Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie załącza się sprężarka i wentylator, ECON gaśnie


Mateusz-B6

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie, zwracam się z prośbą o pomoc, po zakupie B6 postanowiłem naprawiać ją sam i przy tym się uczyć, wszystko szło dobrze aż natrafiłem na problem z klimatyzacją, mianowicie: ECON mogę wyłączyć, ale sprężarka i wentylator nawet nie drgną, w zeszłym roku klimatyzacja działała, z tym, że przy każdym podniesieniu maski widziałem, że stalowe przewody (nie znam nazewnictwa samochodowego, wybaczcie), w okolicach podszybia z tymi plastikowymi "korkami" za pomocą których nabija się klimatyzację były zawsze oszronione, nie potrafię teraz określić, czy po krótkich dystansach, czy po dłuższych, ale wydaje mi się, że w obu przypadkach. Na dodatek klima chłodziła tylko na wyższych obrotach, na postoju przy wolnych obrotach zaczynało lecieć ciepłe powietrze, po dodaniu gazu w miejscu lub przy ruszaniu klimatyzacja wznawiała swoją pracę. Znalazłem tutaj na forum rozpiskę bloków pomiarowych i wszystkie wartości są w porządku, ciśnienie 6 bar. Wyczytałem również o sprzęgle sprężarki, próbowałem przekręcić tarczę przy wyłączonym silniku, ale nie dało się jej obrócić, mimo, że z wątków na forum wynika, że powinno pójść gładko. Następna informacja na jaką się natknąłem, to brak możliwości przekręcenia sprzęgła = zatarta sprężarka, ale nie do końca potrafię to zrozumieć, skoro czynnik jest nabity i komputer wskazuje 6 barów, to jak mogła się ona zatrzeć? Śladu po wycieku nie było i nie ma. Czy jest coś jeszcze o czym nie wiem, a powinienem to sprawdzić? Z poprzednim autem nie miałem szczęścia do mechaników, auto potrafiło stać po 2 miesiące w warsztacie i wyjeżdżać nienaprawione, dlatego zapieram się przed oddaniem komuś auta i w miarę możliwości staram się wszystko robić sam, dlatego proszę o poradę, co powinienem dalej sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pasek i zakręć kołem ,jeśli będzie się kręciło ze sprzęgłem to jest ok, jeśli samo koło  a sprzęgło stoi to zatarta,błędy jakieś są ,może być uszkodzony moduł wentylatorów i tez nie załączy się klima,sprawdź wiązkę przy module ,u znajomego odlutował się przewód plusowy od modułu

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @greg2505 za odpowiedź, zapomniałem dodać, że błędów klimatyzacji nie ma, czasem pojawia się błąd "Silnik dla przepływu powietrza V113", ale zdejmowałem schowek i testowałem wszystkie silniczki i działają poprawnie. Wieczorem sprawdzę, czy koło kręci się ze sprzęgłem, a co do modułu wentylatorów, mógłbyś mi nakreślić gdzie go znajdę? Sprawdzę jeszcze kostkę dochodzącą do sprężarki, czy tam widnieje napięcie, wieczorem edytuję post.

 

A czy mogę sprawdzić błędy wentylatorów? Mają osobną zakładkę, czy powinny pokazać się w błędach klimatyzacji?

Edytowane przez Mateusz-B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, sprawdzone, po odpaleniu auta sprzęgło kręci się razem z kołem pasowym (mam nadzieję, że to tak samo jakbym zdjął pasek i obrócił koło ręcznie), kable wentylatorów wyglądają w porządku, oba wentylatory podczas testu VCDS się włączyły, spisałem bloki pomiarowe grupa 001, temperatura na zewnątrz 22 stopnie, pochmurno

 

Włączony zapłon

- 0.00 A

- 0%

- 21.50%

- 5.00 bar

 

Włączony silnik, włączony climatronic, temperatura ustawiona na LO - zapomniałem dodać, przejechałem się po osiedlu, przycisnąłem do 3 tysięcy obrotów i wartości pozostały bez zmian

- 0.50 A

- 71%

- 21.50%

- 5.00 bar
 

 

Wg poniższego posta bloki pomiarowe są w optymalnych zakresach

 

 

Tak jak pisałem wcześniej, rok temu na wolnych obrotach klima nie chłodziła, dopiero na wyższych, może dławik się zapychał i stąd te objawy, a teraz zapchał się całkowicie i dlatego klima nie chłodzi w ogóle?

Edytowane przez Mateusz-B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podlacze się do tematu bo mam chyba identyczny problem. ECON gaśnie, ale leci ciepłe powietrze. Błędów brak, wentylatory nie startują, na teście vcds wentylator chłodnicy włącza się i zaraz gaśnie i tak w kółko. Oznacza to ze prąd dochodzi i sam wentylator działa. Wentylator klimy to samo. Bezpieczniki pod kierownica odpowiedzialne za wentylatory i klimatyzacje są sprawne.

gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ze byłem na serwisie klimy jakieś 3 tygodnie temu i przez jakiś czas klima działała super, wręcz mroziła ale od tygodnia nic. Nie wiem tez czy jak wentylatory przy włączeniu klimy nie startują to czy wystartują jak silnik zacznie się przegrzewac???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, aiwer napisał:

Dodam jeszcze ze byłem na serwisie klimy jakieś 3 tygodnie temu i przez jakiś czas klima działała super, wręcz mroziła ale od tygodnia nic. Nie wiem tez czy jak wentylatory przy włączeniu klimy nie startują to czy wystartują jak silnik zacznie się przegrzewac???

Może czynnik ucieka ,podjedź tam gdzie robiłeś niech sprawdzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzebałem, grzebałem i sprawdziłem wszystkie grupy bloków pomiarowych i trafiłem na dziwną wartość -99 stopni w grupie 020, nie udało mi się znaleźć informacji za co ta wartość odpowiada, czy to może być związane z tym, że klimatyzacja nie chłodzi?

 

Edit: udało się znaleźć, niestety brak związku z niedziałającą klimatyzacją:

10:10:47 Group 020: Seat Heating (Driver)
0.0 % Switch Position (knurled Wheel)
26.4°C Temperature Actual (G59)
-99.0°C Switch Position (knurled Wheel)
OFF Seat Heating (Passenger)

10:10:47 Group 021: Seat Heating (Passenger)
0.0 % Switch Position (knurled Wheel)
21.6°C Temperature Actual (G60)
-99.0°C Switch Position (knurled Wheel)
OFF Seat Heating (Passenger)

źródło: 

WWW.AUDIZINE.COM

Hello everyone! I�m new in your forum. I�d like to ask you if you have any idea what�s wrong with my air conditioning in Audi A4 2004 (B6). It's not blowing cold air at all. The AC has just filled with refrigenerant...

 

106591628_279870429884393_1074179496607552485_n.jpg

Edytowane przez Mateusz-B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam że uwalony zawór N280 sterujący wydajnością kompresora lub nawet sam kompresor do wymiany.

Tu na forum masz temat diagnostyka klimatyzacji, masz tam dokładnie opisane jak to działa, opisy bloków itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit: końcowa diagnoza: zużyta sprężarka, wał się obraca, ale tłoki mają już luzy, edytuję po wymianie, czy wszystko jest ok
 

Grupa 001 jest w mojej drugiej odpowiedzi, wygląda w porządku

Grupa 002

5.00

0.00

0.00

0.00

 

Zgodnie z Twoim postem znalezionym na forum @MaTeo85

image.png

 

Grupa 010

35.50 DegC

32.00 DegC

23.00 DegC - Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników J285 temperatura zewnętrzna w °C

25.00 DegC - Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285 wartość pomiaru czujnika temperatury zewnętrznej G17 w °C

 

Co dalej mogę sprawdzić? Nigdy nie pokazały się błędy związane z kompresorem/zaworem N280

Edytowane przez Mateusz-B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...