Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 1.8t q BFB


byqu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem świeżo po zakupie Audi wspomnianego w temacie. Samochód z 2005r. posiada 155tys przebiegu, wszystko wskazuje że to faktyczny stan auta nie cofany. Mam kilka pytań do Was:

1. Oddaję go na rozrząd w tym tygodniu, zestaw INY z pompą wody będzie chyba najlepszym wyborem? (INA 530 0546 30)

2. Prócz rozrządu robię wszystkie filtry, napinacz paska i pasek osprzętu, olej planuję zalać valvo XL-III C3 5W30, chyba dobra decyzja?

3. Teraz mechanior nie ma tyle czasu ale w niedalekiej przyszłości planuję wymianę oleju w dyfrze oraz zdjęcie miski aby zerknąć jak mają się panewki. Jak wygląda sprawa ze skrzynią? To 6 biegowy manual, czy zmienić również olej w skrzyni?

4. Na coś jeszcze zwrócić uwagę przy tym silniku? Póki co jeszcze nie jeździłem dużo ale wydaje się że wszystko w porządku, wiadomo trzeba będzie zrobić jakieś wycieki jeśli się pojawią, łańcuszka nie słychać więc chyba nie ma co ruszać, przy rozrządzie na pewno zerknie się na turbo czy trzeba się nim zająć w niedalekiej przyszłości. Jeszcze jakieś porady?

5. Poprzednio posiadałem BMW, tam separator oleju to pięta achillesowa której nikt nie wymieniał i każdy dziwił się. że coś jest nie tak. Jak tutaj wygląda separator? Co ile się go robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Poleciłbym rozrząd Dayco. Mam życiowy przykład że w golfie pasek INY się zerwał po 10 000 km.

2. Olej tylko 5W40. 1.8t trzyma temp. oleju ok. 100 stopni Celsjusza w normalnej jeździe.

3. Olej w skrzyni zawsze warto zmienić. Nie wiem jak jest w B7 ale w B6 jak samochód stoi na lekkim pochyle to ciężko wchodzi wsteczny ale to norma dla 6 biegowej skrzyni.

4. Sprawdź całą odme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecił przed zmianą oliwy, zdjąć miskę i wyczyścić smok pompy olejowej. Przytkany smok to częsta przypadłość 1.8 T jeżdżących na LL. Olej jak kolega wyżej wspomniał 5W40.  Świece też można zmienić - wydatek nieduży.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. Olej zamieniłem na 5w40, co do rozrządu to zostanę przy Inie, tyle samo jest pozytywów co negatywów, po prostu po roku zajrzę do paska i tyle :)

Co do skrzyni chyba też zmienię, jaki tam olej lać? Tylko oryginał?

Miska zleci za tydzień, dwa - do inspekcji panewek i właśnie żeby przeczyścić smoka. Zastawiam się czy warto właśnie teraz wymienić czy poczekać na zdjętą miskę, raczej nie zrobię do tego czasu nawet 1 tysiąca km więc może niech zostanie ten olej który jest w aucie do tego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2020 o 04:31, byqu napisał:

1. Oddaję go na rozrząd w tym tygodniu, zestaw INY z pompą wody będzie chyba najlepszym wyborem? (INA 530 0546 30)

Daj se spokój z tym rozrządem! INA to już przeżytek, a potem zakładacie wątki typu "dlaczego na postoju gulgocze". Weź SNR z pompą wody HEPU od https://pro-choice.pl/ i spokój na wiele tysięcy km ;) 

W dniu 29.06.2020 o 04:31, byqu napisał:

2. Prócz rozrządu robię wszystkie filtry, napinacz paska i pasek osprzętu, olej planuję zalać valvo XL-III C3 5W30, chyba dobra decyzja?

Zła decyzja. Tzn. inaczej... 5w30 teoretycznie może być, ale lepiej 5w40 ze względu na grubszy filtr olejowy. Dlatego weź Ravenol VST 5w40 i tu znów polecam https://pro-choice.pl/ - wszystkie takie rzeczy bierz z tej strony, bo chłopaki mają ogromne doświadczenie i wiedzę. Praktycznie wiele osób posiadających 1.8T się u nich zaopatruje. Przy okazji zapraszam do grupy na fb https://www.facebook.com/groups/1982305128752975/

W dniu 29.06.2020 o 04:31, byqu napisał:

Jeszcze jakieś porady?

Jak będziesz regularnie wymieniał olej co 10k, nie pałował na zimnym i dał odpoczywać turbinie po ostrej jeździe to bezawaryjnie. 1.8T to bardzo dobry silnik, choć w B7 wygląda on już nieco gorzej ( często głowice pękają ) niż w B6, to jednak w dalszym ciągu na pewno jest bardzo wytrzymały. Podstawową sprawą w tym silniku po zakupie jest zwalenie michy i czyszczenie smoka, jeśli nie masz pewności jaki był lany olej lub nie wiesz w jakich interwałach był on wymieniany. 

W dniu 1.07.2020 o 04:39, byqu napisał:

Tylko oryginał?

Skontaktuj się z chłopakami z tej strony, co Ci podałem to Ci doradzą. Nie trzeba oryginału.

W dniu 29.06.2020 o 07:07, malukry122 napisał:

Nie wiem jak jest w B7 ale w B6 jak samochód stoi na lekkim pochyle to ciężko wchodzi wsteczny ale to norma dla 6 biegowej skrzyni.

Jest tak samo, że czasami wbicie biegu wstecznego jest ciężkie. Choć jedni piszą, że po wymianie oleju jest lepiej, więc może sam będę musiał się za to zabrać :P 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, GET. napisał:

Weź SNR z pompą wody HEPU

 

19 minut temu, GET. napisał:

 i spokój na wiele tysięcy km

Dobrze napisane....kiedyś już pisałem na ten temat, ale....przyzwyczajenie to druga natura człowieka i stąd ludziska często kupują zestawy INA.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2020 o 07:07, malukry122 napisał:

Poleciłbym rozrząd Dayco.

Pasek Dayco jest właśnie we wspomnianym powyżej zestawie NTN/SNR (oczywiście opisany SNR), ale rolka z łożyskiem NTN to produkt z pierwszego montażu, a więc będzie trzymał jakość....

Natomiast w zestawie Dayco oprócz bdb paska reszta nie wiadomo skąd jest dobierana....

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.07.2020 o 00:03, GET. napisał:

Daj se spokój z tym rozrządem! INA to już przeżytek, a potem zakładacie wątki typu "dlaczego na postoju gulgocze". Weź SNR z pompą wody HEPU od https://pro-choice.pl/ i spokój na wiele tysięcy km ;) 

Zła decyzja. Tzn. inaczej... 5w30 teoretycznie może być, ale lepiej 5w40 ze względu na grubszy filtr olejowy. Dlatego weź Ravenol VST 5w40 i tu znów polecam https://pro-choice.pl/ - wszystkie takie rzeczy bierz z tej strony, bo chłopaki mają ogromne doświadczenie i wiedzę. Praktycznie wiele osób posiadających 1.8T się u nich zaopatruje. Przy okazji zapraszam do grupy na fb https://www.facebook.com/groups/1982305128752975/

Jak będziesz regularnie wymieniał olej co 10k, nie pałował na zimnym i dał odpoczywać turbinie po ostrej jeździe to bezawaryjnie. 1.8T to bardzo dobry silnik, choć w B7 wygląda on już nieco gorzej ( często głowice pękają ) niż w B6, to jednak w dalszym ciągu na pewno jest bardzo wytrzymały. Podstawową sprawą w tym silniku po zakupie jest zwalenie michy i czyszczenie smoka, jeśli nie masz pewności jaki był lany olej lub nie wiesz w jakich interwałach był on wymieniany. 

Skontaktuj się z chłopakami z tej strony, co Ci podałem to Ci doradzą. Nie trzeba oryginału.

Jest tak samo, że czasami wbicie biegu wstecznego jest ciężkie. Choć jedni piszą, że po wymianie oleju jest lepiej, więc może sam będę musiał się za to zabrać :P 

Super odpowiedź dziękuję bardzo.

Rozrząd wymieniony na ten który polecacie, olej również 5w40 z tym że Valvoline, na kolejną wymianę wleję Ravenol czy inny który polecą na prochoice.

Miska będzie robiona, teraz pytanie, czy ciężko jest z miską w BFB quatro? Wystarczy opuścić zawieszenie? W tym motorze jeszcze chyba nie ma takich problemów jak półoś która przechodzi przez miskę? Opuszczamy trawersę, motor podwieszony i jest dostęp do michy?

Kiedy zrobię silnik z czasem wezmę się za skrzynię chociaż póki co biegi wchodzą jak trzeba.

 

Wolałem tu zadać pytania aby nie tworzyć kolejnego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, byqu napisał:

Rozrząd wymieniony na ten który polecacie

I będziesz zadowolony.

 

11 minut temu, byqu napisał:

olej również 5w40 z tym że Valvoline, na kolejną wymianę wleję Ravenol

Ravenol to fajna oliwa zresztą mocno chwalona i to jest zrozumiałe, natomiast Valvoline to również dobry olej (mam tu na myśli Synpower 5W40 bez dodatkowych udziwnień).

Jednak najważniejszą kwestią jest trzymanie się specyfikacji oleju zgodnej z normami producenta i terminowość wymiany, a co wlejesz to już kwestia gustu i zasobności portfela. Nic nie da nawet najlepszy olej jeżeli wymiany będą robione od przypadku do przypadku....

Jak będziesz dbał, tak będziesz miał, to sprawdzone przysłowie, które sprawdza się co do joty w życiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, AndrzejK. napisał:

I będziesz zadowolony.

 

Ravenol to fajna oliwa zresztą mocno chwalona i to jest zrozumiałe, natomiast Valvoline to również dobry olej (mam tu na myśli Synpower 5W40 bez dodatkowych udziwnień).

Jednak najważniejszą kwestią jest trzymanie się specyfikacji oleju zgodnej z normami producenta i terminowość wymiany, a co wlejesz to już kwestia gustu i zasobności portfela. Nic nie da nawet najlepszy olej jeżeli wymiany będą robione od przypadku do przypadku....

Jak będziesz dbał, tak będziesz miał, to sprawdzone przysłowie, które sprawdza się co do joty w życiu.

U mnie zawsze wymiana raz do roku, nie robię więcej niż 10 tysi.

 

Kiedy bezpiecznie planować kolejną wymianę rozrządu to raz?

A dwa powiesz coś o misce? Jak się za to zabrać? Tak jak pytałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, byqu napisał:

Kiedy bezpiecznie planować kolejną wymianę rozrządu to raz?

W dwóch przypadkach:

1. po określonym przebiegu, wg. mnie co najmniej 100kkm, więc możesz póki co zapomnieć...

2. w przypadku niepokojących odgłosów od strony rozrządu lub cieknącej pompy wody, zdarza się to jednak sporadycznie, a gwarantem bezproblemowej jazdy jest bdb jakościowo części ( takie założyłeś) + właściwy, znający zagadnienie człowiek, który operację wykonuje/wykonywał.

9 minut temu, byqu napisał:

A dwa powiesz coś o misce? Jak się za to zabrać? Tak jak pytałem wyżej.

Tu nie pomogę, bo mnie na szczęście ten temat/operacja nie dotyczy, bo nie mam uturbionego silnika.

Jest jednak sporo tematów ogarniających Twoje pytanie, więc bez problemu do takich dotrzesz tu na forum.

Jedno jest pewne, zabawy z tą operacją troszkę jest, ale z tego co czytałem to jak to czyszczenie wykonasz i pózniej będziesz terminowo wymieniał olej to raczej powtórnie miski ściągać nie będziesz musiał.

Powodzenia w działaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, byqu napisał:

Kiedy bezpiecznie planować kolejną wymianę rozrządu to raz?

Książkowo co 180 tys.
W praktyce różnie ludzie zmieniają. Ja u siebie preferowałbym 80-100 tys.

Godzinę temu, byqu napisał:

A dwa powiesz coś o misce? Jak się za to zabrać? Tak jak pytałem wyżej.

Najwygodniej podwiesić silnik na belce i opuścić sanki. Pamiętać o dwóch śrubach która są we wcięciach dwumasu.
Pamiętać, że w misce jest osłona antyrozbryzgowa z tworzywa którą łatwo uszkodzić. Jak miska nie chce wyjść, to nie ciągnąć na chama.
Więcej istotnych szczegółów brak.
Niezbyt przyjemnie się to zakłada, a kluczowe jest aby założyć tak aby nie przerwać masy uszczelniającej (polecam Reinzosil) i aby zrobić to na tyle szybko aby olej nie zdążył na nią spłynąć - a z bloku spływa praktycznie ciągle. Wystarczy parę kropli i później będzie ci tam ciekło i robota od nowa :)

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, byqu napisał:

Kiedy bezpiecznie planować kolejną wymianę rozrządu to raz?

Przy SNR można i wydłużyć interwał do 120 tyś. bez problemu.

21 godzin temu, Emejcz napisał:

Książkowo co 180 tys.

Raczej pierwsza wymiana jest po 180, a później co 5 lat lub 90 tyś. czyli w sumie 80-100.

Edytowane przez GET.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...