Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dobór turbiny


sylwo189

Rekomendowane odpowiedzi

Z góry przepraszam, leniwy ze mnie człowiek :D 

Szykuje się do modowania mojej A4 BFB i celuję w około 250km. Głównie chciałbym się dowiedzieć, czy warto kupować te pseudo hybrydy k03s po regeneracji z allegro za 1300 zł. Jeżeli nie, to prosiłbym o radę jaką inną turbinke w +/- tej cenie można sobie sprawić. Noi kwestia wtrysków 380cc czy 440cc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z allegro od firmy krzak bym nie kupił ale od ludzi, którzy się na tym znają i robią to od dawna jak Geremi VAG Garage czy TurboSpec to śmiało można brać. Bo co innego... K04 z 4000zł które nawet nie będzie plug and play? Tylko hybryda.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę, firmy które wymieniłeś owszem zajmują się naprawą i regeneracją, ale ja chcę kupić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń zapytaj - mogą mieć na półkach gotowe hybrydy do kupna. A jak nie... to poproszą o Twoje K03 i przerobią, hybrydy w końcu nie biorą się z nieba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup nowe 440, bo są tańsze albo w tej samej cenie co nieosiągalne używki z s3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze takie pytanie. Moge bez programu wlozyc sama turbine i normalnie jezdzic?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, sylwo189 napisał:

A jeszcze takie pytanie. Moge bez programu wlozyc sama turbine i normalnie jezdzic?

 

Masz na myśli zamianę seryjnej na hybrydę bez zmiany programu? Po dziadkowemu po mieście możesz ale za wyprzedzanie itp bym się nie brał, jest duża szansa na przeładowania i wpadanie w tryb awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze, bo problem w tym że chciałbym wmontować sobie te turbine i wtryski, a potem jechać do tunera. Około 80km mam. Jeszcze jedna sprawa. Co wiąże się z mocą 250km? Niektórzy mówią że silnika się nie tyka, bo potem same problemy. Wiem na pewno że sprzęgło może siąść, ale jeszcze coś może nie wytrzymać tej mocy?

Edytowane przez sylwo189
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to te 80km na bardzo spokojnie to się doturlasz, przecież nie będziesz lawetą jechał ;p

O silnik się nie martw, lepiej pomyśl o większych hamulcach, na przód 320mm zamiast seryjnych 288 czy 312.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło od razu wsadzaj z dwumasem od awx. Zwłaszcza jeśli nie jest już pierwszej młodości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po troche wiekszym obeznaniu, uznalem ze jak narazie nie stac mnie na te 250km, bo poprostu musialbym wymienic sprzeglo, hamulce i ic... A sam koszt zwiekszania mocy juz jest dosyc spory. Zastanawiam sie czy nie zawiesc mojej a4 do gregor10 na stage 2 czyli ok. 200km, bez wymiany turbiny. Ktos sie orientuje jaki jest koszt tego +/-? :D wybaczcie ze sie zakrecilem... Nie przemyslalem tego do konca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wciąż będzie kosztować żeby zrobić to dobrze :)

Samym programem bez ruszania czegokolwiek z 150KM zrobisz 180KM. Szybko się przyzwyczaisz i i tak będzie brakowało.

Jak chcesz 200KM to, seryjna turbina, jeśli ma 20 lat długo nie pożyje. Może pół roku, może rok, może półtora ale padnie.

Do tego do 200KM potrzebujesz wymienić wtryski na 320cc (pochodzące z wersji silnika BEX) oczywiście używane musisz szukać na aukcjach / forum i modlić się żeby były ok ;p

No i jak chcesz mieć tą moc nie tylko zimą ale też wiosną i latem, to potrzebujesz większy intercooler.

Czyli jak by nie liczyć, na 200KM razem z programem, zwłaszcza u gregora, który ma renomę więc się ceni (o ile jeszcze w ogóle chce mu się schylać nad starymi 1.8T) to za to wszystko z 2500zł zapłacisz spokojnie. A jak turbo padnie, to potem za przerobienie na hybrydę jeśli się nada to kolejne 1200zł.

A żeby tego było mało - jak na wyższa moc ma być stabilna i na długo to musisz wszystkie podstawowe sprawy mieć sprawne i ogarnięte: świece / cewki / przepływka / zawór DV / zawór N75

To są silniki które łatwo się modzi, łatwo się podnosi moc, wszystko jest znane i opisane od A do Z ale wszystko kosztuje, nie oszukujmy się... to są już stare dziadki te silniki :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak lepiej niż kupować hybrydę za 2200 zł :D a wtrysków nowych nie mogę kupić? Turbinę mogę przerobić w późniejszym czasie, a tak to powoli sobie będę robił a nie wszystko na raz. Myślałem o kupnie wtrysków 380cc i pojechać do gregora, ale nie wiem czy mogą być takie wydajne.

 

Edit. Pisałem że STAGE II. U gregora na stronie to oznacza wtryski, dp i strojenie. A i wtryski Bosch z allegro podejdą? Na którymś forum znalazłem numer seryjny i na allegro takie są

Edytowane przez sylwo189
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, sylwo189 napisał:

a wtrysków nowych nie mogę kupić?

Możesz ale to koszt ok. 600zł. Używki z bexa, które Ci wystarczą można wyrwać za 150zł. Takie same są np. w a3, golf, leon w silnikach aum, auq i można jeszcze taniej dostać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...