Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chrobotanie pod pedałem hamulca


szwagier.szwagra

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry!

od niedawna jestem posiadaczem audi A4b7 avant 1.8 turbo. Mam taki problem genralnie po odpaleniu auta nic się nie dzieje, wszystko śmiga. Z tym że jak wciskam pedał hamulca to czasami / czasami nie  - wyświetla mi sie błąd  na fis środkowego światła stopu „Brechms Licht Mitt”, szczególnie jak wcisnę pedał hamulca delikatnie. Oczywiście brak tego światła. Dodam, że jak wcisnę pedał hamulca w trakcie jazdy mocniej (nawet przy małych prędkościach) to zaczyna jakby chrobotać pod pedałem (zgrzytać) ciężko to opisać. Początkowo wydawało mi sie ze moze byc to abs, ale nawet kiedy kontrolka sie swieci to jest to chrobotanie. (Dodam ze po zakupie został wymieniony lewy czujnik abs, bo kontrolki sie świeciły zaraz po uruchomieniu silnika) 

Następnie po przejechaniu jakiegoś odcinka zapala sie kontrolka albo esp lub esp i abs w rożnych momentach (czasami po 20 km czasami wcześniej) - czesto przy odpaleniu turbiny (troche większym przyspieszeniu - chociaż uważam sie za mało agresywnego kierowcę). Te kontrolki oczywiście nie przestają się świecić do ponownego uruchomienia silnika. Poczytałem troche forum i czy to moze byc ten słynny czujnik stop?

Czy moze byc to wiązka z tylu? Nie działa mi rownież silnik tylnej wycieraczki. Troche głupieje, bo w zasadzie zrobiłem autkiem 1000 km i to jedyne mankamenty (no moze poza problemem z zakodowaniek pilota po wymianie akumulatora) jakie do tej pory znalazłem - właściwości jezdne auto ma super ☺️☺️

Niestety kabel jaki posiadam to tylko kkl vag który został mi po poprzednim aucie a tutaj juz doczytałem ze jest szyna CAN. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze było by go podłączyć pod kompa...

Ale dość prawdopodobne jest to, że to czujnik położenia pedału hamulca odpowiadający min za światła stop. 

Też niedawno wymieniałem. Objaw u mnie był taki, że raz na jakiś czas po wciśnięciu hamulca był błąd esp i wtedy nie działały mi światła stop z tyłu. Po ponownym uruchomieniu samochodu błąd gasł i światła się już paliły. Oczywiście w sterowniku był błąd czujnika. 

Jakbyś go w razie wymieniał kupuj nowy z ASO cena podobna do ceny zamienników a jednak co ori to ori 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz predkosci na kołach

tam gdzie jest inna wartosc od pozostałych trzech trzeba zajrzec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po męczarniach ze znalezieniem odpowiedniego kabla do mojej NIUNI udało się tak więc błędy które wyskoczyły: 

00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46) 
            008 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 21
                    Reset counter: 40
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x5700
                    Hex Value: 0x4006
                    Hex Value: 0x0008
                    Hex Value: 0x38AA
                    Hex Value: 0x0001

00526 - Brake Light Switch (F) 
            011 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 21
                    Reset counter: 40
                    Time Indication: 0

Czujnik światła stopu i ewentualnie czujnik abs (prędkości koła tył lewy)? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na to wygląda? Sprawdzałeś w blokach pomiarowych czujniki jakie pokazują wartości?. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, 
zgodnie z opisami jak to zrobić i na forum i w necie wymieniłem czujnik  (niestety zamiennik nic bliżej nie udało mi się kupić FAE za 70 zł taki biało czarny z białym końcem na tym powiedzmy to "grocie") oczywiście "cyknęło przy przekręceniu - generalnie ten czujnik był dłuższy od oryginalnego). Złożyłem wszystko - skasowałem błąd. Czujnika ABS nie ruszyłem bo nie mam do tego warunków. Ciekawostka taka - na fis nie wyrzuca błędu 3ciego światła stopu, ale światła hamulca generalnie się nie świecą :O wciskam wciskam i nic. 
Chrobotanie pojawia się co jakiś czas jak się pojawiało.  Przejechałem się trochę i generalnie dużo wcześniej wyskakuje mi teraz ABS i ESP kontrolka :( Chyba czeka mnie zakup nowego czujnika w ASO... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki tylko originalne. Chyba że wiesz kto jest producentem tych co u Ciebie siedzą to wtedy takie same możesz kupić tyle że bez logo Audi i nr. katalogowego cześci. Z zamiennikami to tak różnie bywa. Albo od początku nie zgrywaja się z systemem albo lubią się przedwczesnie popsuć. Sondy lambda, czujniki różnicy ciśnień, czujniki ABS zawsze oryginalne kupuje. Masz spokój i nie głowisz sie później i szukasz dlaczego inne błędy wywala. Tak z doświadczenia:wink:

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla pewności zapytam jak wykonałeś ta wymianę czujnika położenia padału hamulca.

1. Demontaż starego 

- odpięcie wtyczki

-przekrecenie czujnika w lewo i wyciągniecie go

2. Montaż nowego (jest dłuższy  i w takim stanie tak go montujemy, nie wciskamy sworznia! by wyrównać długość ze starym)

- włożenie nowego czujnika w otwór i przekręcenie go w prawo. Pedału hamulca nie ruszamy przy tym (nie wciskamy w dół). 

- podpięcie wtyczki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Tak dla pewności zapytam jak wykonałeś ta wymianę czujnika położenia padału hamulca.

1. Demontaż starego 

- odpięcie wtyczki

-przekrecenie czujnika w lewo i wyciągniecie go

2. Montaż nowego (jest dłuższy  i w takim stanie tak go montujemy, nie wciskamy sworznia! by wyrównać długość ze starym)

- włożenie nowego czujnika w otwór i przekręcenie go w prawo. Pedału hamulca nie ruszamy przy tym (nie wciskamy w dół). 

- podpięcie wtyczki.

 

 

Dokładnie tak :)  nic nie dotykałem (nie majstrowałem przy tym sworzniu) tylko przyłożyłem i przekręciłem o 45 do kliknięcia i założyłem wtyczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, 
dzisiaj odwiedziłem ASO zakupiłem czujnik stopu (66.99zł) , za czujnik ABS Pan w ASO powiedział 560 zł z tym ze nie ma go na stanie, więc podziękowałem, bo wyjeżdzam. 
Po wymianie czujnika stopu znowu brak trzeciego światła stopu - dodam, że zauważyłem na tym starym oryginalnym że od czasu do czasu 3 stop się pojawiał... nie zrobiłem jeszcze jazdy testowej na tym nowym- wykonam ją jutro. 
Ale teraz moje pytanie - skoro komputer wyrzucił błąd czujnika wcześniej na oryginalne, na zamienniku jakby go nie był,  bo na blokach pomiarowych brak czegokolwiek, a na kolejnym egzemplarzu z ASO - nie podłączyłem pod komputer, ale podejrzewam, że nie wyrzuci błędu czujnika - dodam, że ten wygląda jak zamiennik :O 
To czy trzecie światło stop jest do wyrzucenia? skoro czasami działało na poprzednim czasami nie? Czy może być coś jednak np. w tej wtyczce od czujnika albo we wiązce? 
Jakieś pomysły jak to sprawdzić? wiem że to światło 3cie też lubi się uwalić, ale wolałbym unikać kupowania światła skoro miałoby się okazać, że wiązka jest do kitu.  

Druga sprawa czy ten czujnik ABS jest faktycznie taki drogi? 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny czujnik ABS tyle kosztuje. U mnie kosztuje 132 Euro. Można by zaryzykować czujnik firmy Febi. Trzecie światło stop może mieć skorodowane kontakty przy wtyczce w klapie na górze tam gdzie jest zamontowane. To nic nowego w VAG. Jeżeli światło stopu było kiedyś wyciągane to uszczelka która tam siedzi już nie bedzie tak trzymała jak nowa. Jak dostanie sie tam wilgoć wtedy koroduje. To że nie działa Tobie tylna wycieraczka może mieć to związek ze światłem stopu. Najczęściej silniczki wycieraczek padają bo jest nieszczelność w układzie spryskiwania szyby i zalewa elektronikę. Jak miałeś nieszczelność i woda wlewała sie do klapy to mogło doprowadzić do skorodowania kontaktów w świetle stopu. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko! nie sądziłem, że sam czujnik ABS może tyle kosztować :( Poszukam jakiegoś mechanika żeby mi to zmienił. 

Spróbuję też rozebrać w wolnej chwili tapicerkę tylnej klapy.. coś mi się wydaje, że będzie trochę z tym zabawy :P 
Dzięki za pomoc, zobaczę jeszcze jakie są reakcje na pedale teraz hamulca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest trudno. Poszukaj na forum bo jest gdzieś zdejmowanie tapicerki klapy. Światło stopu wyjmiesz tak jak na filmiku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często jak pada sterownik ABS to jest to chrobotanie i to że pokazuje błąd czujnika ABS jednego z kół to też norma, kontrolki ABS ESP lubią się samoistnie zapalić w czasie jazdy, a i w późniejszym etapie to pada prędkościomierz  ale to od rocznika zależy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...