Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hak holowniczy OEM


chopperpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy ktos juz zakladal elektryczny hak holowniczy w B9? Moj samochod nie jest fabrycznie przystosowany, wiec musze dodac sterownik i wiazki kabli. W zwiazku z tym mam pytania:

1. Czy w Avancie bez fabrycznego przystosowania do haku mozna w ogole zamontowac elektryczny hak i czy przyjmie on sterownik z kodowaniem? 

2. Nie moge znalezc w ETKA kabla laczacego sterownik z instalacja auta. Czy wtyczka do ktorej wpinam sterownik powinna juz tam byc, czy tez bedzie wymagalo to wiekszej ingerencji w okablowanie?

Dziekuje za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup uzywane ale kompletny pełno na allegro do b9 już haków, w audi nic nie ma w gratisie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2020 o 12:44, czaki22 napisał:

kup uzywane ale kompletny pełno na allegro do b9 już haków, w audi nic nie ma w gratisie:)

Wedlug sprzedajacych, to kazdy jest "kompletny", a jak przyjdzie przesylka to polowy rzeczy brakuje. Znalazlem kilka ofert, ale w zadnej nie widzialem kabla laczacego sterownik z samochodem. Byl tylko kabel ze sterownika do samego haka. Fajnie by bylo pogadac z kims, kto juz taka dostawke robil i to w aucie bez przygotowania do haka. Moim najwiekszym zmartwieniem jest to, ze samochod moze nie miec wiazki na sterownik haka, a wtedy bedzie lipa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2020 o 13:55, chopperpl napisał:

Wedlug sprzedajacych, to kazdy jest "kompletny", a jak przyjdzie przesylka to polowy rzeczy brakuje. Znalazlem kilka ofert, ale w zadnej nie widzialem kabla laczacego sterownik z samochodem. Byl tylko kabel ze sterownika do samego haka. Fajnie by bylo pogadac z kims, kto juz taka dostawke robil i to w aucie bez przygotowania do haka. Moim najwiekszym zmartwieniem jest to, ze samochod moze nie miec wiazki na sterownik haka, a wtedy bedzie lipa. 

Za dwa koła z haczykiem? założy Ci Patryk w Sierakowie Śląskim. Byłem, założyłem i jest torpeda. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć też uwagę na to, że auta, które fabrycznie mają hak (przynajmniej tak jest w starszych modelach) mają też wydajniejszy układ chłodzenia cieczą, do tego tylne amortyzatory o wyższej klasie wagowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2020 o 17:51, Langista napisał:

Zwróć też uwagę na to, że auta, które fabrycznie mają hak (przynajmniej tak jest w starszych modelach) mają też wydajniejszy układ chłodzenia cieczą, do tego tylne amortyzatory o wyższej klasie wagowej.

Jak będzie rowery woził to jest to nieistotne. Chyba, że w przyczepę uderza to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2020 o 13:55, chopperpl napisał:

Wedlug sprzedajacych, to kazdy jest "kompletny", a jak przyjdzie przesylka to polowy rzeczy brakuje. Znalazlem kilka ofert, ale w zadnej nie widzialem kabla laczacego sterownik z samochodem. Byl tylko kabel ze sterownika do samego haka. Fajnie by bylo pogadac z kims, kto juz taka dostawke robil i to w aucie bez przygotowania do haka. Moim najwiekszym zmartwieniem jest to, ze samochod moze nie miec wiazki na sterownik haka, a wtedy bedzie lipa. 

Możesz kupić tak jak  vialery  , ale możesz też szukać oryginalnego fabrycznego . Można znaleś niemal nowe i nie używane . Oczywiście trzeba szukać takiego kompletu co ma też sterownik i wiązkę - sterownik - hak ( takie widziałeś ) , ale raczej napewno nikt Ci nie będzie z całej wiązki kabi wypruwał przewody które idą do przodu ( nie - jak nie masz haka , nie masz też żadnej instalacji ) . Zresztą część tych przewodów się łączy po drodze . Każdy elektronik woli sam zrobić taką wiązkę , bo to dużo szybciej . Patryk i wielu innych zakładają haki do aut które nie są przygotowane do haka . Jak jest auto przygotowane do haka to nie trzeba specjalisty  :wink:

Patryk jest dobry w hakach , dużo tego robi , możesz mu zlecić zakup takiego oryginalnego i napewno Ci ogarnie wszystko . W Krakowie masz też Marcina - NAVIPOL  ,w  Rzeszowie Grzegorza . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto w wyposażeniu miało opcje „przygotowanie do montażu haka elektrycznego”. Nie wiem co ona dodatkowo zawierała oprócz wyciętego otworu, ale Patryk  założył oryginał na przycisk w 3 godzinki.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat raczej odpuszcze ze wzgledu na brak odpowiedniego wyposazenia i ryzyko nadmiernego zuzycia komponentow. 

Przygotowanie do montażu haka holowniczego - Obejmuje przygotowanie modułów sterowania i odpowiednio dostosowane chłodzenie silnika.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2020 o 10:10, chopperpl napisał:

Temat raczej odpuszcze ze wzgledu na brak odpowiedniego wyposazenia i ryzyko nadmiernego zuzycia komponentow. 

Przygotowanie do montażu haka holowniczego - Obejmuje przygotowanie modułów sterowania i odpowiednio dostosowane chłodzenie silnika.

 

Nie daj się zwariować...

to ,,odpowiednie dostosowanie chłodzenia" to po prostu trochę większa chłodnica, która jest potrzebna jak świni siodło. A co do ,,przygotowania modułów" to skompletowanie kompletnego zestawu i kodowanie VCP również nie jest problemem (ewentualnie cenowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, damekA4 napisał:

Nie daj się zwariować...

to ,,odpowiednie dostosowanie chłodzenia" to po prostu trochę większa chłodnica, która jest potrzebna jak świni siodło. A co do ,,przygotowania modułów" to skompletowanie kompletnego zestawu i kodowanie VCP również nie jest problemem (ewentualnie cenowym).

Tak, 'tylko' większa chłodnica z dodatkowym wentylatorem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, damekA4 napisał:

Nie daj się zwariować...

to ,,odpowiednie dostosowanie chłodzenia" to po prostu trochę większa chłodnica, która jest potrzebna jak świni siodło. A co do ,,przygotowania modułów" to skompletowanie kompletnego zestawu i kodowanie VCP również nie jest problemem (ewentualnie cenowym).

Moduly moge sobie sam przekodowac. Problem jest z wiazkami kabli, ktorych nie ma. Co mi z tego, ze kupie kompletny hak z wtyczkami i wlacznikiem zwalniajacym hak, ktore podlaczam do sterownika, jak brakuje wiazki/wtyczki do ktorej wpinam sterownik, zeby ten mogl sie komunikowac z centrala. Sprawdzalem juz u siebie miejsce, gdzie ten sterownik powinien byc podpiety (za lewym tylnym swiatlem) i nie ma tam zadnej wtyczki, do ktorej mozna by go wpiac. Jest pojedynczy uchwyt okupowany juz przez inny sterownik i zero wiazki. Inne rozwiazania niz retrofit mnie nie interesuja dlatego temat odpuszczam. :(

Pozdro   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, chopperpl napisał:

Moduly moge sobie sam przekodowac. Problem jest z wiazkami kabli, ktorych nie ma. Co mi z tego, ze kupie kompletny hak z wtyczkami i wlacznikiem zwalniajacym hak, ktore podlaczam do sterownika, jak brakuje wiazki/wtyczki do ktorej wpinam sterownik, zeby ten mogl sie komunikowac z centrala. Sprawdzalem juz u siebie miejsce, gdzie ten sterownik powinien byc podpiety (za lewym tylnym swiatlem) i nie ma tam zadnej wtyczki, do ktorej mozna by go wpiac. Jest pojedynczy uchwyt okupowany juz przez inny sterownik i zero wiazki. Inne rozwiazania niz retrofit mnie nie interesuja dlatego temat odpuszczam. :(

Pozdro   

Nie będzie wtyczki, bo moduł haka jest podlaczony do modułu komfortu. Potrzebujesz oryginalną wiązke haka i moduł. Wiązkę podlacza sie pod zasilanie w listwie bezpieczników w lewym nadkolu w bodajze 4rech miejscach. Cany z modułu komfortu, z komfortu tez światła cofania i podświetlenie przycisku. Jeśli dorwiesz komplet to sprawa prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, grom napisał:

Nie będzie wtyczki, bo moduł haka jest podlaczony do modułu komfortu.

I wlasnie takiej informacji szukalem! Odgrzewamy kotleta :)

Wielkie dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AUDI-A4-B9-8W-schwenkbare-Anhaengerkuppl
WWW.K-ELECTRONIC-SHOP.DE

Werten Sie Ihren AUDI A4 B9 8W mit der Originalen schwenkbaren Anhängerkupplung deutlich auf. Wir liefern Ihnen hier das Komplettpaket zur Nachrüstung der Originalen schwenkbaren...

Tu np gotowy nowy komplet + kodowanie.

Dlatego pisałem, że ogólnie to nie jest żaden problem, trzeba tylko wydać 4,5k za nowego gotowca albo trochę poszperać w używkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, damekA4 napisał:
AUDI-A4-B9-8W-schwenkbare-Anhaengerkuppl
WWW.K-ELECTRONIC-SHOP.DE

Werten Sie Ihren AUDI A4 B9 8W mit der Originalen schwenkbaren Anhängerkupplung deutlich auf. Wir liefern Ihnen hier das Komplettpaket zur Nachrüstung der Originalen schwenkbaren...

Tu np gotowy nowy komplet + kodowanie.

Dlatego pisałem, że ogólnie to nie jest żaden problem, trzeba tylko wydać 4,5k za nowego gotowca albo trochę poszperać w używkach. 

Jaki jest sens tyle bulić skoro w Sierakowie za 2;5K zakładają ten oryginalny hak w stanie idealnym. Mój wyglądał jak nowy.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wojciech_a4_b9 napisał:

Mogę prosić o namiar na tego fachowca z Sierakowa? :)

Proszę bardzo:

PPAUTOCENTER.PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...