Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje przy przyspieszeniu po chip tuningu


Remilo7

Rekomendowane odpowiedzi

No niestety jest spora szansa, że bez ponownego zdjęcia skrzyni i wrzucenia tarczy z tłumikami nic się nie poprawi.
100% pewności nie ma, bo to trochę inna konfiguracja.

Niby jak patrzę to w AVJ 5b Q nie była przewidziana tarcza z tłumikami, ale sam dwumas z AVJ jest bardziej miękki i możliwe, że lepiej tłumił jakąś część drgań niż ten z AWX który jest bardzo sztywny i raczej wychwytuje drgania od dużego momentu, a nie od drobnych odchyleń elementów obrotowych.

Możesz na wszelki wypadek posprawdzać przeguby, nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam quattro.

No to nie brzmi to za dobrze, ale rzeczywiście na razie skupię się jeszcze na przegubach.

Z drugiej strony moment w tym zakresie w tej chwili wcale nie jest jakiś wysoki, więc aż tak źle by miało sobie te sprzęgło radzić? 

EDIT:
Przeczytałem temat kolegi @Emejcz i ten w B7 Crew. Z tego co widzę, kolega @przem8 wrzucał tarczę z AWX i nie miał problemów, a ma dokładnie ten sam set co ja, czyli AVJ quattro i skrzynia 5b. Chyba, że rzeczywiście dwumasa z AWX miałaby tutaj robić taką różnicę na niekorzyść.

Edytowane przez Remilo7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Remilo7 napisał:

więc aż tak źle by miało sobie te sprzęgło radzić? 

W moim przypadku wystarczyło, że musnąłeś gaz w odpowiednim przedziale obrotów i całą budą trzepało. Dopiero tarcza z tłumikami całkowicie rozwiązała problem.
Te tłumiki drgań likwidują bardzo szerokie spektrum wibracji.

Ale w związku z tym, że to nie ta sama konfiguracja to obczaj te przeguby.
Pamiętaj tylko, że póki nie zdejmiesz przegubu z flanszy dyfra/półosi to nie wyczujesz za dokładnie jak duże są luzy.

Edytowane przez Emejcz
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem samochód po wymianie przegubów wewnętrznych z przodu. Prawy miał luz, a w lewym była woda. 

Jest znaczna poprawa - wibracje na 5 biegu przy pełnym gazie od 90 km/h nie występują w ogóle, a poniżej tej prędkości i w pewnych zakresach na 4 biegu są wyraźnie mniejsze. Ponieważ jednak nadal do ideału sporo brakuje, spróbuję także wymienić podporę wału. Guma jest trochę pęknięta i jakiś wału na podporze, choć raczej nie bardzo duży, występuje, więc może pomoże. 

Edytowane przez Remilo7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde a noże sprubuj ta tarcze z BFB bo temat przerobiony. Bardziej bym stawił na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcję z tarczą zostawiam na koniec. Na ten moment szkoda mi pieniędzy na wymianę nowego elementu, podczas gdy jeszcze nie wszystko co i tak trzeba będzie zaraz wymienić zrobiłem. 

Samochód kupiony niedawno i wszystko co tam siedzi jest jeszcze oryginalne z fabryki, więc czeka mnie chociażby całe zawieszenie niestety, które zaczyna wydawać coraz więcej dźwięków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie było to do przewidzenia, ale skończyło się na ponownej wymianie sprzęgła na wersję z tłumikami drgań i problem został zażegnany ;)

Dzięki @Emejcz, @soul87 i @Damianq za radę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niestety u mnie jest ten Sam problem. Podajcie dokładnie jakie część trzeba kupić, wiem że dwumas awx a tarcza bfb, co jeszcze? Wszystko bedzie p&p czy trzeba coś przerabiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spider1408 napisał:

Witam. Niestety u mnie jest ten Sam problem. Podajcie dokładnie jakie część trzeba kupić, wiem że dwumas awx a tarcza bfb, co jeszcze? Wszystko bedzie p&p czy trzeba coś przerabiać?

dwumas AWX i tarcza AWX

mam nowy zestaw do "oddania"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Dev napisał:

dwumas AWX i tarcza AWX

mam nowy zestaw do "oddania"

Narazie nie wymieniam ale dzięki za propozycje, a ten twój zestaw ma tarczę ze sprzężynami? Widzę w sklepach większość ma sztywną tarczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Dev napisał:

dwumas AWX i tarcza AWX

mam nowy zestaw do "oddania"

Tylko, że w quattro na takim zestawie występują drgania przy przyspieszaniu w autach po sofcie i tarcza sprzęgła musi być z tłumikiem drgań. Wałkowane już od jakiegoś czasu na forum :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przem8 napisał:

Tylko, że w quattro na takim zestawie występują drgania przy przyspieszaniu w autach po sofcie i tarcza sprzęgła musi być z tłumikiem drgań. Wałkowane już od jakiegoś czasu na forum :P

Dlatego pytam. Walczę z drganiami i chce je wyeliminować raz a dobrze. To jaka liste części proponujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spider1408 napisał:

Dlatego pytam. Walczę z drganiami i chce je wyeliminować raz a dobrze. To jaka liste części proponujesz?

Przecież masz wszystko w temacie. Kupujesz cały komplet awx z dwumasem, wywalasz nową tarczę sprzęgła z tego kompletu albo ją sprzedajesz i kupujesz do tego nową samą tarczę od bfb. Koniec filozofii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, przem8 napisał:

Przecież masz wszystko w temacie. Kupujesz cały komplet awx z dwumasem, wywalasz nową tarczę sprzęgła z tego kompletu albo ją sprzedajesz i kupujesz do tego nową samą tarczę od bfb. Koniec filozofii.

Ok, 600 039 00 taki numer zestawu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spider1408 napisał:

Ok, 600 039 00 taki numer zestawu?

Nie pamiętam już numeru zestawu, ale ten, który napisałeś jest chyba do AVF z tego co widzę na stronie aparts.
Do AWX jest  LUK 600 0040 00.

Natomiast tarcza sprzęgła od BFB ma nr 323 0645 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już tę części ale widzę że tarcza z BFB ma krótsza tuleje wieloklinu niż AWX, czy to nie będzie przeszkadzać? Różnica jest 4mm, muszę się upewnić przed oddaniem auta bo mnie mechanik bedzie z siekierą gonił jak nie będzie coś pasować ?

Edytowane przez spider1408
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgłębiałem się w ten temat wstecz, ale jeśli masz dwumas i docisk awx, wieloklin tarczy bfb jest krótszy i to nie przeszkadza.

Jeśli chodzi o set dwumas bfb, tarcza i docisk awx, to trzeba wieloklin trochę skrócić, ale wbrew obiegowej opinii, taki set działa bardzo dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę 15.05.2021 zrobiłem chip w swoim. Generalnie tak zwiększyli parametry jak zawsze robią w 1.9TDI. Mówią że po modzie silnik powinien podać max 150-160 koni. U mnie wyszło... 187hp. Goście w mocnym szoku. Mowią że silnik musi być w bardzo dobrej kondycji. Wszystko spoko ale taka moc że sprzęgło ślizga się jak szalone przy mocnym wkręcaniu obrtotów. Chyba będzie wymiana. A może regeneracja tj obicie kevlarem ? Co myślicie

Raport_Pojazd 104-norma.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj na podkategorii forum 1.9TDI

Imo te 400 niutków obleci seryjna tarcza z awx

Doczytałem teraz że masz avf, więc tu seryjne wystarczy i będzie miało jeszcze spory zapas

Edytowane przez zionx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...