Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT - Wskazanie temperatury


Krzysiek_K

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam pytanie dotyczące wskazań temperatury VAG-COM. Otóż mam problem z odpalaniem silnika gdy ten jest zimny - muszę dłużej kręcić rozrusznikiem a gdy już odpali to trzęsie budą przez 5 sekund i potem chodzi już normalnie. Po odpaleniu też przez te 5 sekund jak trzepie budą leci z rury wydechowej lekko niebieskawy dym a po tych 5 sekundach już normalnie. Podpiąłem komputer i sprawdziłem sobie temperatury korzystając z poradnika na forum i wyszła mi dziwna rzecz. Otóż w grupie 131 w drugiej kratce jest pokazana temperatura jaką aktualnie żąda ECU a  w pierwszej temperatura jaką silnik osiąga. Sprawdzałem to na zimnym silniku i u mnie w drugiej kratce pokazuje mi temperaturę 139 stopni (taka temp. żąda ECU). Czy to jest normalne czy to się zepsuł jakiś czujnik ? Wydaje mi się że 139 stopni to za dużo. Oczywiście w czasie jazdy wskaźnik na liczniku pokazuje 90 stopni.

Adnotacja 2020-06-09 121045.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MaTeo85 ?

Jak dla mnie normalne, chce jak najszybciej osiągnąć temp i wystawia max. Zobacz potem w czasie jazdy czy wskazania się normują... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem też jest to normalne, silnik chce jak najszybciej się nagrzać i uzyskać optymalne warunki pracy.

Z tym telrpaniem to pierwsze co wyciągnij cewki, jak na świecach od góry zalega olej to do wymiany masz uszczelkę pokrywy na głowicy. Później wykręć świece i zobacz w jakiej są kondycji. Jak w kiepskiej to wymień na nowe. Powinno pomóc przy rozruchu zimnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowanie za odpowiedzi. Co do wskazań temperatury to mieliście rację - po nagrzaniu silnika, temperatura spada z tych 139 do 100 więc jest okey. Natomiast problem z tym odpalaniem, teraz przeobraził się w takie coś, że auto teraz odpala od strzała (nawet jak silnik zimny) i nie ma ssania, tylko obroty zaraz idą na 900 i uruchamiają się wentylatory chłodnicy na maxa i tak pracują około 5 minut i się wyłączają. Padł pewnie czujnik temperatury. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź rano na zimnym silniku wskazania temperatury w ECU silnika i w liczniku, potem to samo na rozgrzanym. Mają być tożsame. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...