Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Brak mocy, duże wibracje,głośna praca


pawson89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Bardzo proszę kogoś o pomoc... Przeszukałem forum ale objawy, które zaczęło miewać moje auto nie rozwiązało mojego problemu... Mianowicie 2.0 tdi BPW, 241 tys., 'imbus' od pompy oleju wymieniony na solidny, do tej pory bez żadnych problemów z silnikiem. Aż do zeszłej soboty, kiedy to rano po odpaleniu auto zaczęło mocniej wibrować, było to widać, zdecydowanie słychać i czuć choćby pod pedalem gazu. Brakowało mu mocy, chodził jak traktor. Przejechałem 4km, pod domem czuć było mocniej spaliny. Droga powrotna, to samo ale tylko przez kilkaset metrów plus jasny dym, który też ustąpił. Następnego dnia rano odpalam, znów chodzi jak traktor i znów po kilometrze objawy zanikają. Połączyłem to z zimnym silnikiem i zacząłem szukać tutaj informacji. Jednak kolejnego dnia żadnych problemów z autem, nawet rano. Dojechałem do sklepu, zgasiłem, auto rozgrzane. Odpalam po może 3 minutach i od razu te same problemy. Później jednak ustąpiły, by po kilku dniach wrócić już na stałe. I tak, brak mocy, głośne klekotanie, czuć wibracje, czasem kopci, ale nie jest to regułą. Na domiar złego zapaliła się kontrolka DPF... pierwszy raz odkąd mam to auto. Mechanik po krótkiej przejażdżce stwierdził: "wygląda jakby nie chodził na jeden cylinder, chyba wałek rozrządu (krzywka?) albo pompowtryski". Dopiero w przyszłym tygodniu ma ściągać pokrywę zaworów, żeby dokładnie zdiagnozować...Czy po tym co napisałem, jest ktoś z Was Kolegów w stanie przybliżyć mi problem? Już się pogodziłem, że tanio nie będzie, ale żebym chociaż wiedział na co być przygotowanym... Z góry dziękuję za pomoc.  

Edit. 

Jeszcze dwie kwestie, żeby przekazać jak najwięcej... Podpinałem pod komputer, żadnych błędów, ale być może dlatego, że wtedy akurat działał prawidłowo. Druga sprawa - zauważyłem ostatnio odbite ślady łapek być może kuny, może kota. Sprawdzałem już pierwszego dnia przewody ale nic nie znalazłem. A z drugiej strony... co ta kuna musiałby przegryźć, żeby takie problemy z autem były ? Dlatego bardziej to traktuje jako zbieg okoliczności. 

Edytowane przez pawson89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie byłyby objawy przy uszkodzonych pompowtryskach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, pawson89 napisał:

A jakie byłyby objawy przy uszkodzonych pompowtryskach? 

Przepał, chodzi jak traktor-wypadanie zapłonu, brak mocy.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Axel1 napisał:

Przepał, chodzi jak traktor-wypadanie zapłonu, brak mocy.    

W sumie to chodzi jak traktor (zwłaszcza po dodaniu gazu), no i bardzo ciężko mu się rozpędzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia wałka rozrządu , zrób też logi grup 013, 018 i 023  na biegu jałowym ( loguj przez kilka minut na zimnym od momentu odpalania i potem powtórz na rozgrzanym ).

Po odłączeniu  przewodu idącego od puszki filtra powietrza do turbiny nie słychać mocnego , basowego dudnienia ( możesz nagrać filmik , wrzucić go na YT i dać linka )?

Logi wklej na którąś ze stron do ich prezentacji ( np. vaglogi.pl ) i daj tutaj linki. 

Dopiero po po takim wstępnym sprawdzeniu będzie można coś więcej powiedzieć i ewentualnie podpowiedzieć co sprawdzić dalej .

Wysyłanie teraz pompek do regeneracji lub ich wymiana , bez dokładnej diagnozy to wyrzucanie pieniędzy w błoto :P ( jak na razie nic nie wskazuje na to że przyczyną są pompowtryskiwacze ).:hi:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same objawy jak u Ciebie. Ten sam silnik BPW. Wymieniłem na używany wałek i nowe szklanki i to była w moim przypadku trafna diagnoza. Auto sprzedałem w tamtym roku znajomemu i do tej pory jeżdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piotrsob1 - spróbuję sprawdzić to dudnienie. 

@Tomex1981 - pamiętasz może jakie były koszty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pawson89 napisał:

@piotrsob1 - spróbuję sprawdzić to dudnienie. 

@Tomex1981 - pamiętasz może jakie były koszty? 

Koszt około 500 zł, mówimy o używanym wałku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomex1981 napisał:

Koszt około 500 zł, mówimy o używanym wałku

Czyli rozumiem, że sam ogarniałeś robotę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2020 o 16:04, Tomex1981 napisał:

 

Po diagnozie, jak słusznie sugerowaliście do wymiany jest wałek rozrządu. Czy może być taki do wersji bez dpf? Ewentualnie jak znaleźć odpowiedni kod wałka? 

Edytowane przez pawson89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj wałka do wersji bez dpfa bo będzie Ci poddymiał. Tylko wersja z dpfem do BPW. Ja założyłem  używkę bez dpfu i niestety ale auto poddymiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2020 o 09:48, Tomex1981 napisał:

Nie kupuj wałka do wersji bez dpfa bo będzie Ci poddymiał. Tylko wersja z dpfem do BPW. Ja założyłem  używkę bez dpfu i niestety ale auto poddymiało.

Jak Ci poddymiało to raczej DPF-a już nie masz.

Jakby był to szybko by się zaklajstrował sadzami i praktycznie nie dał by się wypalić z powodu braku możliwości zrealizowania dotrysku regeneracyjnego filtra.

Z usuwaniem DPF-ów radzę uważać, wszystko wskazuje na to że w niedługim czasie skończy się bezproblemowość tego procederu ...:naughty:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jak Ci poddymiało to raczej DPF-a już nie masz.

Jakby był to szybko by się zaklajstrował sadzami i praktycznie nie dał by się wypalić z powodu braku możliwości zrealizowania dotrysku regeneracyjnego filtra.

Z usuwaniem DPF-ów radzę uważać, wszystko wskazuje na to że w niedługim czasie skończy się bezproblemowość tego procederu ...:naughty:

DPF-A miałem usuniętego, także to przez zły wałek. Wałek od avf się różni od wałka bpw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomex1981 napisał:

DPF-A miałem usuniętego, także to przez zły wałek. Wałek od avf się różni od wałka bpw.

To że się różni od wałka z BPW jest oczywiste , wałek od AVF-a będzie wtryskiwał więcej paliwa, kosztem braku możliwości dotrysku regeneracyjnego ( inny kształt krzywek napędzających pompki).

Można do takiego wałka w sofcie dmuchnąć więcej powietrza i problem z dymieniem minie, a i parę koników ekstra się pojawi :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piotrsob1 napisał:

To że się różni od wałka z BPW jest oczywiste , wałek od AVF-a będzie wtryskiwał więcej paliwa, kosztem braku możliwości dotrysku regeneracyjnego ( inny kształt krzywek napędzających pompki).

Można do takiego wałka w sofcie dmuchnąć więcej powietrza i problem z dymieniem minie, a i parę koników ekstra się pojawi :)

Dzięki wielkie. O tym nie wiedziałem że można do wałka w sofcie dmuchnąć więcej powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...