Jump to content
3 3
Mateusz-B6

Nie załącza się sprężarka i wentylator, ECON gaśnie

Recommended Posts

Cześć Panowie, zwracam się z prośbą o pomoc, po zakupie B6 postanowiłem naprawiać ją sam i przy tym się uczyć, wszystko szło dobrze aż natrafiłem na problem z klimatyzacją, mianowicie: ECON mogę wyłączyć, ale sprężarka i wentylator nawet nie drgną, w zeszłym roku klimatyzacja działała, z tym, że przy każdym podniesieniu maski widziałem, że stalowe przewody (nie znam nazewnictwa samochodowego, wybaczcie), w okolicach podszybia z tymi plastikowymi "korkami" za pomocą których nabija się klimatyzację były zawsze oszronione, nie potrafię teraz określić, czy po krótkich dystansach, czy po dłuższych, ale wydaje mi się, że w obu przypadkach. Na dodatek klima chłodziła tylko na wyższych obrotach, na postoju przy wolnych obrotach zaczynało lecieć ciepłe powietrze, po dodaniu gazu w miejscu lub przy ruszaniu klimatyzacja wznawiała swoją pracę. Znalazłem tutaj na forum rozpiskę bloków pomiarowych i wszystkie wartości są w porządku, ciśnienie 6 bar. Wyczytałem również o sprzęgle sprężarki, próbowałem przekręcić tarczę przy wyłączonym silniku, ale nie dało się jej obrócić, mimo, że z wątków na forum wynika, że powinno pójść gładko. Następna informacja na jaką się natknąłem, to brak możliwości przekręcenia sprzęgła = zatarta sprężarka, ale nie do końca potrafię to zrozumieć, skoro czynnik jest nabity i komputer wskazuje 6 barów, to jak mogła się ona zatrzeć? Śladu po wycieku nie było i nie ma. Czy jest coś jeszcze o czym nie wiem, a powinienem to sprawdzić? Z poprzednim autem nie miałem szczęścia do mechaników, auto potrafiło stać po 2 miesiące w warsztacie i wyjeżdżać nienaprawione, dlatego zapieram się przed oddaniem komuś auta i w miarę możliwości staram się wszystko robić sam, dlatego proszę o poradę, co powinienem dalej sprawdzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zdejmij pasek i zakręć kołem ,jeśli będzie się kręciło ze sprzęgłem to jest ok, jeśli samo koło  a sprzęgło stoi to zatarta,błędy jakieś są ,może być uszkodzony moduł wentylatorów i tez nie załączy się klima,sprawdź wiązkę przy module ,u znajomego odlutował się przewód plusowy od modułu

Edited by greg2505

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dzięki @greg2505 za odpowiedź, zapomniałem dodać, że błędów klimatyzacji nie ma, czasem pojawia się błąd "Silnik dla przepływu powietrza V113", ale zdejmowałem schowek i testowałem wszystkie silniczki i działają poprawnie. Wieczorem sprawdzę, czy koło kręci się ze sprzęgłem, a co do modułu wentylatorów, mógłbyś mi nakreślić gdzie go znajdę? Sprawdzę jeszcze kostkę dochodzącą do sprężarki, czy tam widnieje napięcie, wieczorem edytuję post.

 

A czy mogę sprawdzić błędy wentylatorów? Mają osobną zakładkę, czy powinny pokazać się w błędach klimatyzacji?

Edited by Mateusz-B6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Okej, sprawdzone, po odpaleniu auta sprzęgło kręci się razem z kołem pasowym (mam nadzieję, że to tak samo jakbym zdjął pasek i obrócił koło ręcznie), kable wentylatorów wyglądają w porządku, oba wentylatory podczas testu VCDS się włączyły, spisałem bloki pomiarowe grupa 001, temperatura na zewnątrz 22 stopnie, pochmurno

 

Włączony zapłon

- 0.00 A

- 0%

- 21.50%

- 5.00 bar

 

Włączony silnik, włączony climatronic, temperatura ustawiona na LO - zapomniałem dodać, przejechałem się po osiedlu, przycisnąłem do 3 tysięcy obrotów i wartości pozostały bez zmian

- 0.50 A

- 71%

- 21.50%

- 5.00 bar
 

 

Wg poniższego posta bloki pomiarowe są w optymalnych zakresach

 

 

Tak jak pisałem wcześniej, rok temu na wolnych obrotach klima nie chłodziła, dopiero na wyższych, może dławik się zapychał i stąd te objawy, a teraz zapchał się całkowicie i dlatego klima nie chłodzi w ogóle?

Edited by Mateusz-B6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

podlacze się do tematu bo mam chyba identyczny problem. ECON gaśnie, ale leci ciepłe powietrze. Błędów brak, wentylatory nie startują, na teście vcds wentylator chłodnicy włącza się i zaraz gaśnie i tak w kółko. Oznacza to ze prąd dochodzi i sam wentylator działa. Wentylator klimy to samo. Bezpieczniki pod kierownica odpowiedzialne za wentylatory i klimatyzacje są sprawne.

gdzie szukać przyczyny?


Było: Rover 400 1.6 111KM

Było: Audi A4 B5 1.8T ANB 150KM

Jest: Audi A4 B6 1.8T AVJ 150KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze ze byłem na serwisie klimy jakieś 3 tygodnie temu i przez jakiś czas klima działała super, wręcz mroziła ale od tygodnia nic. Nie wiem tez czy jak wentylatory przy włączeniu klimy nie startują to czy wystartują jak silnik zacznie się przegrzewac???


Było: Rover 400 1.6 111KM

Było: Audi A4 B5 1.8T ANB 150KM

Jest: Audi A4 B6 1.8T AVJ 150KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, aiwer napisał:

Dodam jeszcze ze byłem na serwisie klimy jakieś 3 tygodnie temu i przez jakiś czas klima działała super, wręcz mroziła ale od tygodnia nic. Nie wiem tez czy jak wentylatory przy włączeniu klimy nie startują to czy wystartują jak silnik zacznie się przegrzewac???

Może czynnik ucieka ,podjedź tam gdzie robiłeś niech sprawdzą

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Grzebałem, grzebałem i sprawdziłem wszystkie grupy bloków pomiarowych i trafiłem na dziwną wartość -99 stopni w grupie 020, nie udało mi się znaleźć informacji za co ta wartość odpowiada, czy to może być związane z tym, że klimatyzacja nie chłodzi?

 

Edit: udało się znaleźć, niestety brak związku z niedziałającą klimatyzacją:

10:10:47 Group 020: Seat Heating (Driver)
0.0 % Switch Position (knurled Wheel)
26.4°C Temperature Actual (G59)
-99.0°C Switch Position (knurled Wheel)
OFF Seat Heating (Passenger)

10:10:47 Group 021: Seat Heating (Passenger)
0.0 % Switch Position (knurled Wheel)
21.6°C Temperature Actual (G60)
-99.0°C Switch Position (knurled Wheel)
OFF Seat Heating (Passenger)

źródło: 

WWW.AUDIZINE.COM

Hello everyone! I�m new in your forum. I�d like to ask you if you have any idea what�s wrong with my air conditioning in Audi A4 2004 (B6). It's not blowing cold air at all. The AC has just filled with refrigenerant...

 

106591628_279870429884393_1074179496607552485_n.jpg

Edited by Mateusz-B6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obstawiam że uwalony zawór N280 sterujący wydajnością kompresora lub nawet sam kompresor do wymiany.

Tu na forum masz temat diagnostyka klimatyzacji, masz tam dokładnie opisane jak to działa, opisy bloków itp.


Moja A4     Zrobione: RNS-E Led + RVC + CDC + BT + MF z B8 / Black Piano / Grzane fotele / Tempomat / PDC tył / Fotochrom wew. z czujnikiem światła + CLH + AUTO / IsoFix / Servotronik / Zawieszenie 1BE zrobione od A do Z.
W przygotowaniu: Składane lustra z fotochromem i modułami od kkam'a, BiXenon z soczewką Evox-R 2.0 i samopoziomem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Grupa 001 jest w mojej drugiej odpowiedzi, wygląda w porządku

Grupa 002

5.00

0.00

0.00

0.00

 

Zgodnie z Twoim postem znalezionym na forum @MaTeo85

image.png

 

Grupa 010

35.50 DegC

32.00 DegC

23.00 DegC - Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników J285 temperatura zewnętrzna w °C

25.00 DegC - Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285 wartość pomiaru czujnika temperatury zewnętrznej G17 w °C

 

Co dalej mogę sprawdzić? Nigdy nie pokazały się błędy związane z kompresorem/zaworem N280

Edited by Mateusz-B6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...