Skocz do zawartości
IGNOROWANY

quattro, stuki w napędzie


tomek3815

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moim b6 1.8t quattro manual, mianowicie ruszając na mocniej skręconych kołach słychac w napędzie głuche odgłosy jakby coś się napręzało i puszczało, częstotliwość uderzen zależy od nawierzchni, na asfalcie są to zwykle dwa-cztery mocne walnięcia w podłogę, na szutrze są to słabsze uderzenia ale zdecydowanie o większej częstotliwosci wręcz drżenie. Efekt jakby był zaspawany dyfer, ale biorąc ciasne zakręty z nieco wyższą prędkością niż przy ruszaniu z miejsca problemu nie ma, dopiero pod dużym obciążeniem, zwłaszcza gdy ruszam pod górę ostro w lewo lub w prawo. 

Teraz powiem co zostało zrobione:

Wymieniony most tylny z ett na ets, wraz z półosiami, zero różnicy,

zmieniony olej w skrzyni, stary był wypracowany ale nie było opiłków mogących świadczyć że coś sie ostro zużywa w torsenie itp

sprawdzone wszystkie przeguby przód, tył, wał, 

podpora wału, poduszki skrzyni silnika, mostu są jak najbardziej okej 

sprzęgło wymieniałem niedawno ale dwumas zostawiłem bo jest w bardzo dobrym stanie

sprawdzone zawieszenie tylne łącznie z tulejami ramy, brak jakichkolwiek luzów mogących powodować nadmierne ruchy koła

geometria książkowa

 

Ktoś się spotkał z tym może już?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wibracji, przeguby, wał, podpora, wszystko okej

Ale czytam i czytam i trafilem kilka opinii że to całkiem normalne zjawisko, tylko kolegi b6 1.9 quattro takiego efektu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zrób taki test - jedź gdzieś na asfalt, na którym jest wysypany piasek - spróbuj pokręcić się przy maksymalnym skręcie i nasłuc**j czy nie przeskakuje ci, którejś z kół 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że niepotrzebnie szedłeś w te wymiany, bo w Q prawie zawsze tak jest, że pojawia się takie dudnienie przy ostrych skrętach kół np. przy zawracaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie robiąc ostry łuk na kamieniach widać po śladach że dwa koła po przekątnej stawiają jakiś opór, 

Jest też słynne walenie przy zmianie biegów, ale wszystko co poza skrzynia już jest sprawdzone i wymienione na takie bez luzów,

Natomiast jak już wspominałem kolegi b6 1.9 quattro jest cisza, a nie dość że diesel co moment ma wiekszy to przebieg ma podobny jak moje 1.8t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.07.2020 o 11:07, tomek3815 napisał:

No właśnie robiąc ostry łuk na kamieniach widać po śladach że dwa koła po przekątnej stawiają jakiś opór, 

Jest też słynne walenie przy zmianie biegów, ale wszystko co poza skrzynia już jest sprawdzone i wymienione na takie bez luzów,

Natomiast jak już wspominałem kolegi b6 1.9 quattro jest cisza, a nie dość że diesel co moment ma wiekszy to przebieg ma podobny jak moje 1.8t

Testowałem dwie skrzynię i w jednej było lekko słychać w drugiej mocno a kolega ma taką samą w b6 gve i ma ciszę . Więc to loteria . 

I tak jak piszesz pod obciążeniem i przy maksymalnym skręcie.

A testowaliśmy u kolegi skrzynię 5 biegowa przed wymianą na gve i tam też było cichutko. Także JEDNi mają inni nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...