Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu na jednym cylindrze


szymonq

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio poczułem nierówną pracę mojego ALT'ka. Ewidentnie wypadał zapłon z jednego cylindra. Nie miałem jak podpiąć komputera więc zacząłem od najprostszych i najczęstrzych przyczyn. Wymieniłem świece i sprawdziłem pracę odłączając poszczególne cewki. Bez zmian.

Gdy dotarł do mnie kabel sprawdziłem błędy na silniku i taki oto rezultat:

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Thursday, 09 July 2020, 16:28:48.
Control Module Part Number: 8E0 909 557 J
  Component and/or Version: 2.0L R4/5VS         0002
           Software Coding: 0011581
            Work Shop Code: WSC 63351
                      VCID: 3A07B1EB3547
6 Faults Found:
17887 -  Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure
        P1479 - 008 -  Implausible Signal
18010 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1602 - 002 - Please Register/Activate - Intermittent
17635 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1227 - 002 - Please Register/Activate
16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 -  Upper Limit Exceeded
16687 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P0303 - 001 - Please Register/Activate
17763 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1355 - 004 - Please Register/Activate - Intermittent

 

Błędy skasowałem i odpaliłem ponownie żeby zobaczyć jaki błąd się pojawi bezpośrednio po uruchomieniu i jest tak:

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Thursday, 09 July 2020, 16:37:59.
Control Module Part Number: 8E0 909 557 J
  Component and/or Version: 2.0L R4/5VS         0002
           Software Coding: 0011581
            Work Shop Code: WSC 63351
                      VCID: 3A07B1EB3547
2 Faults Found:
17635 -  Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground
        P1227 - 002 -  Lower Limit Exceeded
17887 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1479 - 008 - Please Register/Activate

Z tego co sam znalazłem informacje to jest problem z wtryskiem na 3 cylindrze.

Teraz pytanie czy sam to ogarnę czy trzeba jechać do mechanika? Jest opcja zmiany ttego wtrysku miejscami z innym dla upewnienia się że to wtrysk padł? W sieci nie znalazłem żadnych informacji na temat tego jak wymontować wtrysk.

Dodatkowo po uruchomieniu w obecnym stanie powstaje ładna biała chmura + pachnie benzyną. Dym pojawia się także pod maską więc zakładam że jest jakaś nieszczelność.

Wszelkie rady mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej coś z zasilaniem tego wtrysku patrząc po błędzie. WIdzę, że jest gaz więc pasuje przejrzeć wiązkę elektryczna przy wtryskiwaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie teraz to oglądałem i zauważyłem że kable takie sobie. Osłonka pęknięta w dwóch miejscach itd. Bardzo możliwe że z tym. 

Rozumiem że biały dym i zapach benzyny jest spowodowany nie spalaniem tego paliwa z 3 cylindra? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem faktycznie okazało się przebicie na kablu od wtyczki wtryskiwacza. Po prowizorycznym zaizolowaniu na szybko silnik zaczął pracować jak należy. 

Nepokoi mnie jedynie bardzo mocne dymienie na biało, płynu nie ubywam Co może się dziać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...