Skocz do zawartości
IGNOROWANY

co z chłodzeniem hamulcy ?


dead_beat

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, jak radzicie sobie z brakiem chłodzenia na hamulce ?
mam niezbyt szybkie auto, bez żadnych modyfikacji A4 B9 40 TFSI.

Przebieg 45tys km, 3ci zestaw hamlcowy i wszystkie się zgrzewają do fioletu.

Obecnie założony Textar, teraz nie mam pomysłu, co dalej.

Czy Ori czy ATE czy Textar, wytrzymują 3 hamowania a później brak hamulca... wibracje, dudnienie, miękki pedał.

Do pracy nie da się dojechać...

Ostatnio sie zdziwiłem bardzo mocno, że przez nadkola nie ma żadnego dopływu powietrza...

W Lexusie IS200 z mocą 150km był mały strumień, w IS300 podobny mocą do tego był strumnień plus blacha która prowadziła powietrze na tarcze, nawet we Fiacie Stilo był strumień powietrza od wewnątrz, a tu nie ma nawet otworu w nadkolu, trochę abstrakcja.

Edytowane przez dead_beat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub styl jazdy.. Pierwsze słyszę aby ktoś notorycznie narzekał na przegrzane hamulce, lub narzekał że do pracy 'normalnie' dojechać nie potrafi bez miękkiego pedału hamulca.. Mnie standardowych hebli w B5 przegrzać sie nie udało, to samo w B6, także brawurowo jeździsz. Zmień hamulce na większe i to powinno załatwić sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol 

Fakt heble w B9 przy forsownej jeździe szybko puchną i tracą skuteczność. Ale żeby przy normalnej jeździe ?

Wymień tarcze/klocki na wyższej klasy albo zrób SWAP na np. akebono 6 tłok z mocniejszych wersji S/RS,

Pozdrawiam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówione coś takiego + klocki...
DBA STREET T2

w poniedziałek będą wjeżdżały.

Nie wiem czy jeżdżę brawurowo, na pewno dość dynamicznie, ale ten samochód na wiele nie pozwala, nie przesadzajmy ;-)
Z resztą tak jak ten 45TFSI...

Góra w tych silnikach R4 prawie nie istnieje, zwłaszcza kiedy hamujesz, przyspieszasz, hamujesz, przyspieszasz to turbo śrurbo dostaje zadyszki, jakby to porównać do 2JZ GE w IS300... hamulce z resztą też ;-) tam nigdy nie miałem takiej sytuacji...

Myślałem o zakupie 4 tłoka, ale się zastanawiałem ile będzie przerabiania ??

Tylko po jeździe tym 45TFSI zrezygnowałem bo to bez sensu, raczej trzeba walić dziurę przez zderzak, żeby chociaż trochę powietrza łapało...

Edytowane przez dead_beat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zamiar za tarcze 314mm (standard klocek masz 312, czyli już masz problem) płacić 600 zł za sztukę? Zrób swapa na większe hamulce, 345 z przodu i 300 z tyłu a nie dasz rady przegrzać tych hamulców. 

Do tego nie licz, że przy jeździe 50-0-50-0 po mieście schodzisz hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol z tego co widziałem jeździsz dynamicznie.

Aż się nie chce wierzyć, że na front w A4 B9 2.0 TFSI lift w ośce wrzucili tarcze 314 mm na jednotłoku.

Obawiam się, że jedyne skuteczne rozwiązanie tak jak piszą koledzy to SWAP na hebel z mocniejszych wersji silnikowych,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dead_beat napisał:

...zwłaszcza kiedy hamujesz, przyspieszasz, hamujesz, przyspieszasz ...

i wszystko jasne:whistling::polew:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Muskel1 napisał:

i wszystko jasne:whistling::polew:

No jasne, bo rano w drodze do pracy nikt nie patrzy w lusterka tylko ziewa i zmienia pasy jak mu pasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, a SWAP większych...

raczej nie wystarczy odkręcić tych i przykręcić drugich...

co trzeba jeszcze zmienić ?

i żeby wchodziło koło 18, bo Vossen CV3 nie wchodzi na tył, wiec kół nie będę zmieniał.

jak ma się SWAP hamulcy do gwarancji ?

Edytowane przez dead_beat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie na gwarancji sie wysrają i ja stracisz bo tak auto nie wyjechało z fabryki ale warto uprzedno zapytać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było najpierw zapytać na forum co pasuje p&p, jak zrobić sobie zakupy na koszt swapa, który dał by duże lepsze efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Langista napisał:

Masz zamiar za tarcze 314mm (standard klocek masz 312, czyli już masz problem) płacić 600 zł za sztukę? Zrób swapa na większe hamulce, 345 z przodu i 300 z tyłu a nie dasz rady przegrzać tych hamulców. 

Do tego nie licz, że przy jeździe 50-0-50-0 po mieście schodzisz hamulce.

Hamulec spokojnie daje radę siła hamowania, tu jest ewidentnie problem z temperatura bo pożałowali dziurki w nadkolu...

i raczej nikt tu nie pisze o jeździe 0-50-0 bo przy 50 to dopiero kończy migać trakcja na oponach Michelin Pilot Sport 4.

pisze o prędkościach 242(Więcej to nie jedzie)-60-242-80 bo mniej więcej tyle (60-80) jadą lewym pasem obwodnicy cykając foteczki na Insta czy fb...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Langista napisał:

Trzeba było najpierw zapytać na forum co pasuje p&p, jak zrobić sobie zakupy na koszt swapa, który dał by duże lepsze efekty.

Tylko czy jest sens, przecież ten samochód to nie jest jakaś rakieta.

dla mnie to i tak żenada z tymi hamulcami, ze dużo większe zachowują się tak samo. A teraz wsadzić hamulce z RS i je serwisować, to może należało od razu kupić samochód w wersji RS, ale aż taki mi nie potrzebny...

to jakiś obłęd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dead_beat napisał:

Hamulec spokojnie daje radę siła hamowania, tu jest ewidentnie problem z temperatura bo pożałowali dziurki w nadkolu...

i raczej nikt tu nie pisze o jeździe 0-50-0 bo przy 50 to dopiero kończy migać trakcja na oponach Michelin Pilot Sport 4.

pisze o prędkościach 242(Więcej to nie jedzie)-60-242-80 bo mniej więcej tyle (60-80) jadą lewym pasem obwodnicy cykając foteczki na Insta czy fb...

Jeżeli faktycznie jeździsz taką prędkością, to zmień auto na wersję z rs :) bo przy tych prędkościach to i zestaw 345/300 Ci spuchnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, jutro może podjade zapytam, miałem i tak podjechać, żeby zmienili mi atrapy końcówek wydechów bo farba odpada... ah ta jakość Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Langista napisał:

Jeżeli faktycznie jeździsz taką prędkością, to zmień auto na wersję z rs :) bo przy tych prędkościach to i zestaw 345/300 Ci spuchnie.

Przecież pisałem ze z wersji 45TFSI tez mi puchną hamulce przy mojej „normalnej „ jeździe ...

ale po co mi RS jak i tak specjalnie szybciej nie pojeżdżę na drodze do pracy bo nie ma gdzie,a jak jest gdzie to zaraz ktoś Ci zajedzie specjalnie. Ten ma super jedyna zaletę ze naprawdę mało pali. RS będzie palił drugie tyle przynajmniej a z niego nie pokorzystam. Jak samochód miałby mi tyle palić i mieć przedni napęd czy tam 4 to bez sensu, mnie nie kręci szybka jazda, to żadna frajda. Jak ma mi auto spalać 15-20l to wolałbym coś tył napęd żeby jeździł bardziej bokiem, ale na razie nie mogę sobie na to pozwolić. Dopiero za 1,5 roku planuje kupić sobie ISFa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Widzę, że szykuje się wątek: how i kill my 40 tfsi:whistling:

Niby czemu ? Dbam o niego jak o oko w głowie.

nie oszczędzam na oleju-zrzut co 10k km, hamulcach oponach itp...

nie pałuje na zimnym, rozgrzewam, schładzam , wszystko z rozsądkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...