, bo kompresja kiepskawa i nie ma co chipowac. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, przem8 napisał:

To zacznij od remontu silnika, bo kompresja kiepskawa i nie ma co chipowac. 

Taki mam też zamiar, ale najpierw chciałbym ogarnąć co jest nie tak z turbo - czy będzie to wina jakiegoś zaworu sterującego, a może jakichś ustawień turbiny.
Ewentualnie czy turbo również do śmieci / regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępna diagnoza - problem z klapką waste gate lub pęknięty kolektor, w poniedziałek turbo będzie ściągane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...