Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpalaniem Audi A4 b6 1.9 tdi Avf


AlanJ123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z odpalaniem Audi A4 b6 1.9 tdi Avf. Auto miało taki problem, że czasami odpalało 10x pod rząd normalnie, czasem kręciło 5 sekund, a nawet nie odpaliło, dopiero odpaliło na tzw. "na plaka". Mechanik podpiął pod Vaga i stwierdził, ze problem z wtryskami. Wtryski zawiezione, sprawdzone na maszynie, okazało się, że są w słabym stanie, zostały naprawione. Odebrałem auto, było okej, jednak po zajechaniu na podwórko problem znowu wystąpił. Wróciłem do mechanika, błędu nie ma, twierdzi, ze być może pompa paliwa albo "Pompa przy silniku". Dodam, ze turbina była regenerowana. Przy odpaleniu stuka z prawej strony w silniku, jednak mechanik mówi, że to prawdopodobnie poduszka silnika, jednak zaczęło mi się to dziać w tym samym czasie, kiedy zaczął występować problem z odpalaniem. Macie jakieś pomysły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to zmień mechanika , bo Cię puści z torbami .....:naughty:

Znajdź takiego który będzie w stanie zdiagnozować usterkę a nie będzie zgadywał co jest przyczyną .

A przyczyn może być wiele , od zapowietrzania się układu paliwowego, niesprawność którejś z pomp paliwa , poprzez różne problemy elektryczne.

Znalezienie usterki która pojawia się rzadko nie jest sprawą łatwą ,  jak trochę się znasz  to jako użytkownik masz największą szansę by wydedukować co się dzieje ,obserwując zachowanie auta.

Może są jakieś prawidłowości które pojawiają się razem z usterką lub usterka jest od nich zależna, np . poziom paliwa w zbiorniku, wilgotne powietrze , czas postoju między uruchomieniami silnika , parkowanie przodem do góry lub do dołu itp, itd.

Oczywiście usterki najlepiej szukać w momencie gdy ona występuje, jak nie występuje to szukanie igły w stogu siana :P

Co możesz sprawdzić na szybko to błędy w ECU,  przekaźnik pompki i ciśnienie jakie daje elektryczna pompka w zbiorniku paliwa :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że dzieje się tak tylko na ciepłym silniku, na zimnym odpala normalnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, AlanJ123 napisał:

Zauważyłem, że dzieje się tak tylko na ciepłym silniku, na zimnym odpala normalnie.

 

jak masz dostęp do VCDS to sprawdź jakie wartości podaje czujnik temperatury G62 - na forum znajdziesz która to grupa w 01-Silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę późno piszę, ale po części się udało. Nie wiem czy to rozwiązanie problemu czy tylko wspomogło odpalanie, ale mechanik twierdził, że mapy się "rozjechały" i wgrał mi mapę, zwiększył dawki i coś tam jeszcze. Na ciepłym silniku ma lekkie zawachanie przy odpaleniu ale jest dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...