Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik wolno wchodzi na obroty, brak mocy. A4 b5 1.6


Curtiz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Posiadam audi a4 b5 1.6 z 2000r. Problem polega na bardzo ciężkim wchodzeniu silnika na obroty, co wiąże się z wręcz tragicznym przyśpieszeniem, 

w trakcie którego słychać co jakiś czas strzały w kolektor wylotowy. Nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego zachowania. Przepustnice już czyściłem i adaptowałem, 

sprawdzałem katalizator, po czym kupiłem VAG'a . Wrzucam zdjęcie z błędami jakie mi się pojawiły. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły, będę bardzo wdzięczny. 

Pozdrawiam, i życzę miłego wieczoru.

 

20200614_122300.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to sprawdź rozrząd. Jak ok to wymień czujnik halla. 

Co do przepływki sprawdź w blokach pomiarowych jakie ma wskazania na jałowym biegu i jak przy dodanym gazie. Jak nie zgadza się z tabelami to do wymiany na oryginał. Zamiennik często się nie sprawdza.

Co do sondy: sprawdzić kable  bo nie ma podgrzewania. Jak kable są ok i napięcia na nich też to sonda do wymiany (lepiej oryginał, jak wyżej).

Ostatni błąd to czujnik temperatury powietrza zasysanego, pewnie w przepływomierzu jest. Na mój gust do wymiany razem z przepływką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze coś takiego jak na zdjęciu. Ktoś mi powie gdzie ten wężyk ma iść? Końcówka  tego wężyka jest rozerwana, i była schowane pod listwą. Czy to może być przyczyną całego zamieszania?

20200615_131040.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk idzie w stronę przepustnicy jak dobrze kojarzę. Ale konkretnie teraz nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk kończy się na przepustnicy. Od góry jest tak tylko jeden taki mały króciec do którego ten wężyk może pasować. Jak podłączysz to znów skasuj błędy i sprawdź co wróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że owy wężyk był winowajcą całego zamieszania. Choć te strzały w kolektor dalej się pojawiają, i nie wiem co może być tego przyczyną. Pozostał jeszcze tylko jeden błąd. Chodzi w nim o czujnik halla, czy o czujnik wału? 

20200615_175523.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno czujnik wałka rozrządu. Zanim go wymienisz sprawdź czy przewody są ok.

Wtyczkę od czujnika widać na twoim zdjęciu z tego wątku - post#6. Obok twojej lewej ręki ;) Jeżeli umiesz się posługiwać multimetrem to możesz sprawdzić czy czujnik w ogóle daje sygnał.

Edytowane przez maciej_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...