Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze jak zdiagnozować poprawnie usterkę


byq1979

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niektórym, może wydać się to po raz kolejny odświeżony temat, ale od kilku dni borykam się z dość poważnym problemem w moim 2.0TFSI CPMA - pojawiły się problemy przy zapalaniu - miga check engin i auto po zapłonie pracuje na 3 cylindrach + hałasuje i ma dość duże drgania - dzieje się to tylko na wolnych obrotach do 1000 obr/min i drgania są odczuwalne głównie na biegu P, na D również, ale już w  mniejszym stopniu.

Po dodaniu gazu i ruszeniu problem całkowicie znika i silnik pracuje normalnie, ma moc.

Komputer pokazał wypadanie zapłonu na 3 cylindrze.

Wstępnie wymienione zostały wszystkie świece i cewki - ale problem pozostał, komputer nadal pokazuje wypadanie zapłonu na 3 cylindrze.

Została również sprawdzona kompresja na wszystkich cylindrach i jest ok.

Co w następnej kolejności należy sprawdzić, bo w różnych opisach znalazłem bardzo wiele informacji, ale w sumie każda wskazuje na inny element silnika, który mógł ulec uszkodzeniu... Samochód ma dopiero 81.000km autentycznego przebiegu, był regularnie serwisowany raz w roku, nie był "katowany" i nigdy wcześniej nie miał żadnych awarii.

Piszcie co mogę dalej zweryfikować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei wszystko. Po mimo że masz nowe cewki ja bym podmienił miejscami tą na której występuje problem z innym cylindrem aby wykluczyć cewkę dalej zmierzyłbym sprawność instalacji następnie układ paliwowy i jego sprawność na danym cylindrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziękuje za informacje.

Zaczęliśmy od sugerowanej zamiany miejscami cewek, żeby potwierdzić która jest uszkodzona - niestety nic to nie dało, auto cały czas paliło na 3 cylindry, a komputer ciągle pokazywał wypadanie zapłonu na 3 cylindrze (w 10sek potrafił wygenerować kilkadziesiąt błędów na ten temat). Potem dopiero podjęliśmy próbę wymiany wszystkich 4 nowych cewek - też bezskutecznie.

Sprawność instalacji - cała listwa, wtyki i piny też zostały sprawdzone i przemierzone.

Tak jak pisałem sprawność cylindrów sprawdzona - wszystkie mają parametry ok.

Szczelność również sprawdzona, a odma była profilaktycznie wymieniona 3-miesiące temu na fabrycznie nową - na 100% jest sprawna.

 

Co dalej sprawdzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem informacje, żeby sprawdzić jeszcze następujące rzeczy:

- sprawdzić wtryski i  ew. zamienić je miejscami,

- sprawdzić nagar na zaworach ssących

Niektórzy piszą też o zaworze sterującym - ustawienie wałka rozrządu (zawór zmiennych faz rozrządu), żeby sprawdzić synchronizację rozrządu  i adaptację przepustnicy...

Inne piszą znowu o drganiach, że to mogą być wybite poduszki pod silnikiem - to sprawdziłem i wykluczyłem, bo wtedy drgania byłyby na każdych obrotach silnika, pisali również o napinaczu i rozciągniętym łańcuchu rozrządu - ale to chyba też nie ma nic wspólnego z moimi objawami...

 

Chciałem podpytać w jaki sposób najprościej i najbezpieczniej wyjąć wtrysk - bo w tym silniku jeszcze tego nie robiłem? Czy są z tym jakieś problemy, czy po prostu się go odkręca i wyciąga - w pierwszej kolejności to dzisiaj chciałem sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwacz zdechł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to dokładnie zdiagnozować i potwierdzić?

Sprawdzić też który wtryskiwacz jest uszkodzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie wtryskiwacza trzeba go ponownie zaprogramować i przyuczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie tego wtrysku, silnik pracuje równo na wszystkie 4 cylindry, ale rano jak jest całkowicie zimny po zapaleniu - tylko na biegu P wchodzi na ok. 1200 obr - i przez 30-40sek się waha  - tak delikatnie zmienia obroty, ale tylko w pobliżu 1200 obr, potem schodzi do 800 i już tak zostaje. Czy to prawidłowe zachowanie? Tak jakby ssanie automatyczne załączał na te ok. 30-40sek. Wcześniej przed wymianą wtrysku po zapaleniu miał tak, że też wskakiwał na ok. 1200 obr i miał szarpnięcie takie 2-3sek i wracał po tym od razu na 800 obr.

Dodam, że dzieje się to tylko w położeniu skrzynki biegów na P, jak nawet zapalony na zimno przełączymy na D to od razu obroty stabilizują się na 800 obr/min.

Problemu tego nie ma na żadnym biegu (nawet P) gdy odpalany silnik jest już ciepły.

Przetestowałem jeszcze przez kilka dni zachowanie silnika jak jest zimny, zaraz po zapaleniu i niestety problem z trochę nierówną pracą na biegu jałowym na zimnym silniku nie ustał - jak jest zimniejszy poranek wcześnie rano, to silnik chodzi na tych obrotach ok. 1200 nawet 50-60sek, potem schodzi do 800 obr/min i jest już wszystko ok. Występuję to tylko na zimnym silniku.

 

Dodatkowo dzisiaj, zrobiłem jeszcze jeden test, jakieś 5-10 sek po odpaleniu silnika przełączyłem skrzynię najpierw na R (wycofując) - silnik nadal pracował na podwyższonych obrotach ponad 1200  i troszkę nierówno, następnie dałem D i pojechałem - lekkie drgania i niestabilna praca silnika trwała ok. 40sek zanim ustabilizował się - czyli w sumie ok. 60sek od zapłonu. Dodatkowo skrzynia automatyczna trochę dziwnie się zachowywała bo zmieniała biegi dopiero przy 3000-3500 obr. i było słychać wyższe obroty silnika, po tych 40sek wszystko wróciło do normy - czyli zmiany biegu przy ok. 2000 obr...

 

Komputer oczywiście nie pokazuje żadnego błędu, nie ma też już żadnego wypadania zapłonu.

Co może być przyczyną, co jeszcze zweryfikować?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...