Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AEB Szarpanie przy przyśpieszaniu


Morius

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam problem z moim samochodem. Silnik AEB przy przyśpieszaniu szarpie tak do około 3 tyś obrotów, powyżej jest już lepiej. Jeżeli auto potraktować łagodnie i przy powolnym przyśpieszaniu w ogóle nie ma problemu lub czasami występuje. Często jest tak że przy gwałtownym przyśpieszaniu powyżej 3 tyś odpuszcza i idzie jak trzeba. Po podpięciu pod komputer pokazuje się problem n75 - 1262.

Od czego zacząć, aby uporać się z tym problemem, bo mało przyjemności jest z jazdy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest błąd zaworu N75, to zapewne od wymiany zaworu N75 ;) 

Warto też zawsze sprawdzić świece i cewki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Remilo7 napisał:

Skoro jest błąd zaworu N75, to zapewne od wymiany zaworu N75 ;) 

Warto też zawsze sprawdzić świece i cewki. 

pojechałem do znajomego który miał troszkę lepszy komputer i pokazuje błąd tak jak wcześniej z sprecyzowaniem

 

01262 - Solenoid Valve Boost Pressure Control (N75)

26-00 - Output Open

 

Dużo jest roboty przy wymianie tego ? Macie może jakiś filmik lub inny poradnik jak go wymienić ?

Z góry bardzo dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana zaworka to 5 minut. Chyba, że są fabryczne opaski to 10 minut.

Zaworek tylko ori lub taki pierburga z opla/saaba 2.0t, który jest 3x tanszy ale ma inną kolejność podłączenia. Wszystko w necie do doczytania na ten temat. Zaworek jest w tipie i ma 3 krocce oraz wtyczkę zasilającą.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zaworek lecz dalej to samo się dzieje. Dziwne jest to że pedał gazu wciskany do pewnego momentu idzie normalne a po przekroczeniu tego progu szarpie i się dławi. Co teraz warto by było sprawdzić/wymienić  w poszukiwaniu przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten błąd już się nie pojawia?

Ja nadal podtrzymuję też, żeby wymienić świece i cewki (chyba że cewki masz jakieś na podmianę). Cewki niestety trochę kosztują, ale w AEB dwa razy miałem takie objawy, też żadnych błędów i to okazywało się rozwiązaniem. Można oczywiście kupić np. jedną czy dwie i przekładać po kolei, ale gwarancji niestety nie ma, że (jeśli to jest problemem) tylko jedna cewka byłaby zepsuta. 

 

Ogólnie mimo, że stawiałbym na problem w układzie zapłonowym, warto też może wcześniej sprawdzić paliwowy, czyli chociażby ciśnienie paliwa czy jest w porządku. 

Edytowane przez Remilo7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem logi:

15+18

benzyna:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

gaz:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

02+20

benzyna:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

gaz:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

warto dodać , że przy jeździe tak około 120km/h komputer pokazuje mi spalanie około 14l/100

Edytowane przez Morius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poczytaj jakie logi się robi w starych typach sterowników m.in aeb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

statyczny ( jeden się zrobił dobrze drugi jakoś źle i nie chce się dodać na stronę):

http://vaglogger.apphb.com/log/5eb677bc6ea5100adcf6fe92?AuthKey=46abf8728f2d4b6ea7167674c875b881

 

benzyna :

http://vaglogger.apphb.com/log/5eb677c86ea5100adcf6fe93?AuthKey=bd40aeeb668f4626aa80cac8bf9835e1

http://vaglogger.apphb.com/log/5eb677d36ea5100adcf6fe94?AuthKey=e6e6e9231d824433b22795b08f37bcea

http://vaglogger.apphb.com/log/5eb677da6ea5100adcf6fe95?AuthKey=7712abb5d951493fb516835275058460#charttab-0

gaz

http://vaglogger.apphb.com/log/5eb677dd6ea5100adcf6fe96?AuthKey=c9e2ce8e16b148f2a06c1f6e73e69554

 

Warto dodać , że na benzynie nie chce iść powyżej 4000 obrotów jak dochodzi to zaraz zaczyna spadać (czasami nie chce przekroczyć 3000)

Śmierdzi benzyną w środku

bardzo duże spalanie ( na komputerze pokazywało 50l/100 spalanie podczas wykonywania testu)

na gazie jeździ się o wiele lepiej (szarpie , ale idzie do odciny)

cały czas pokazuje się błąd: 00561 - Mixture Adaptation 14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

błąd po wymianie N75 już się nie pojawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie walnięta sonda. Na jałowych praktycznie stoi w miejscu, pod butem też głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, przem8 napisał:

Wg mnie walnięta sonda. Na jałowych praktycznie stoi w miejscu, pod butem też głupoty.

A chciałem zapytać ile takich sond jest ? 1 czy więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Morius napisał:

A chciałem zapytać ile takich sond jest ? 1 czy więcej ?

Zawsze jest jedna regulacyjna w 1.8t. Poza tym w aeb nie ma sondy za katem, która kontroluje stan spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, przem8 napisał:

Zawsze jest jedna regulacyjna w 1.8t. Poza tym w aeb nie ma sondy za katem, która kontroluje stan spalin.

a można prosić o kod sondy, abym dobrą zamówił :) ? z góry bardzo dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam ale musi być z boscha. Napisz do forumowych sprzedawców to Ci dobiorą.

Jak możesz to zrób statyczny 2+7 na pb na rozgrzanym i odepnij kleme od aku wcześniej na kilka minut.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda kaput albo problem z jej zasilaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem że do mojego samochodu idzie sonda o numerze 0 258 006 014, lecz już chyba nie jest dostępna . Bez przeróbek jest dostępna sonda DENSO DOX-2035. Zamówić taka czy jakąś inną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca jestem przekonany że to sonda, bo nawet w logu widać że coś tam działa, widać że jest problem z mieszanką, zacząłbym od sprawdzenia szczelności całego dolotu żeby wykluczyć lewe powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwierając maskę zobaczyłem ze taki o przewód idący do gruszki dv od kolektora ssącego po prostu wypadł i sobie wisiał. Jak on się nazywa aby kupić ? 

F9C431C4-3D77-4F3C-A8A6-AE1D4D4B5F78.jpeg

14DAC2AF-0F68-4B40-AA38-F88C3CE41196.jpeg

Edytowane przez Morius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz średnicę i kup silikonowy na metry. Łatwiej założyć, nie trzeba się męczyć z opaskami. Łatwiej potem sprawdzić czy dv padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...