Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Bujanie karoserią jak silnik się rozgrzeje


Rafal3326

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem tutaj nowy.... Jak w temacie, mam problem ponieważ strasznie buja mi cała karoseria gdy stoje na biegu jalowym, jeszcze bardziej gdy włączę klime czy szyby ( wieksz dawka paliwa) Zdecydowana różnica gdy silnik jest rozgrzany, tymbardziej gdy jest gorąco na zewnątrz w porównaniu z zimnym silnikiem gdy nie czuć wcale. Dlatego nie pasują mi poduszki, które są suche... Przy odpaleniu dodatkowo widać jak trzęsie całym silnikiem, po chwili się uspokaja. Spalanie ok, kopcenie ok, odpalanie ok.

Wtryskiwacz nr 1  0,047 mg/H

Wtryskiwacz nr 2  -2,511 mg/H

Wtryskiwacz nr 3  1,105 mg/H

Wtryskiwacz nr 4  1,505 mg/H

Strasznie rozbieżne wartości.... Czy to jest przyczyna Waszym zdaniem?

Edytowane przez Rafal3326
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej porządne paliwo i zobacz. Najlepiej takie co czyści układ paliwowy, lub sam dodatek do paliwa dodaj.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że mam tak od samego początku jak kupiłem auto.... 30k km już tak buja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany uszczelnień na pompowtryskach, tylko oddaj to komuś kto się na tym zna i zrobi to dobrze... Żeby po wymianie nie było jeszcze gorzej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2020 o 18:05, Langista napisał:

A jakie trasy robisz nim?

W zasadzie tylko do pracy, tzn 30 km w jedna stronę. Ale czyscilem egr ostatnio chociaż okazało się po rozkręceniu że było wszystko ok nagaru bardzo mało. Zaraz po kupieniu też czyscilem i była tragedia, prześwitu może z 2 cm co sugeruje że pani starsza niemka jeździła na bardzo krótkich trasach( wtedy już miałem te same objawy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2020 o 18:21, kamil-vag napisał:

Zacznij od wymiany uszczelnień na pompowtryskach, tylko oddaj to komuś kto się na tym zna i zrobi to dobrze... Żeby po wymianie nie było jeszcze gorzej... 

Uszczelnienie wszystkich czy może lepiej regeneracja wtrysku nr 2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą regeneracją wtrysków jest bardzo słabo, mało firm co robi to porządnie i też mało firm daje gwarancję na swoją robotę. Zaplanuj sobie w któryś tydzień trasę 200 km w jedną stronę, tak co wpadniesz na autostradę i potrzymasz silnik na wysokich obrotach przez dłuższy czas. Zalej do baku bardzo dobrej jakości paliwo lub najlepsze jakie możesz zalać i dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy. 

Jak po tym się nie poprawi to zacznij grzebać przy wtryskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w przyszłym tyg planuje trasę ok 400 km, troszkę się obawiam jakiejś większej awarii ale z drugiej strony taki stan mam już ok 30tys km... Jakiś konkretny środek polecasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Rafal3326 napisał:

Uszczelnienie wszystkich czy może lepiej regeneracja wtrysku nr 2 ?

Akurat cylinder nr. 2 najlepiej generuje moc więc dlaczego chcesz regenerować pompowtrysk który go zasila w paliwo ???

Na początek zrób uszczelnienia pompek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rafal3326 napisał:

Właśnie w przyszłym tyg planuje trasę ok 400 km, troszkę się obawiam jakiejś większej awarii ale z drugiej strony taki stan mam już ok 30tys km... Jakiś konkretny środek polecasz?

https://www.google.com/amp/s/www.wyborkierowcow.pl/czy-preparat-do-czyszczenia-wtryskiwaczy-jest-skuteczny-test/amp/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Akurat cylinder nr. 2 najlepiej generuje moc więc dlaczego chcesz regenerować pompowtrysk który go zasila w paliwo ???

Na początek zrób uszczelnienia pompek.

Piotr, dlatego drugi że najbardziej jego wartość odbiega od wartości od pozostałych, ma wartość na minusie a z tego co kojarzę najlepiej jest kiedy mają  koło 0, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwisz się największymi plusami. Zanim będziesz chciał cokolwiek regenerować wymień uszczelniacze pompek, jak koledzy radzą. Tylko dobrze by było żeby ktoś się przyłożył do tej roboty  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię jak mówicie ;) ale rozwińcię jeszcze temat wtryskiwacza nr 2. Jest w najlepszej formie? Nie najgorszej?

Dodatkowo jak odpalam silnik telepie przez sekunde-dwie bardzo mocno, dopiero po chwili sie "normuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafal3326 napisał:

Tak zrobię jak mówicie ;) ale rozwińcię jeszcze temat wtryskiwacza nr 2. Jest w najlepszej formie? Nie najgorszej?

Dodatkowo jak odpalam silnik telepie przez sekunde-dwie bardzo mocno, dopiero po chwili sie "normuje"

Korekcje w 90 % przypadków wcale nie są wyznacznikiem sprawności pompowtryskiwaczy , tylko informują patrzącego na loga o tym o ile sterownik silnika koryguje dawkę paliwa by silnik pracował równo. 

Wszystkie korekcje w okolicach zera są tym do czego się dąży , ale świadczą tylko o tym że moc generowana na poszczególnych cylindrach jest porównywalna i sterownik nie musi znacząco korygować dawek paliwa. Ale nie można być pewnym że któryś z nich np. nie leje :whistling:

Tam gdzie masz minusy sterownik zmniejsza dawkę a tam gdzie plusy dolewa więcej paliwa w dążeniu do równej pracy motorówki.

Może z 10%  rozjechanych korekcji powodują jakieś niesprawności pompek , pozostałe 90% to inne przyczyny .

Jak wszyscy chyba już wiemy to jednopunktowe mocowanie pompek jest wadą silników PD o ośmiu zaworach na cylinder.

Powoduje wycieranie się gniazd pompek jak i samych pompek , ich ciągłe kiwanie się w gniazdach nie ułatwia pracy uszczelnieniom.

Dla tego pierwszą i najważniejszą z przyczyn wysokich korekcji to nieszczelność dolnego uszczelnienia pompowtryskiwacza,  składa się ono z dwóch elementów , podkładki mosiężnej która powinna zapewnić wstępne uszczelnienie , jednocześnie zapewniając odpowiednie warunki do pracy dolnemu uszczelniaczowi będącemu drugim elementem .Jeżeli na podkładce tej wstępnej szczelności nie ma to dolny uszczelniacz się bardzo szybko zużywa ( pracuje dodatkowo góra- dół pod wpływem przeciwnych co do kierunku działania ciśnień paliwa i  w cylindrze podczas suwu pracy ).

Wtedy spaliny zaczynają się przedostawać do szyny paliwowej w dużych ilościach powodując " zapowietrzanie " pompek spalinami .

Pompka sprężając "gazowany" olej napędowy pompuje paliwo do cylindra dopiero jak spręży pęcherzyki spalin , czyli dawka jest dużo mniejsza niż być powinna i sterownik koryguje ją na plus.

Zakres korekcji co do wartości jak i obrotów silnika nie jest duży i gdy się kończy to silnikiem zaczyna telepać.

W mniejszej ilości przypadków na korekcje wpływ mają takie usterki jak duże luzy na panewkach wałka rozrządu, wyklepany materiał głowicy pod jego panewkami, zużycie krzywek wałka i szklanek  ,  problemy z kompresją .

Dla tego tak ważna jest konkretna diagnoza , nie sztuka jest wywalić konkretną kasę na regenerację pompek , w większości przypadków to nie one są przyczyną wysokich korekcji , a to że po regeneracji pompek sytuacja wraca do normy jest spowodowane właśnie wymianą uszczelnień przy ich ponownym montażu.... .:P

Poza tym regeneracja w dzisiejszych czasach to rosyjska ruletka , i jest duża szansa że po ich naprawie dostanie się pompki w gorszym stanie niż były  przed naprawą.... 

A sam demontaż pompek , wymiana uszczelnień i ponowny ich montaż to nie jest wyjął i włożył , jest tam sporo niuansów , trzeba myśleć i trzymać  zaleceń by zrobić to dobrze :)

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, piotrsob1 napisał:

po ich naprawie dostanie się pompki w gorszym stanie niż były  przed naprawą.... 

Poza tym mało kto daje dziś na to gwarancję. Jest zbyt dużo osób co ma stare, rozregulowane maszynki i podejmuje się naprawy po przeczytaniu manuala, a koniec końców wracają do nas wtryski jeszcze bardziej rozwalone jak wysłaliśmy i jakiekolwiek zwroty czy reklamacje odbijają się o ścianę, bo koleś już dawno interes zwinął i otworzył firmę pod inną nazwą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...