Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Korekcję pompowtrysków


donek1015

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam audi a4 b7 2.0 tdi 170km Brd , chciałbym się dowiedzieć który pompowtrysk do wymiany ewentualnie uszczelniacze na nim, zdjęcia poniżej, pomiar wykonywany przy temperaturze 90 stopni

IMG_20200518_193737.jpg

IMG_20200518_193305.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2020 o 21:48, KonradA4troop napisał:

Pierwszy trochę niedomaga, reszta ok.

Akurat na pierwszym garze jest najlepiej :naughty:

A po całości to wszystko jest w porządku, problem będzie się pojawiał gdy na którymś korekcja przekroczy 1 na plusie, minusowe korekty są na najlepszych cylindrach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2020 o 08:28, KonradA4troop napisał:

Z tego co wiem, najlepsze są najbliżej 0. :D

Oczywiście że najlepiej jest gdy wszystkie korekcje są bliskie zeru, oznacza to że sterownik silnika nie musi ingerować we wtryskiwane dawki paliwa, by silnik pracował równo ( oczywiście dotycz to tylko zakresu obrotów w którym korekcja jest możliwa do przeprowadzenia na bieżąco czyli do ok. 1700 obr/min , powyżej mechanizm korekcji jest wyłączany i utrzymuje ostatnie zapamiętane wartości ).

Gdy na którymś cylindrze robi się jakiś problem z generowaniem mocy to sterownik koryguje na nim dawkę paliwa na plus , a pozostałe korekcje tak dobiera by silnik pracował jak najbardziej równo. Dla tego niektóre cylindry mają dawki korygowane in minus i są to cylindry które najlepiej tą moc generują.

Dla tego w skrócie są to najlepsze cylindry.

Stawiając diagnozę jako źródło problemów interesują nas tylko cylindry lub cylinder  na którym korekcję są mocno na plusie , to na nich dzieje się coś co powoduje że mechanizm korekcji musi interweniować w dawkowanie paliwa :whistling:

Mówiąc obrazowo , jeżeli na pierwszych trzech cylindrach korekcje będą po 0,45 na plusie to na czwartym zobaczymy ok.  1,35 na minusie , a to oznacza że wszystko mieści się w normie , bo przyjmuje się że norma to wartość korekcji nie przekraczająca 0,5 - 0,6 na plusie ..:decayed:

Cały ten wywód można oczywiście o kan d..py potłuc, jeżeli ktoś np. powkładał do silnika pompki o różnej wydajności , by można wyciągać z korekcji prawidłowe wnioski to wszystkie pompki w silniku muszą być takie same :whistling:

Przyczyn które wpływają na korekcję na poszczególnych cylindrach jest wiele i dlatego korekcje nie są wyznacznikiem sprawności pompowtryskiwaczy, tylko odzwierciedlają zbiór czynników odpowiadających za generowanie mocy w poszczególnych cylindrach :hi:

Dlatego jeżeli ktoś pyta o regeneracje pompek bo zobaczył dziwne korekcje , to sam się prosi o skrojenie na dużą kasę, jeżeli nie podejmie próby dojścia ich właściwej przyczyny ...:naughty::facepalm:

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Posiadam silnik 2.0 TDI BLB i mam problem z korektą wtrysku głównie na drugim cylindrze. Wahania są między +0,28mg a +1,4mg na biegu jałowym bez żadnego obciążenia. Wartości zmieniają się co chwilę w tym szerokim zakresie.

Po wrzuceniu D na skrzyni, korekta skacze do +2,6  ale nie zawsze.

Co może być przyczyną takich zmian w korektach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, nexusmax napisał:

Co może być przyczyną takich zmian w korektach?

Takie zachowanie też najprawdopodobniej jest spowodowane przedostawaniem się spalin przez dolne uszczelnienie drugiej pompki.

Zalecenia takie same jak dla kolegi powyżej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...