Bałtek 0 Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 Witam. Mam silnik 1.9tdi ajm, leży on w suchym miejscu już drugi rok. Cały kompletny zalany olejem. Czy po takim leżakowaniu mogło coś się uszkodzić ? Pompowtryski mogły się uszkodzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekS4 126 Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 Z doświadczenia powiem tak. 20VT leżał 2 lata w garażu ogrzewanym. po założeniu go i odpaleniu chydropopychacze były do wymiany. Tak silnik śmiga juz 4 lata i nic mu nie jest. Drugi przypadek znam z bardziej bojowych warunków i były chwycone pierścienie. dodatkowo silnik miał w sobie dużo wilgoci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Umnie 1,4 TDI do A2-ki przeleżał w suchej piwnicy 5 latek zanim się doczekał montażu Co prawda pompki z niego były całe te 5 latek w ciągłej eksploatacji a wałem korbowym przynajmniej raz na rok kręciłem kilka obrotów a i temperatura nigdy nie spadła poniżej +5st. C ... Od kilku miesięcy śmiga bez problemów .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek29 0 Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Wilgoć swoje robi. Zalewasz tani 0W ,lub 5W robisz 1-2 tys, nalot na cylindrach zejdzie ,szklanki się wyczyszczą . Potem nowy olej i fitr. Jedynie czego się obawiam to uszczelniacze wałka i wału przód i tył. Mogą być zastane i zaczną kapać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2020 22 godziny temu, marek29 napisał: Jedynie czego się obawiam to uszczelniacze wałka i wału przód i tył. Mogą być zastane i zaczną kapać. Wymienił bym przynajmniej tylny uszczelniacz na wale korbowym przy okazji wymiany silnika , bez sensu by było wyciągać skrzynie tylko po to by go wymienić bo cieknie.... Jeżeli silnik nie jest do końca pewny co do jego stanu technicznego to przednie uszczelniacze jak i rozrząd polecam wymieniać dopiero po przetestowaniu motorówki ( przejechać ze dwa tysie ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się