Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibrację przy maksymalnym momencie obrotowym dochodzące z tylnej części auta


Quattro 1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Borykam się z problemem wielkim jak się okazuje bo nikt nie wie co się dzieje.

Otóż posiadam audi a4 B7 1.8t po chipie na około 200 km 

Przy nagłym przyśpieszeniu tzn. przy maksymalnym momencie obrotowym ok. 3.000 obr/min zaczynają się pojawiać wibrację dochodzące z tylnej części auta po przekroczeniu tych obrotów przestaje i jest ok

Olej wymieniony w dyfrze oraz w skrzyni ravenol podpora na oko wygląda spoko tak samo krzyżak Pytanie co to może być ? 

Była pęknięta sprężyna tylnia zostały obie wymienione myślałem że to jest powód tych wibracji 

Pomocy Panie oraz Panowie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do łożysk zaglądałeś? Jak wibracje maleją wraz z obrotami i nie rośnie wraz z prędkością to tam spójrz, przejrzyj jeszcze dokładnie zawias z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysk nie sprawdzałem 

Zawieszenie wygląda całkiem dobrze 

Boje się regeneracji wału bo to ostateczność

To się dzieje tylko i wyłącznie przy tych 3 tyś obrotów 

Czyli co wykluczać torsena? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaw wał w spokoju jeśli podczas wyższych prędkości się nic nie dzieje jak i torsena a lepiej zajrzyj do dwumasy

ja miałem tak że podczas przyspieszania gdy silnik przechodził przez 1600-1800 obr tylna szyba razem z wydechem wpadały w rezonans powyżej tych obrotów było ok

u mnie po podmianie dwumasy i regeneracji sprzegła jest o niebo lepiej lecz wibracje jeszcze występują ale tylko podczas wolnych obrotów bo założony dwumas też nie był w najlepszej kondycji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwumas jeśli działa tylko w jedną stronę( nie odbija na sprężynach)  będzie właśnie powodował takie cuda a sprawdzanie na drodze czy dwumas jest sprawny opisywane w necie można pomiędzy bajki wsadzić wiem bo sam tego doświadczyłem ale wiadomo każdy przypadek  jest inny i trzeba to brać pod uwagę

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Po regeneracji turbiny zaczęły się wibrację 

Turbo już nie dawało rady 

Moim zdaniem to coś w zawieszeniu Turbo odzyskało dawną moc a zawieszenie nie wytrzymuje obciążeń 

Chociaż to tylko 200km 400Nm

Nie wiem co myśleć jak to sprawdzić bez wymiany połowy auta 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi. Może być, że turbo trafiło do Ciebie źle ustawione i przeładowuje, stąd te wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Quattro 1991 napisał:

zawieszenie nie wytrzymuje obciążeń 

Chociaż to tylko 200km 400Nm

 

Nie no bez przesady tylny zawias jest jest naprawdę toporny

Ja nie jechałem twoim autem i naprawdę będzie ciężko to zweryfikować ale jeśli twierdzisz że to może być z zawieszenia to sprawdź jeszcze przeguby od strony dyfra. Najlepiej odkrec je od dyfra i zobacz czy się nie przycinają gdy nimi będziesz ruszać chociaż to naprawdę rzadki przypadek . Jak to nie będzie to, to zaczął bym szukania po wszystkich tulejach od tulei na sankach po wahacze i zawieszenie dyfra. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Quattro 1991 napisał:

Nie.

 

Czyli po wymianie DKZ nie miałeś tego problemu i pojawił się on po jakimś czasie gdy regenerowales turbo.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie 

Temat rzeka jak widzę 

Posprawdzam Panowie wszystko co mi tutaj mówicie 

Lecz jedno mnie wku.....ia że audi z udokumentowanym przebiegiem 205000 tyś a plata takie figiele a to podobno w B7 jeszcze stara szkoła 

Co z nowymi czym jeździć ? 

Porażka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje turbo winne, zwłaszcza jak objawy wyszły po jego regeneracji a niestety, jest wielu partaczy jeżeli o regenerację części chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2020 o 23:08, Quattro 1991 napisał:

Chociaż to tylko 200km 400Nm

Tu jest problem. Za duzy niut. Chociaz nie wiem jakim cudem tyle niuta uzyskałes. Turbo nie ma nic do wibracji, co za brednie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjny dwumas nie ogarnia takiego momentu (1 bar) ponizej 3000rpm i przenosi wibracje na Quattro. w Osce tego nie czuc zbytnio. w Quattro jest problem. Juz było wałkowane nie raz na forum .....

Rozwiązanie to albo mniejszy moment ponizej 3000rpm albo mocniejszy dwumas z diesla 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podeślij temat jeśli możesz o tym przenoszeniu wibracji na quattro z dwumasy

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie szukac, nic to nowego nie wniesie i nie znajdziesz tam nic wiecej co zostalo juz tu powiedziane. 

Problemem jest dwumas, mocniejszy z AWX naprzyklad  naprawia problem i tyle w temacie....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...