Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Drgania na postoju


cwalinda

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

po pół roku poszukiwań, odwiedziń różnych mechaników specjalistów nie udało mi się rozwiązać problemu w mojej B6.
Od dłuższego czasu (około 2 lata) auto zmagało się z wibracjami na biegu jałowym. 
Wibracje występują przeważnie jak jest ciepło na dworzu (powyżej 15 stopni) i mają miejsce tylko na postoju.
Jak one wyglądają? Na pewno nie jest to jakies mocne telepanie, ale ewidentnie czuć je na fotelu kierowcy.
Co było sprawdzane/wymieniane u mechaników:
1. Pompki: korekcje wg dwóch osób robiących diagnostykę są ok
2. Dwumasa - zmieniany cały komplet na LUKa (stawiano na niego, ale nie rozwiązał problemów)
3. Wydech i silnik byl odpręzany (wydech był podobno strasznie sztywno zamocowany) - nie poprawiło to jakości
4. Wymieniona poduszka na ori olejową - nie pomogło.

Co zauważyłem:
- mam przerwaną plecionkę tłumika.
- drgania występują tylko wtedy, gdy na dworzu jest gorąco, lub gdy silnik płyn osiąga około 90 stopni.
- zauważyłem akurat dziś lekkie dudnienie z okolic filtra powietrza - nasila się w momencie zdejmowania obudowy filtra. 
Sprawdzałem u dwóch kolegów dla porównania - mają identycznie i nic się nie dzieje. Czytałem, że wałek szklanki itd, ale z weryfikacją muszą poczekać do wizyty u mechanika.

Auto:
- nie kopci,
- nie bierze oleju,
- nie ma wycieków,
- pali od strzała zawsze.

Panowie, bo w zasadzie sporo kasy już mi poszło, a wibracje jak były tak i są. Co radzicie sprawdzić?
Przejrzałem już chyba cały internet w poszukowaniu odpowiedzi i to co wyczytałem zostało sprawdzone.
Myślicie, że diabeł tkwi w szczegółach i głupia plecionka może powodować te wibracje po nagrzaniu? Dodam, że jak wezmę ją w rękę i poruszam tłumikiem to czuję luz. 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i poszlaki. Auto było już u 5 mechaników (niby polecanych), ale nikt nie potrafi postawić konkretnej diagnozy...

 

103960674_864361270715611_9203888901685410435_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień plecionkę, koszt nijaki a będziesz miał pewność.

A co do dalszej diagnostyki to polecam zrobić logi pompek grupy 13, 18, 23. Loguj wtedy jak zacznie drgać. Wrzuć na forum i się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cwalinda napisał:

Oto logi, które dostałem od diagnosty.

wtryski.jpg

Na moje oko to trzeba by przyjrzeć się pompce o numerze 4 i przy wymianie uszczelnień zamienić ją miejscami z inną.

Ale do poprawnej diagnozy trzeba zrobić normalne logi, zrzut z exela nie wystarczy.

Edytowane przez lukasz51237
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, cwalinda napisał:

Dzięki bardzo, powiem mechanikowi, zeby zwrocil na to uwage. 

Dlaczego wg Ciebie 4, a nie 3? Sugerowales sie grupa 13 i największą korekcja? 

Tak. Korekcje powyżej 1 oznaczają, że coś się zaczyna dziać, albo z pompką, albo z czymś innym, gdyż korekcje pokazują nie tyle stan samej pompki co całego cylindra.

Jeśli po zmianie pompek miejscami wysoka korekcja pójdzie za pompką znaczy, że coś nie tak z tą pompką. Natomiast  jeśli po zamianie pompek korekcja zostanie taka sama może to oznaczać, że jest na danym cylindrze jakaś nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci coś od siebie... ten typ tak ma... ale można to zniwelować praktycznie do 0.

Podstawa to (oczywiście) jeżeli o-ringi są ok i nie ma nieszczelności, to zacząć stosować na co któryś bak olej 2T...

Kolejny krok, zmienić olej na coś konkretnego i dodać dodatek zmniejszający tarcie... 

Po jakimś tam czasie stosowania oleju 2T u mnie drgawki się skończyły...

A wcześniej były wymieniane oringi, pompki na ultradźwiękach... i mimo, ze korekcje były ok to nadal mnie wkurzało to tyrpanie.

No i plecionka ewidentnie do wymiany u Cb.

Logi jak kolega wyżej pisał w pliku .csv wrzuć na vaglogi.pl

Rób jeden rano na zimnym, najpierw wciśnij loguj, dopiero odpalaj, drugi już na rozgrzanym motorze, najlepiej jak zaczyna drgać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja u siebie po kupnie też zauważyłem po kilku dniach problem z drganiem nadwozia nieregularnym - obroty ok. Co mogę dodac, może komuś pomoże, zmieniałem wczoraj rozrząd i przy okazji do wymiany był napinacz paska PK, szrot i luzy i poduszka - odbój od czoła pruchno. Na dodatek jeszcze sprzęgło na alternatorze przepuszczało i co dziś zauważyłem że nastała cisza i żadnych drgań ?. Może dla kogoś będzie to przydatne a dla innych nie, pozdrawiam i udanych poszukiwań ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...