Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy 17748 i 16395


camel669

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na wstępie powiem, że przeczytałem podobne tematy z tymi błędami ale jednak nie widzę tam rozwiązań dla siebie gdyż:

Rozrząd został wymieniony tydzień temu, wszystko działało jak należy.

Od roku na zimnym dawał o sobie znać łańcuch napinacza ale ostatnio dzwonił nawet na rozgrzanym więc wczoraj wleciała wymiana napinacza z łańcuchem.( zamiennik FAI z czujnikiem)

Na początku po wymianie napinacza mechanik źle ustawił łańcuch(15 a nie 16 oczek) i auto odpalało za 4-5 razem i wywalało błąd 16725 (czujnik wału) który nie chciał się skasować. Po poprawieniu tak jak należy samochód działał sprawnie, nawet cichy dźwięk tarcia jakby metalu przy wolnym przyśpieszaniu ustał (obstawiam że łańcuch gdzieś może o głowicę już zawadzał, pokrywa zaworów nienaruszona była). Więc zadowolony wracam do domu. Przejechałem 100km i nic.

Dzisiaj wsiadam do auta i wywaliło checka, 2 błędy a silnik troche nierówno pracuje na jałowym. Błędy usuwam silnik dalej nierówno chodzi.

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded

Napinacz montowany bez zdejmowania przodu, rozrząd ustawiony prawidłowo.

Prosze o pomoc...

Edytowane przez camel669
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiam że może ten FAI nie do końca jest ok. Sporo negatywnych opinii o nim. Zobacz czy znaki się pokrywają jak trzeba, jak nie to szukał bym problemu w napinaczu i tym co komp odczytuje w blokach pomiarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za zwłokę musiałem wyjechać na weekend.

20200622_142722.jpg

20200622_142705.jpg

Edytowane przez camel669
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, camel669 napisał:

100% pewności masz ?

Istnieje promil szansy, że zj***ł się czujnik połżenia wałka rozrządu lub masz założony jakiś jego zamiennik, który wali w uja. W swoich wynalazkach z tyle razy to przerabiałem więc coś tam wiem. Do sprawdzenia ponownie ustawienie rozrządu. Silnik niby banalny, a mechanicy dają d*py po całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra rozumiem. To jutro szukam kogoś kto mi sprawdzi rozrząd i dam znać jaki efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek ssący przedstawiony o jeden ząbek,  trwa wymiana.

IMG_6280.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mi tak powiedział i wysłał to zdjęcie, a nie jest tak? Jutro jednak dopiero zdejmuje przód i przestawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, camel669 napisał:

Mechanik mi tak powiedział i wysłał to zdjęcie, a nie jest tak? Jutro jednak dopiero zdejmuje przód i przestawia

Po tym nie da się jednoznacznie stwierdzić. Najpierw ustawia się rozrząd na pasku na znaki. Jak się zgadza to potem zagląda się do łańcucha i odpowiednio liczy 16 ogniw. Nie zawsze te okienka na wałkach będą idealnie się pokrywać ze strzałką, a będzie dobrze.

Poza tym do przestawienia wałka ssącego nic nie trzeba demontować ani rozpinać rozrządu na pasku.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś racje. To nie kwstia złego ustawiania rozrządu,  rozrząd jest ok, 16 ogniw jest. Zszedł olej z napinacza. Przy sprawdzaniu kompresji pokręcili trochę rorządem i napiął się prawidłowo. 

Czujnik położenia wałów z przód podmieniony, dalej wywala te same błędy. Teraz czeka na zamiane tylniego. 

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz odwrotnie zalozonego koła wałka rozrządu? Kasowales błędy po podmianie czujnika wałka? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie robią to w warsztacie mam tylko info po telefonie. Błędy kasowane. O to koło zapytam. Mechanik coś mówił że wg niego zbyt impulsywnie ten nowy napinacz pracuje.

Edytowane przez camel669
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wyjaśnić z tym kółkiem wałka rozrządu odwrotnie założonym co miałeś na myśli, w sensie jak to mechanikowi nakreślić bo jak zadałem mu to pytanie to był odzew "ale jak to kólko odwrotnie założyć". 

Dzisiaj zamieniali cewke z oryginalnego napinacza dalej to samo, ciśnienie na listwie stoi sztywno. Ustawienie rozrządu i kompresja jak mowilem wcześniej jest ok. Mechanikowi skończyły sie póki co pomysły... jakieś wskazówki jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, nie chce cie straszyć ale  na warsztacie mieliśmy identyczną sytuację ale z innym silnikiem.

Przyjechał do nas klient z źle ustawionym łańcuchem także miał metaliczny dźwięk.

W filmie widać co się stało z zaworami

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że u mnie kompresja na cylindrach jest w porządku, wyskakuje błąd czujnika położenia wałów i nierówno silnik pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien że mechanik dobrze policzył oczka na łańcuchu? Zobacz sobie na tej stronie Ross tech co wyżej Ci wstawiłem jest rysunek jak to powinno być, może tu jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...