Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sensor airbag - regeneracja czy wymiana?


3d0

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Znalazłem kilka dni na dopieszczenie autka i udało mi się wymienić wszystko co powodowało błędy i mega irytowało jak np. nieotwierające się z zew. drzwi:) radość nie trwała długo - na drugi dzień zapaliła się poduszka i wyłączył ręczny:angry: poniżej wycinki logów i pytanie czy w tym wypadku:

1. trzeba wykręcić moduł z tunelu i odesłać do naprawy? czy jest gwarancja, że to podziała jakoś dłużej?

2. jest szansa naprawić/zresetować "bezdotykowo" jakimś lepszym kablem/softem?

3. zamontować "nowy"? czy wtedy trzeba coś przekodować czy po prostu się wpina? w ASO to pewnie grubo ponad 1k taki moduł a z Alledrogo z rozbiórki trochę strach, bo albo podziała albo nie...

 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CAGA)       Labels: 03L-906-022-CAG.clb
   Part No SW: 03L 906 022 JM    HW: 03L 906 022 B
   Component: R4 2,0L EDC   H01 3173  
   Revision: 11H01---    
   Coding: 0104002C18072018
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022JM A01005
   ROD: EV_ECM20TDI03L906022B.rod
   VCID: 79F90B6FF82C89D6D3D-802C

1 Fault Found:
4710 - No Communications with Airbag Control Module 
          U0151 00 [036] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 203266 km
                    Date: 2008.02.08
                    Time: 00:10:46

Readiness: 0 0 0 0 1 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: 8K0-907-379.clb
   Part No SW: 8K0 907 379 AA    HW: 8K0 907 379 AA
   Component: ESP8 front    H04 0060  
   Revision: --------    Serial number: --------------
   Coding: 160500
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   VCID: 78FF0E6BCB2690DEAC3-802D

2 Faults Found:
01321 - Control Module for Airbags (J234) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 63
                    Mileage: 203266 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2008.02.08
                    Time: 00:10:45

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x07A0
                    Hex Value: 0x0017
                    Hex Value: 0x1D92
                    Hex Value: 0x00FF

00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540) 
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101101
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 63
                    Mileage: 203266 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2008.02.08
                    Time: 00:10:46

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x07A0
                    Hex Value: 0x0013
                    Hex Value: 0x0291
                    Hex Value: 0x00FF

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 8T1 820 043 T    HW: 8T1 820 043 T
   Component: KLIMA 1 ZONE  H06 0140  
   Revision: A0000000    Serial number: 0124.07.080658
   Coding: 34000000
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   VCID: 428BAC83DD7A0A0EC27-8017

2 Faults Found:
01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time 
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 103
                    Mileage: 203266 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2008.02.08
                    Time: 00:09:58

01321 - Control Module for Airbags (J234) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 103
                    Mileage: 203266 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2008.02.08
                    Time: 00:10:49

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags (J234)       Labels: 8K0-959-655.clb
   Part No SW: 8K0 959 655 B    HW: 8K0 959 655 B
   Component: AirbagVW-AU10 H26 0410  
   Serial number: 0038JD17P6TP  
   Coding: 30343434363030303030554A304C384B3053
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   ASAM Dataset: EV_AirbaECUVWAUDI010 A02007
   ROD: EV_AirbaECUVWAUDI010_AU48.rod
   VCID: 3C77D27BB79E7CFE88B-8069

   Crash sensor for side airbag; driver side: 
   Serial number: 6334MSME3D7203067

   Crash sensor for side airbag; passenger side: 
   Serial number: 6344MSME3D720833D

   Crash sensor for side airbag; rear driver side: 
   Serial number: 6352QSME76783B71R

   Crash sensor for side airbag; rear passenger side: 
   Serial number: 6362QSME77012D17G

   Crash sensor for front airbag; driver side: 
   Serial number: 63732SME786878033

   Crash sensor for front airbag; passenger side: 
   Serial number: 63832SME4E462F3AF

2 Faults Found:
13697280 - Component Protection 
          U1101 00 [008] - Active
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 5
                    Mileage: 202856 km
                    Date: 2020.07.05
                    Time: 21:47:11

10485833 - Internal Control Module Memory Check Sum Error 
          B2000 49 [137] - Internal electronic failure
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 201297 km
                    Date: 2020.05.29
                    Time: 11:06:46

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments (J285)       Labels: 8T0-920-xxx-17.clb
   Part No SW: 8K0 920 930 C    HW: 8K0 920 930 C
   Component: KOMBIINSTR.   H16 0221  
   Revision: 00200000    Serial number: 99464KT78     
   Coding: 0F04100002000008040000
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   VCID: 2D51EF3F74E4E5760F5-8078

1 Fault Found:
01321 - Control Module for Airbags (J234) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 103
                    Mileage: 203266 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2008.02.08
                    Time: 00:10:46


-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway (J533)       Labels: 8T0-907-468.clb
   Part No SW: 8T0 907 468 K    HW: 8T0 907 468 K
   Component: GW-BEM 4CAN-M H09 0092  
   Revision: EB302042    Serial number: 4200E0870880D8
   Coding: 000303
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   VCID: 4999BBAFE04CD95603D-801C

   Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 B    HW: 8K0 915 181 B
   Component: J367-BDM  H04 0150 

1 Fault Found:
01321 - Control Module for Airbags (J234) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 103
                    Mileage: 203266 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2008.02.08
                    Time: 00:10:46

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. (J393)       Labels: 8K0-907-064-46.clb
   Part No SW: 8K0 907 064 M    HW: 8K0 907 064 M
   Component: BCM2 1.1      H70 0134  
   Revision: 00002001    Serial number: 0112962730    
   Coding: 01000620203900C0012002
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   VCID: 3A7BD463B5AA42CE9A7-806F

1 Fault Found:
01321 - Control Module for Airbags (J234) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 103
                    Mileage: 203266 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2008.02.08
                    Time: 00:10:46

-------------------------------------------------------------------------------
Address 53: Parking Brake (J540)       Labels: 8K0-907-801-V1.clb
   Part No SW: 8K0 907 801 E    HW: 8K0 907 801 E
   Component: EPB Audi B8   H05 0060  
   Revision: 00000003    Serial number: 10000000067222
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 3169F34F68DC81962BD-8064

1 Fault Found:
01321 - Control Module for Airbags (J234) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 103
                    Mileage: 203266 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2008.02.08
                    Time: 00:10:46

             Freeze Frame:
                    Voltage: 12.00 V
                    Count: 67
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x0263
                    Hex Value: 0x0001
                    Hex Value: 0x1010

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A Czemu masz OCHRONE KOMPONENTU ? było to wczesniej ?
 

Cytat

2 Faults Found:
13697280 - Component Protection 
          U1101 00 [008] - Active



cos było grzebane w aucie  ?  albo sterowniku  w AIR BAG
 

Cytat

10485833 - Internal Control Module Memory Check Sum Error 
          B2000 49 [137] - Internal electronic failure

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie zdziwiło to "Component Protection". Naprawiałem raczej usterki mechaniczne a z rzeczy, które były wymieniane i są podłączone do kompa to EGR (ale to już kilka miesięcy wcześniej) oraz wszystkie zamki w drzwiach. Miałem też taki problem, że wyrobiła się klema minusowa i po kilku tyg. sama się luzowała co powodowało dziwne zachowanie elektroniki. Dorobiłem blaszkę, która zwiększa średnicę styku w aku i tyle - za tą operację winiłem ewentualne padnięcie sensora airbag, bo kilka razy przymierzałem blaszkę co powodowało odcięcie/doprowadzenia napięcia kilka razy w krótkim czasie ale to może też zwykły zbieg okoliczności.

 

Aha zapomniałem dodać, że na początku wyglądało to jakby coś nie stykało, bo raz się poduszka paliła a raz nie. Później poduszka zapaliła się na stałe ale wariował hamulec ręczny -- podczas jazdy co 10min słyszałem dźwięk błędu, że nagle ręczny przestał działać (i tak 100 razy podczas trasy :facepalm:). Wczoraj natomiast jeździłem i ręczny działał aczkolwiek logi są świeże a ręczny tam widnieje, więc pewnie zaraz zacznie znowu pikać.

Edytowane przez 3d0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorabiałeś nowe klucze albo kodowałeś nowe klucze /pilota do auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic, wymieniłem tylko zamki i zresetowałem błędy od centralnego - nic więcej a na pewno przez ostatni rok nie robiłem żadnych modów oraz kodowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby te ciągłe przerywki w zasilaniu uszkodziły EEPROM w sterowniku AirBag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Muskel1 napisał:

Wygląda jakby te ciągłe przerywki w zasilaniu uszkodziły EEPROM w sterowniku AirBag.

No dosłownie 2 przymiarki zrobiłem ale tak się mogło zdarzyć :( czy to się regeneruje jakoś czy wymiana? jest sens kupować używkę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś takie regeneruje. Jak kupisz używke też trzeba ochronę komponentu ściągać wiec lepiej może najpierw na tym spróbować ściągnąć może wystarczy, chociaż tam jeszcze inny błąd masz. Spróbować warto zanim wydasz na nowy sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Nie wiem czy ktoś takie regeneruje. Jak kupisz używke też trzeba ochronę komponentu ściągać wiec lepiej może najpierw na tym spróbować ściągnąć może wystarczy, chociaż tam jeszcze inny błąd masz. Spróbować warto zanim wydasz na nowy sterownik.

Jest już jakiś domowy sposób na ściąganie zabezpieczenia czy tylko ASO? Bo z tego co pamiętam kiedyś sobie sporo za to liczyli a w sumie dlaczego mam płacić za zdjęcie zabezpieczenia z komponentu, który jest oryginalny i od początku w aucie :/?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie zrobisz. Trzeba mieć Hardware i Software.  Sa spece którzy też ściągają ale też kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeśli to czyta jakiś spec z Warszawy albo okolic to chętnie podjadę - nie mam wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj w dziale spotów warszawskich czy jest tam ktoś taki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba usunac CP i sprawdzic jaki bedzie efekt z tym bledem B2000 (podejrzewam ze tego bledu nie bedzie dalo sie skasowac).

Jesli kontrolka nie zgasnie to pozostaje albo proba naprawy eeprom'u ,lub wymiana modulu (ponownie trzeba usunac CP i przy zakupie uzywanego sterownika trzeba miec na uwadze ,ze te moduly sa kodowane jednorazowo).

P.S.Jesli masz VAS5054 to moge pomoc z CP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, MarcinOslo napisał:

Trzeba usunac CP i sprawdzic jaki bedzie efekt z tym bledem B2000 (podejrzewam ze tego bledu nie bedzie dalo sie skasowac).

Jesli kontrolka nie zgasnie to pozostaje albo proba naprawy eeprom'u ,lub wymiana modulu (ponownie trzeba usunac CP i przy zakupie uzywanego sterownika trzeba miec na uwadze ,ze te moduly sa kodowane jednorazowo).

P.S.Jesli masz VAS5054 to moge pomoc z CP.

Dzięki kolego ale niestety nie mam nic poza zwykłym VAG CAN-em z VCDS. Zadzwonię jeszcze do serwisu na Połczyńskiej - może mi zdejmą CP skoro komponent jest ORI i nic nie było wymieniane. Jak nie to będzie trzeba jakoś kombinować natomiast jak kupić pewny moduł z allegro gdzie oni to wykręcają głównie z mocno uderzonych aut:co: jest duża szansa, że większość tych sensorów jest już z wpisanym crashem, chociaż z tego co pamiętam to 2 albo 3 razy można to usunąć a dopiero wtedy sensor do wyrzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 3d0 napisał:

Dzięki kolego ale niestety nie mam nic poza zwykłym VAG CAN-em z VCDS. Zadzwonię jeszcze do serwisu na Połczyńskiej - może mi zdejmą CP skoro komponent jest ORI i nic nie było wymieniane. Jak nie to będzie trzeba jakoś kombinować natomiast jak kupić pewny moduł z allegro gdzie oni to wykręcają głównie z mocno uderzonych aut:co: jest duża szansa, że większość tych sensorów jest już z wpisanym crashem, chociaż z tego co pamiętam to 2 albo 3 razy można to usunąć a dopiero wtedy sensor do wyrzucenia.

Do trzech razy mogą być kasowane. Ale tak jak piszesz, nie wiadomo co było z tymi sterownikami robione. 100% pewność tylko nowe ale cena jest mega :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Muskel1 napisał:

Do trzech razy mogą być kasowane. Ale tak jak piszesz, nie wiadomo co było z tymi sterownikami robione. 100% pewność tylko nowe ale cena jest mega :doh:

Nawet nie sprawdzałem ile nowy ale znając ceny w ASO to pewnie ponad 2k:) chcę to zrobić po taniości, bo i tak przymierzam się do nowej A4-ki, więc nie będę teraz w tą inwestował - zostaje u mnie jako auto zastępcze, więc w najgorszym wypadku może jeździć z zapaloną poduszką a w tym czasie trafię może jakiś pewny sterownik, bo chyba nie ma co płacić za zdjęcie CP 2 razy - na tym starym ewidentnie coś jest walnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak, jak myślałem ASO średnie do pomocy a za to chętne do brania kasy - najlepiej podjechać to podłączą pod kompa, ściągną logi, będą 3h je analizować i za wszystko wezmą 2 worki złota:) pytałem po co chcą analizować blokadę komponentu i dlaczego nie mogą po prostu jej zdjąć bez analizy to mówią, że takie procedury i już:) pozostaje kupić nowy moduł i zdjąć CP.

Update: jakby ktoś miał podobny problem to teraz mogę potwierdzić, że nie ma co się bawić w próbę naprawy tego sterownika. Kupiłem używany z auta o potwierdzonym przebiegu 140k (ciężko już mniej znaleźć) i po zakodowaniu wszystko wróciło do normy - działają poduszki oraz ręczny:) koszt: 190 sterownik oraz 300 diagnoza/zakodowanie.

Edytowane przez 3d0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...