Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak łączności z większościa modułów A4 B7 1.8T


kacper___

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam VCDS`a i mam problem z Audi A4 B7 1.8T, moge polaczyc sie z modulami airbag i abs, a nie moge polaczyc sie z reszta modułów. Nie wyskakuje zaden błąd, po prostu moduły nie odpowiadają. Kabel sprawdzalem w innym aucie i laczy sie bez problemu. Sprawdzilem wtyczke OBD2, wszystkie piny sa na swoim miejscu i sa ok. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki dokładnie masz kabel, jaka wersja vcds?? Klon?? Niestety to że w innym aucie udało ci się nawiązać połączenie to o niczym nie świadczy. 

Przykład z dzisiaj: posiadam kabel (klon) vcds v. 17.8 pacjent to skoda superb 2, 2010r. Mam dwie wersje vcds: pl oraz ang. - angielską wersją nie byłem wstanie połączyć się z modułem telefonu, vcds pl połączył się bezproblemowo (ten sam kabel). Niestety chińskie wynalazki są strasznie kapryśne. U mnie w audi zarówno wersja pl jak i angielską łączy się z modułem telefonu. Tak więc sprawdź innym vcdsem (inną wersją)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z modulem telefonu, nawigacja czy radiem to bardzo często klony sie nie lacza, tutaj jest inny problem, próbowałem tez polaczyc sie odisem i wogole nie widzi samochodu. Takze podejrzewam, ze ktos na jednym z canów zrobił jakieś zabezpieczenie, zeby nie mozna bylo ukrasc tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypadałoby popatrzyć na kable w gnieździe OBD, zazwyczaj, aby utrudnić złodziejom podłączenie auta zmienia się miejscami piny w gnieździe OBD i dla siebie robi się jakąś przelotkę z właściwym podłączeniem pinów.

Jak masz dostęp do podobnej audi to po prostu porównaj kolory kabli w obu gniazdach OBD

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrobilem w pierwszej kolejnosci, napisalem w pierwszym poscie: sprawdzilem wtyczke OBD2, wszystkie piny sa na swoim miejscu i sa ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewód 7 - K zielony/czerwony ma niskie napiecie, tylko 0,25v, a w drugim aucie na tym przewodzie jest normalnie 12v, także jest problem z linia komunikacyjna K. Bezpieczniki sprawdzilem sa ok, co moze jeszcze powodowac niskie napiecie na tej lini?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kacper___ napisał:

przewód 7 - K zielony/czerwony ma niskie napiecie, tylko 0,25v, a w drugim aucie na tym przewodzie jest normalnie 12v, także jest problem z linia komunikacyjna K. Bezpieczniki sprawdzilem sa ok, co moze jeszcze powodowac niskie napiecie na tej lini?

Radio jest ori czy było zmienianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma LPG, sprawdzilem radio i tam normalnie 12v na linii K. Odlaczylem radio, panel klimatronic napiecie dalej ok. 0,2v na wtyczce OBD2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś robi zwarcie na lini K,często to właśnie przez sterownik LPG podłączony do diagnozy obd auta lub zmienianie radio które ma linie K w innym miejscu bądź jej brak. U Ciebie nie ma tych dwóch czynników wiec podłącz miernik pod linie K,odłącząj sterowniki i mierz napięcie. Kolega miał podobny przypadek w a6c5 i tak winnym okazał się licznik,po wymianie problem  znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie moduly sa na linii K ? W tej chwili moge polaczyc sie z airbag i abs, wiec cala reszta jest na K ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kacper___ napisał:

A jakie moduly sa na linii K ? W tej chwili moge polaczyc sie z airbag i abs, wiec cala reszta jest na K ?

Wszystkie w b6 są na lini K. Zacznij od licznika,odłącz licznik i zobacz czy się połączysz. Błędami się nie martw,usuniesz je jak odzyskasz komunikację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn w B6 diagnoza jest rozbita na linie K na 7 pinie OBD ( np. zegary , ecu , abs )  i drugą linie K ( oficjalnie L ) na pinie 15 obd , w b7 dodatkowo weszła diagnoza po CAN dla wybranych sterowników ( ale licznik jest gatewayem )  - w ssp343 na stroni 25  masz schemat co i jak 

SSP343_Nowe_Audi_A4.pdf

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze odczytalem ten schemat ale wychodzi, ze na linii K jest ECU, multritonic, ktorego nie mam, klimatronic, ktory juz sprawdzilem, modul komfortu, modul nawigacji i modul telefonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Banan napisał:

Tzn w B6 diagnoza jest rozbita na linie K na 7 pinie OBD ( np. zegary , ecu , abs )  i drugą linie K ( oficjalnie L ) na pinie 15 obd , w b7 dodatkowo weszła diagnoza po CAN dla wybranych sterowników ( ale licznik jest gatewayem )  - w ssp343 na stroni 25  masz schemat co i jak 

SSP343_Nowe_Audi_A4.pdf 3 MB · 5 pobrań

Nie wiem czemu ubzdurało mi się iż kolega ma b6 ?

15 minut temu, kacper___ napisał:

Nie wiem czy dobrze odczytalem ten schemat ale wychodzi, ze na linii K jest ECU, multritonic, ktorego nie mam, klimatronic, ktory juz sprawdzilem, modul komfortu, modul nawigacji i modul telefonu?

Na schemacie jest ogólna rozpiska dla wszystkich modułów,co nie znaczy ze musisz je mieć wszystkie u siebie. Jeszcze masz zegary i radio na lini K. Sprawdź te zegary jak juz pisałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg schematu na linii K są: zegary , ecu ( w 1.8T) , klimatronik , komfort i sterownik nawigacji ( tej wersji wyświetlanej na FIS ) 

na linii L -  radio , telefon i reszta 

po CAN  - airbag , abs , moduł kolumny , MCE , xenon 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...