Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadki temperatury widoczne na fisie


Tycjan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, zdecydowałem się na założenie tego tematu ponieważ nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi na moje pytanie, dlatego proszę o odpowiedzi.

Pacjent b6 1.8t w quattro z automatyczną skrzynią biegów

Podczas jazdy temperatura przyrasta normalnie, wskazówka staje w pion, po kilku km delikatnie opada i później znów wraca do pionu. Sprawdzane vagiem podczas jazdy i jest tak. 

Jadę kilka km temperatura przyrasta od początku stopień po stopniu osiąga 98,99 i wtedy spada do 80 jest te wahnięcie wskaźnika i znowu do pionu. Auto po remoncie góry silnika, termostat założony nowy kompletny. Grzanie w kabinie jest. Termostat zmieniłem przy robocie glowicy ponieważ od starego był błąd grzalki, okazało się, że na starej obudowie była data produkcji pojazdu. Założyłem ten że zdjęcia niby org 

 

IMG_20200311_160423541.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik płynu chłodzącego G2/G62 sprawdź czy nie jest uszkodzony. Jeżeli tak to powinien być nawet błąd w sterowniku zapisany. To jest podwójny czujnik temp. Mierzy on temp. płynu i dla sterownika silnika i dla zegarów. Zobacz czy wartości temp.odczytane w VCDS zgadzają sie z tymi na zegarach, jeżeli nie to czujnik do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Muskel1 napisał:

Czujnik płynu chłodzącego G2/G62 sprawdź czy nie jest uszkodzony. Jeżeli tak to powinien być nawet błąd w sterowniku zapisany. To jest podwójny czujnik temp. Mierzy on temp. płynu i dla sterownika silnika i dla zegarów. Zobacz czy wartości temp.odczytane w VCDS zgadzają sie z tymi na zegarach, jeżeli nie to czujnik do wymiany.

Czujnik wydaje się być sprawny. Żadnych błędów na kompie nie ma związanych z czujnikami czy temperaturami , od odpalenia auta całkowicie zimnego, do nagrzania temp. przyrasta stopniowo, dopiero po osiągnięciu temp 98 jest spadek w dół do 80 i widać to wachanie  na wskaźniku

Jak go sprawdzić jakoś innaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDS w blokach pomiarowych. Wchodzisz w sterownik silnika i w blokach pomiarowych 001 w drugim okienku od lewej masz podaną temp. z G62. Na zegarach masz podaną temp. z tego samego czujnika tyle że z G2 porównaj czy sa takie same. Rozgrzej auto i zobacz czy w momencie jak na zegarach temp. spada jednocześnie ta inna temp. w blokach pomiarowych 001 tez spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da sie inaczej sprawdzić. Tylko elektronicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Nie da sie inaczej sprawdzić. Tylko elektronicznie.

A co ja napisałem w pierwszym wpisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzane VAGiem napisałeś. Co sprawdzałeś VAGiem? Jaką wartość w którym bloku? To nie ja pomocy szukam. Bez dokładnych informacji sobie można gdybać. W wiekszości przypadków jest to wina czujnika temp. (sam miałem to w 2 autach VAG). Od wymiany tego czujnila bym zaczął bo koszt i nakład pracy najmniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiem ci dokładnie które bloki, nie jestem znawca vaga,napewno któreś z pierwszych, jeździłem z podpiętym kompem i obserwowałem jak temperatura przyrasta i spada. Dochodziła do 98 i spadała do 80 i wtedy właśnie wskaźnik opada delikatnie. 

Wygląda to tak jakby termostat się otwierał i puszczał na chlodnice, tylko dlaczego widać to na wskaźniku temp na liczniku? 

Podpowiedź jak to dokładniej sprawdzić może zalogować można któreś grupy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem ja Ci to dokładniej wytłumaczyć. Wszystko napisałem już u góry. Czujnik odpowiedzialny za mierzenie temp. cieczy chłodzącej jest jeden. Ma on w sobie jakby 2 czujniki dlatego jest wtyczka 4ro pinowa. Mierzy on temp. i przekazuje 2 kablami bezpośrednio do sterownika silnika a tymi innymi dwoma do wskaźnika (na zegary). Możesz to sprawdzic wchodząc w sterownik silnika (01) późliej klikasz na na przycisk (08) bloki pomiarowe. Pokaże Ci sie maska taka jak na dole na zdjęciu. Po lewej stronie w pionie macz 3 okienka nad którymi pisze Block. Tam w tym okienku wpisujesz odpowiedni blok pomiarowy czyli np. 001 wtedy obok po prawej w tych 4 okienkach ktore sa opisane widzisz jakie czujniki lub wartości w tym bloku można mierzyć. Nie wiem dokładnie w którym bloku pomiarowym w dla Twojego silnika pokazuje ten podwójny czujnik. Możliwe że blok pomiarowy 007 w ostatnim 4 okienku pokazana wartość z G62 czyli wartość temp. przekazywana do szerownika silnika a w bloku pomiarowym 050 też w 4 okienku pokazana wartość która idzie na zegary. Musisz sobie w blokach pomiarowych szukać klikając na przyciski góra i dół (Auf i Ab zdjęciu) szukając aż pojawi sie wartość z czujnika G62 i wartość G2. Te wartości obserwuj czy od siebie odbiegają. Powinny być takie same. 

20200528_122447.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem kompa i posprawdzalem, wygląda to tak jak na foto

Mam biednego vaga niestety

IMG_20200528_160508200.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Szkoda że nie pokazuje właśnie który to czujnik. Patrzyłeś czy jak wskaźnik temp. spada czy we wszystkich okienkach ta temp. też spadała?Możesz w Twojej okolicy podjechać na spota? Może któryś z klubowiczów ma lepszą wersje to Ci sprawdzi. Albo kup ten czujnik i go wymień bo z doświadczenia wiem że najczęściej on powoduje takie objawy a nie kosztuje on dużo i sam go wymienisz bo to 5 min roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w mojej okolicy to spotów brak.

Wskaźnik tym właśnie razem stanął w pion i ani drgnął, dziwna akcja, widziałem na kompie że w pewnym momencie temp spadła do 80 stopni. Dodam że podotykalem wtyczkę od czujnika przed odpaleniem auta. Temperatura nie była wyższa niż 93 stopnie choć długo nie jeździłem zrobiłem z 6km 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że kontaktu dobrego we wtyczce nie było co powodowało zwiększoną rezystancję i z tym przekłamanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

Możliwe, że kontaktu dobrego we wtyczce nie było co powodowało zwiększoną rezystancję i z tym przekłamanie. 

Rano jadę do roboty, będę obserwował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej to samo, gdzieś po 8km jazdy minimalnie wskazówka przechyliła się w lewo, po chwili wróciła do pozycji w pion

Rano było 5stopni na dworzu

Wczoraj przy sprawdzaniu było 20

Edytowane przez Tycjan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj wskazanie g62 w grupie engine z g2 z grupy instruments i będzie wsio jasne. Jesli odczyt z g62 stoi sztywno, a g2 ma wahania albo na odwrót to czujnik. Jeśli oba wskazania pokazują podobne spadki to wadliwy termostat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

Porównaj wskazanie g62 w grupie engine z g2 z grupy instruments i będzie wsio jasne. Jesli odczyt z g62 stoi sztywno, a g2 ma wahania albo na odwrót to czujnik. Jeśli oba wskazania pokazują podobne spadki to wadliwy termostat.

 

Wszystko to samo już wyżej pisane. Problem w tym że wersja VAG kolegi nie pokazuje mu która wartość idzie z czujnika G2 a która z G62.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instuments jest chyba tylko odczyt z g2 czyli to co wyswietla licznik, nie pamietam dokładnie ale jedna z pierwszych grup w blokach pomiarowych.

Ja tu widzę tylko wskazania z grupy dla silnika, a gdzie pozostałe?

Ten problem jest juz opisany setki razy.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość wyświetlenia w vcds w jednej z grup pomiarowych wskazania także z G2 które idzie na zegary. U kolegi nie pokazuje niestety opisu. Ja nie wiem ktora to grupa pomiarowa dla tego silnika jest. Może grupa 050 w 4 oknie. Niech któryś kolegóe z takim silnikiem sprawdzi w vcds. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...