Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek "z dołu" zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy


Avabuy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy orientuje się ktoś co może być przyczyną wycieku płynu chłodniczego z tego elementu na dole zbiornika wyrównawczego? ( Przepraszam za jakość zdjęcia) jeżeli dotkne te miejsce palcem to czuć i widać płyn chłodniczy.

Wykonywałem test UPG testerem CO2 i kolor się nie zmienił więc wykluczyłem awarie uszczelki.

Ktoś ma jakiś pomysł? Może należy wymienić zbiorniczek wyrównawczy?

 

IMG_20200514_160647.jpg

Edytowane przez Avabuy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcić zbiorniczek od grodzi żeby mieć lepsze dojście ale obstawiam po prostu pęknięty plastik w tym miejscu. Rozwiązanie to wymiana na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro się poci to coś się rozszczelniło. Zostaje lepić lub wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Avabuy napisał:

Wykonywałem test UPG testerem CO2 i kolor się nie zmienił więc wykluczyłem awarie uszczelki.

Te testy, nie sa miarodajne w 100%, szczegolnie w dieslach.

Skoro upuszcza płyn przez otwór upustowy tzn ze robi się cisnienie w układzie.

Nie chce Cie martwić, ale niestety jest duża szansa ze to UPG.

Ostatnio przerabiałem to samo, test UPG nic nie wykazał, a uszczelka byla dmuchnięta, i chlodziwo leciało...

Im szybciej sie za to wezmiesz, tym wieksza szansa ze dół i tłoki pozostaną nietknięte.

Ewentualnie można by sprawdzić jeszcze drożność układu chłodzenia, EGR-ów, chłodniczki spalin etc, ale w b6 nie ma tej zbędnej ekologi.

Przewody idące do zbiorniczka pewnie są dość twarde, a odrekacając korek po w miare dynamicznej jezdzie robi charaktersytyczne psssyt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody są miękkie.

Płynu też nieubywa bardzo dużo.

Brak śladów pod korkiem wlewu oleju, brak śladów pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy, brak pęcherzyków powietrza w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy,samochod trzyma temperaturę, obroty nie falują - nic nie wskazuje na upg... 

Mam benzyniaka 1.8T w gazie.

Edytowane przez Avabuy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej opisał,ten otworek to przelew który wyrzuca nadmiar płynu chłodzącego. Jeżeli masz stan poniżej max i wywala tym miejscem to ciśnienie jest zbyt wysokie w układzie chłodzenia. Na rozgrzanym spróbuj delikatnie odkręcić korek zbiorniczka,jak wywali gejzer to prawdopodobnie upg,jak syknie i podejdzie ze 3cm do góry stan to jest ok. Zachowaj ostrożność bo płyn będzie miał powyżej 100°C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pila24 napisał:

Tak jak kolega wyżej opisał,ten otworek to przelew który wyrzuca nadmiar płynu chłodzącego. Jeżeli masz stan poniżej max i wywala tym miejscem to ciśnienie jest zbyt wysokie w układzie chłodzenia. Na rozgrzanym spróbuj delikatnie odkręcić korek zbiorniczka,jak wywali gejzer to prawdopodobnie upg,jak syknie i podejdzie ze 3cm do góry stan to jest ok. Zachowaj ostrożność bo płyn będzie miał powyżej 100°C

Już kiedyś tak robiłem gdy wykonywałem test UPG - nic wtedy nie wywalilo, tylko było słychać sykniecie (oczywiście robiłem to powoli).

 

A może układ zapowietrzony?

 

 

A zapomniałem dodać, tym miejscem wywalało płyn na zimnym silniku podczas zwykłej dolewki.

Edytowane przez Avabuy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Avabuy napisał:

A może układ zapowietrzony?

Przy zapowietrzonym silnik nagrzewa się nierealnie szybko po czym wywala temperaturę na zegarach, jest też często problem z ogrzewaniem 

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pila24 napisał:

Przy zapowietrzonym silnik nagrzewa się nierealnie szybko po czym wywala temperaturę na zegarach, jest też często problem z ogrzewaniem 

A zapomniałem dodać, tym miejscem wywalało płyn na zimnym silniku podczas zwykłej dolewki praktycznie ciurkiem.

Poza tym przypadkiem to miejsce jest tylko lekko wilgotne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Avabuy napisał:

A zapomniałem dodać, tym miejscem wywalało płyn na zimnym silniku podczas zwykłej dolewki praktycznie ciurkiem.

Poza tym przypadkiem to miejsce jest tylko lekko wilgotne.

 

to kup zbiorniczek np. febiego nie jest specjalnie drogi kolo 60 zł i zobaczysz czy to rozwiaze problem, jesli nie bedziesz dalej szukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, golden87 napisał:

to kup zbiorniczek np. febiego nie jest specjalnie drogi kolo 60 zł i zobaczysz czy to rozwiaze problem, jesli nie bedziesz dalej szukał.

Czy Ty również masz zawsze lekko wilgotny ten przelew pod zbiorniczkiem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Avabuy napisał:

Czy Ty również masz zawsze lekko wilgotny ten przelew pod zbiorniczkiem? 

Jak mialem uszkodzona UPG to tak, teraz nie. powinien byc suchy jak wiór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, golden87 napisał:

Jak mialem uszkodzona UPG to tak, teraz nie. powinien byc suchy jak wiór.

Dziwna sytuacja. Nic nie wskazuje na uszkodzenie upg + testy CO2. 

Ale wyczytałem temat na forum odnośnie odpowietrzania układu , spróbuję to wykonać w celu weryfikacji UPG: 

"tak żebyś zrozumiał o co mi chodzi ... jeśli układ chłodzenia jest zapowietrzony to w dużym obiegu czyli tym który otwiera termostat jest powietrze które wydostanie się dopiero jak nagrzejesz silnik powyżej temperatury otwarcia termostatu, powietrze będzie wychodzić przez zbiorniczek a płyn będzie zaciągany do układu, teraz ta druga opcja ... między cylindrem a kanałami chłodzenia jest ubytek uszczelki i ciśnienie wytwarzane w czasie sprężania w komorze przedostaje się do układu chłodzenia wypychając tym samym płyn przez zbiorniczek ... teraz Twoim zadaniem jest określenie która to z opcji"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pila24 napisał:

Tak jak kolega wyżej opisał,ten otworek to przelew który wyrzuca nadmiar płynu chłodzącego. Jeżeli masz stan poniżej max i wywala tym miejscem to ciśnienie jest zbyt wysokie w układzie chłodzenia. Na rozgrzanym spróbuj delikatnie odkręcić korek zbiorniczka,jak wywali gejzer to prawdopodobnie upg,jak syknie i podejdzie ze 3cm do góry stan to jest ok. Zachowaj ostrożność bo płyn będzie miał powyżej 100°C

 Czy przypadkiem nie napisałeś na odwrót że jak podejdzie z 3 cm do góry to wtedy uszczelka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Avabuy napisał:

 Czy przypadkiem nie napisałeś na odwrót że jak podejdzie z 3 cm do góry to wtedy uszczelka?

Jak uszczelka to wywali płyn z impetem,jak wzrośnie stan o 2-3cm to jest ok. Zawsze na ciepłym po odkręceniu do góry idzie płyn bo ciśnienie wyrównuje się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pila24 napisał:

Jak uszczelka to wywali płyn z impetem,jak wzrośnie stan o 2-3cm to jest ok. Zawsze na ciepłym po odkręceniu do góry idzie płyn bo ciśnienie wyrównuje się.

Więc na rozgrzanym silniku (90 stopni złapał) odkręciłem powoli i nic nie wywaliło. Boje się żeby to nie było uszkodzenie głowicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda na to że ciśnienie w układzie chłodzenia jest ok,możliwe iż jest pękniecie w zbiorniczku w okolicach przelew. Ja u siebie wymienialem zbiorniczek juz miał pęknięcia i ciekł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie spróbuję wymienić korek (też może być przyczyną z tego co wyczytałem) a następnie ewentualnie cały zbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...